Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace pedagogických modelů EUR a 5E
Oktábcová, Jitka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací dvou schémat pro plánování výuky. Těmi jsou, třífázový model učení E-U-R, jehož části se nazývají Evokace, Uvědomění si významu a Reflexe. Druhým je pětifázový model učení 5E, jehož části se nazývají anglicky Engage, Explore, Explain, Elaborate a Evaluate. Porovnání modelů bylo provedeno metodou akčního výzkumu na Základní škole Magic Hill v Říčanech v rámci souvislé pedagogické praxe v roce 2017. Výzkum probíhal po dobu dvou týdnů a byly do něj zapojeny dvě třídy čtvrtého ročníku s celkovým počtem 31 žáků. Výuka v rámci výzkumu probíhala paralelně v obou třídách. Každé téma bylo vždy rozpracováno a vyučováno dvojím způsobem: ve třídě 4. A proběhla hodina metodou E-U-R a ve třídě 4. B pak metodou 5E. Vyučovanými předměty byly český jazyk a matematika. Výzkum ukázal, že porovnávané pedagogické modely jsou si velmi podobné, ačkoli se liší svou strukturou a zejména počtem fází. Model E-U-R je vhodnější pro kratší učební jednotky, naopak model 5E vyžaduje větší časovou dotaci, aby mohl být efektivní. Oba modely lze podle potřeb učitele, žáků, tématu apod. modifikovat, přičemž hlavním jejich přínosem je důraz na konstruktivistické pojetí výuky.
Zahájení hodiny literární výchovy dle zásad pedagogického konstruktivismu
Minářová, Tereza ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice zahajování vyučování v oboru literární výchovy. Autorka si stanovila za cíl dokázat, že uplatňování konstruktivistického přístupu ve strukturování výuky vzbuzuje v žácích a studentech zájem, aktivitu a motivaci k učení, podporuje samotný učební proces a kritické myšlení. Pomocí předložených argumentů na základě studia odborné literatury a zkušeností z pedagogické praxe ověřuje pozitivní vliv využití modelu učení E-U-R. Konkrétně se zaměřuje na první z fází, evokaci, pro jejíž provedení předkládá kritéria, metody realizace a navrhuje její možný obsah. V praktické části své předpoklady ověřuje na šesti vyučovacích hodinách, jejichž reflexe dokazují, že účinná evokace podporuje proces učení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.