Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Videokodek - komprese videosekvencí
Bařina, David ; Motlíček, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá moderními metodami ztrátové komprese statického obrazu a videa. Mezi tyto metody patří vlnková transformace a algoritmus SPIHT. Na základě získaných poznatků je implementován videokodek. Tento kodek používá k rozkladu obrazu Daubechiesové vlnky. Na získané koeficienty je následně aplikována modifikovaná varianta algoritmu SPIHT. Velké úsilí je věnováno optimalizaci tohoto výpočtu. Kodek lze použít v prostředí multimediálních frameworků Video for Windows, DirectShow a FFmpeg. Na konci práce je vytvořený kodek srovnán s kodeky běžně používanými.
Automatické značkování prezentací
Huška, Michal ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace na mobilní zařízení se systémem Windows Mobile. Úkolem aplikace je s využitím vestavěné kamery snímat plátno s probíhající prezentací a ukládat časové značky, informující o změně slajdu či animaci na plátně. V textu jsou popsány požadavky na systém, je zde provedena analýza, u níž bylo využito jazyka UML, řešení problému na úrovni zpracování obrazu, popis implementace v jazyce C++ a výsledky testování aplikace. V dokumentu je též nastíněna problematika tvorby aplikací pro mobilní zařízení. Velký prostor je věnován práci s multimédii na systému Windows Mobile 5.0, zejména pak problematice spojené s technologií DirectShow.
3D data
Klusáček, Jan ; Janáková, Ilona (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout metody které umožňují získání trojrozměrného modelu objektu, nasvíceného laserovým pruhem a snímaného kamerou. V první části práce je popsán teoretický princip získání trojrozměrného modelu a naznačeny některé problémy s tímto postupem spojené. Dále se zabývá popisem rozhraní použitelných k získání obrazu z kamery a podrobněji popisuje rozhraní DirectShow, které je v této práci použito. Po té popisuje konkrétní metody zpracování získaného obrazu, kalibrace a sestavení trojrozměrného modelu. V poslední části je popsáno zařízení, které bylo vytvořeno pro ověření a automatizaci navržených metod a program, který tyto metody implementuje.
Snímání scény pomocí USB a FireWire kamer
Berka, Petr ; Janáková, Ilona (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá připojením USB a FireWire kamer k počítači skrze technologii DirectShow. Využil jsem především vývojářského nástroje MontiVision, který spolupracuje s programovacími prostředími jako je např. Microsoft Visual C++. Naleznete zde, jak využít přímý přístup k pixelům obrazu, jak uložit jednotlivé snímky videa, jak nastavit kameru a kalibrovat při snímání scény a jak může vypadat konkrétní aplikace zpracování obrazu z kamery. Nad rámec zadání jsem se zabýval úvodem do stereovize. Práci jsem napsal jako návod pro studenty, doplnil o osobní zkušenosti a experimenty.
Bezeztrátová komprese videa
Němec, Jaroslav ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezeztrátovou kompresí videa. Čtenář je seznámen se základními pojmy a technikami používanými při reprezentaci obrazu. V této práci je také uveden základní rozdíl mezi bezeztrátovou a ztrátovou kompresí videa a z toho vycházející omezení bezeztrátové komprese videa. Dále je uvedena základní struktura bezeztrátového videokodeku. Tato základní struktura je rozebrána na základní bloky a každý blok je detailně popsán. U každého bloku jsou uvedeny různé varianty jeho implementace. Vytvořený bezeztrátový videokodek byl porovnán se stávajícími bezeztrátovými videokodeky.
Videokodek - komprese videosekvencí
Vančura, Jan ; Herout, Adam (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro kompresi videosekvencí. Aplikace je implementována za použití programovacího jazyka C++ pod Microsoft Visual Studiem 2005. Využívá knihovny Video for Windows a DirectShow. Má za cíl snížení velikosti datového toku videa. Popisuje ztrátové a bezeztrátové metody komprese.
Automatická tvorba titulků k filmu rozpoznávačem řeči
Csintalan, György ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Schwarz, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj aplikace pro automatickou tvorbu titulků k filmům pomocí BSAPI (Brno Speech Application Interface). V úvodní části, je čtenář uveden do problematiky a jsou naznačeny cíle práce. Následuje popis teoretického základu zpracování řeči a popis rozpoznávače a jeho API (BSAPI). Dále je uveden způsob extrakce zvukové stopy z videa z teoretického hlediska. V nasledující části jsou popsány principy zpracování výstupu rozpoznávače a vytvoření titulků. V další kapitole je popsána tvorba aplikáce z implementačního hlediska. Dále následuje popis experimentů vykonaných v různych situacích a jsou navrženy další možné způsoby zlepšení kvůli dosáhnutí kvalitnejšího výstupu, například filtrování zvuku pomocí Wienerova filtru. V závěrečné části jsou rozebrány dosáhnuté výsledky a získané zkušenosti.
Srovnání multimediálních frameworků
Brandejs, Zdenko ; Klíma, Ondřej (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit srovnání nejznámějších multimediálních frameworků podle podporovaných platforem, formátů a využití. Seznámit se s multimediálními frameworky a jejich knihovnami pro práci s multimédii. Konkrétně se jedná o Video for Windows, DirectShow, Media Foundation, FFmpeg, GStreamer, xine a QuickTime. Detailně popsat jak jednotlivé technologie fungují včetně jejich architektury. Vytvoření webového tutoriálu, kde se uplatní teoretické znalosti při tvorbě přehrávačů. 
Detekce obličejů v obraze z kamery na mobilním telefonu s WM
Tureček, Martin ; Láník, Aleš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí obličejů na mobilních telefonech. Konkrétně se zaměřuje na platformu Windows Mobile. Úvod je tedy věnován tomuto operačnímu systému a možnostem práce s kamerou. Další část textu je věnována obecné problematice detekce obličeje v obraze s ohledem na slabý výkon cílových zařízení. Součástí práce je také popis získávání obrazu z kamery pomocí multimediálního frameworku DirectShow a tvorba vlastního transformačního filtru pro detekci obličeje. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky formou testů na několika mobilních zařízení a také jsou zmíněna všechna úskalí, která obnáší vývoj aplikací pro Windows Mobile.
Automatické značkování prezentací
Huška, Michal ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace na mobilní zařízení se systémem Windows Mobile. Úkolem aplikace je s využitím vestavěné kamery snímat plátno s probíhající prezentací a ukládat časové značky, informující o změně slajdu či animaci na plátně. V textu jsou popsány požadavky na systém, je zde provedena analýza, u níž bylo využito jazyka UML, řešení problému na úrovni zpracování obrazu, popis implementace v jazyce C++ a výsledky testování aplikace. V dokumentu je též nastíněna problematika tvorby aplikací pro mobilní zařízení. Velký prostor je věnován práci s multimédii na systému Windows Mobile 5.0, zejména pak problematice spojené s technologií DirectShow.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.