Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Shared Personal Knowledge Database
Folk, Michal ; Nečaský, Martin (vedoucí práce) ; Knap, Tomáš (oponent)
Cílem práce je navrhnout řešení problému neefektivity opětovného vyhledávání již jednou nalezené informace. Navrhované řešení je založeno na použití osobní databáze znalostí postavené na stávajících technologiích, přizpůsobené potřebám běžných uživatelů. Diplomová práce se obzvlášťe zaměřuje na vyhledávání uložené informace na základě sémantické podobnosti mezi tagy. Pro určování podobnosti se využívají kolektivní znalosti velké skupiny uživatelů. V první části je problém představen pomocí scénářů ze skutečného života. Druhá část práce tento problém analyzuje z pohledu osobní sdílené databáze znalostí. Třetí část vysvětluje navržené řešení postavené na službě Delicious a DBpedii. Navržené řešení je implementováno v podobě prototypu. V závěrečné části je prototyp testován a získané výsledky jsou vyhodnoceny. Výsledky testování naznačují, že navržené řešení může vést ke zjednodušení opětovného vyhledávání informací, ale zároveň odhalují výkonnostní problémy, které implementovaná metoda přináší. Práce doporučuje úpravy, které by mohly vést k urychlení vyhledávání, což by umožnilo testování prototypu ve větším rozsahu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociální pluginy: historie a využití
Habartová, Lucie ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent)
Diplomová práce má za úkol představit a zmapovat rozmach užívání sociálních pluginů a rozebrat jejich přínos z pohledu uživatele i majitele webu. V úvodu práce stručně připomíná dosavadní vývoj webu a navazuje s vývojem prvních pluginů. Zkoumána je terminologie pojmu "sociální plugin". Sociální pluginy (jako například Like tlačítka Facebooku) jsou zmapovány a popsány v kapitole Typy sociálních pluginů, následuje kapitola věnovaná jejich praktickému využití. Součástí je několik příkladů z praxe a také zhodnocení výhod i nevýhod sociálních pluginů. Poslední kapitola se týká sociálních pluginů z pohledu uživatele. Zkoumána je motivace uživatelů sdílet informace a také jsou zde uváděny výsledky odborných studií i průzkumu, který připravila autorka práce. Přílohou práce je seznam nejvyužívanějších pluginů včetně jejich funkcí a možností využití a také detail uživatelského průzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.