Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.
Metody odhadu rizik a hodnocení dopravních havárií
Klimešová, Barbora ; Daňková, Alena (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rešerše metodických přístupů používaných pro snižování dopravní nehodovosti. Jedna část metodiky je zaměřena na metody hodnotící dopravní nehodovost na silničních komunikacích z pohledu makroanalýzy. Další skupinou jsou metody týkající se predikce dopravních nehod. Následně je v praktické části metodika aplikována na dva zvolené úseky silniční komunikace a výsledné hodnoty jsou posléze porovnány se skutečnými daty, které dokážou vypovídací schopnost uvedených metod. Další část práce se týká ekonomického zhodnocení dopravních nehod na zvolených úsecích silniční komunikace a aplikace integrálních ukazatelů.
Toxikologie opioidních analgetik a jejich vliv na dopravní nehodovost v Moravskoslezském kraji
DOBIÁŠOVÁ, Marcela
Bakalářská práce je věnována problematice užívání opioidních analgetik, jejich vlivu na dopravní nehodovost a nehody způsobené pod jejich vlivem. Opioidní analgetika, která spadají do skupiny omamných a psychotropních látek jsou stále aktuálním tématem, jelikož velké množství dopravních nehod je způsobeno právě řidiči, kteří jsou pod jejich vlivem. V teoretické části je popsána zejména historie, rozdělení opioidních analgetik, rozdělení omamných a psychotropních látek, seznam léčiv s obsahem omamných a psychotropních látek v České republice, výskyt nežádoucích účinků, závislostí, způsob podání, detekce návykových látek v organismu, ale také strategie drogové politiky v Moravskoslezském kraji, České republice i Evropské unii. Praktická část je zaměřena na porovnání dopravních nehod způsobených pod vlivem opioidních analgetik v letech 2014-2018 v Moravskoslezském kraji. V praktické časti jsou výsledky zpracovány na základě statistiky Policie České republiky. Po vyhodnocení výsledků bylo zjištěno, že v období 2014-2018 se v Moravskoslezském kraji zvyšuje počet dopravních nehod pod vlivem opioidních analgetik, ale dochází ke snížení dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu. Zároveň došlo ke snížení počtu osob, které byly lehce zraněné, těžce zraněné a usmrcené. Z výsledku bylo dále zjištěno, že nejvíce nehod, které byly ve sledovaném období způsobeny pod vlivem návykových látek bylo v Jihomoravském kraji.
Bodové hodnocení řidičů
Kubíková, Iva
Kubíková, I. Bodové hodnocení řidičů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá problematikou silničního provozu na pozemních komunikacích. Hlavním cílem práce je ověření skutečnosti, zda po zavedení bodového hodnocení chování účastníků silničního provozu v pravidlech silničního provozu v červnu 2006, došlo k ovlivnění bezpečnosti silničního provozu. Literární rešerše je věnována především vymezením pojmů souvisejících se silničním provozem. Dále je zde prezentováno samotné bodové hodnocení chování účastníků silničního provozu a je provedeno jeho srovnání se systémy v ostatních evropských státech. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření o znalosti bodového hodnocení řidičů. V závěru práce jsou jednotlivá zjištění vyhodnocena a je vysloveno, zda zavedení systému mělo vliv na bezpečnost silničního provozu.
Vliv prostředí na dopravní nehodovost - případová studie Libereckého kraje
Lang, Jan ; Gdulová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klápště, Petr (oponent)
Diplomová práce se na základě teoretických východisek a dat dopravní nehodovosti s využitím nástrojů GIS zabývá posouzením vlivu okolního prostředí na výši dopravní nehodovosti, na případové studii Libereckého kraje. Nejprve je představena problematika dopravní nehodovosti v legislativě, následně jsou určena specifika dopravní nehody, teorie vlivu okolního prostředí na dopravní nehodovost a stanovení významu aplikace statistiky dopravní nehodovosti, čímž jsou vyvozeny základy pro praktickou část práce. Praktická část práce se v programovém prostředí ArcGIS věnuje určení nehodových míst a úseků v Libereckém kraji. V rámci multikriteriální analýzy pak určuje vztah dopravní nehodovosti s prostředím a následně identifikuje potencionální místa vzniku dopravních nehod. Na základě výsledků interpretuje vztah mezi okolním prostředím a mírou dopravní nehodovosti.
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.
Metody odhadu rizik a hodnocení dopravních havárií
Klimešová, Barbora ; Daňková, Alena (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rešerše metodických přístupů používaných pro snižování dopravní nehodovosti. Jedna část metodiky je zaměřena na metody hodnotící dopravní nehodovost na silničních komunikacích z pohledu makroanalýzy. Další skupinou jsou metody týkající se predikce dopravních nehod. Následně je v praktické části metodika aplikována na dva zvolené úseky silniční komunikace a výsledné hodnoty jsou posléze porovnány se skutečnými daty, které dokážou vypovídací schopnost uvedených metod. Další část práce se týká ekonomického zhodnocení dopravních nehod na zvolených úsecích silniční komunikace a aplikace integrálních ukazatelů.
Ovlivňují zákonná opatření dopravní nehodovost v ČR?
Bohata, Martin ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Každým rokem zemře na silnicích světa 1,3 milionu osob a desítky milionů lidí je zraněných. V ČR přesahují finanční ztráty v důsledku dopravní nehodovosti částku 50 miliard Kč za rok, v EU téměř 200 miliard eur za rok. Proto musí být cílem každého zákonodárce racionálně ovlivnit pohyb vozidel na veřejných komunikacích a snažit se snížit počet dopravních nehod a jejich následky. Čeští zákonodárci v roce 2005 schválili zákon č. 411/2005 Sb. zavádějící bodový systém a později zákon č. 133/2011 Sb. o povinném použití zimních pneumatik. Práce studuje vliv obou zákonů na dopravní nehodovost a následně na počet zemřelých a zraněných. Zabývá se studiem dalších potenciálních faktorů, které mohou nehodovost ovlivnit. V práci je potvrzen pozitivní vliv zákona č.411/2005 Sb. zavádějícího bodový systém. Došlo k významnému snížení počtu zemřelých a zraněných. Tato skutečnost je potvrzena na hladině alfa = 0,01. Vliv zákona č. 133/2011 Sb. na počet zemřelých a zraněných není prozatím prokázán. Příčinou je krátké hodnotící období a tedy nedostatek dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.