Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obnova československého woodcrafterského hnutí po roce 1989
Faů, Roman ; Krátká, Lenka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce mapuje události a procesy, které jsou spojeny s obnovou Ligy lesní moudrosti po pádu komunismu v Československu v roce 1989. Zabývá se společenstvími woodcrafterů a jim blízkými skupinami, které v posledních letech tzv. normalizace zintenzivnily své aktivity a vytvořily tak širokou platformu obdobně smýšlejících jednotlivců a uskupení, která se stala základnou pro znovuobnovení woodcrafterské organizace po sametové revoluci. Dále práce popisuje jednotlivé události bezprostředně spojené s touto obnovou, představuje přední aktéry tohoto procesu a pokouší se vysvětlit stěžejní kroky, které v těchto souvislostech činili. Nevyhýbá se kontroverzním událostem a ideovým rozepřím, které sebou tato obroda, více než čtyřicet let umlčované organizace, přinesla. V neposlední řadě předkládaná práce akcentuje následný vývoj v prvním, novodobém období organizace a to, jak se toto hnutí dokázalo etablovat v rámci československé společnosti v kontextu znovuzískané svobody a s tím spojené nekritické euforie a následného vystřízlivění. Práce jakožto základní pramenný zdroj využívá poznatků získaných metodou orální historie, konkrétně rozhovorů s klíčovými aktéry těchto událostí. Takto získané informace jsou dále komparovány s dalšími písemnými prameny a zasazovány do dobového...
Pragmatická inspirace pro organizaci skautské výchovy
POLANSKÝ, Tomáš
Práce se zabývá shodami mezi metodami pragmatické pedagogiky a vzniklým novým výchovným programem organizace Junák ? svaz skautů a skautek ČR. Teoretická část popisuje vývoj pragmatismu v Americe, spojitost filozofického a pedagogického směru, pragmatismus v Evropě a v České republice. Objasňuje vývoj výchovného hnutí Woodcraft v moţné propojenosti s pragmatickou pedagogikou. Jsou popsány základní výchovné metody skautské organizace, aby bylo jasné, z čeho Nový program vychází. Dále je porovnán Nový program s pragmatickou pedagogikou, jak lze aktivity programu vytvářet ve shodě s metodami pragmatické pedagogiky a s naplňováním stanovených kompetencí, kterými by měl jedinec, dle skautských ideálů, disponovat. Projektová část je věnována vytvořenému programu pro víkendovou akci, kde jsou propojeny metody pragmatické pedagogiky, skautské výchovy a získávají se poţadované kompetence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.