Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Paralelizmus jako jeden z princípov vedenia viachlasu
Kliment, Henrich ; FILAS, Juraj (vedoucí práce) ; GEMROT, Jiří (oponent)
Práca sa zaoberá paralelnými postupmi ako jedným z druhov vedenia viachlasu a ako kompozičným prvkom v kontexte skladobno-teoretickom. Ďalej v kontexte rôznych období dejín hudby od praveku až po súčasnosť a s hlavným zreteľom na využitie vo vlastnej tvorbe. Prvá časť textu pojednáva o koncepcii melodického a harmonického paralelizmu v súvislosti s jeho zvukovou kvalitou a funkčným postavením v hudobnej kompozícii. Druhá časť je chronologickým výkladom o konvenciách využívania princípu paralelného vedenia hlasov v kompozičnom a interpretačnom procese z hľadiska jednotlivých vývojových období dejín hudby.
Preludia F. Chopina, A. N. Skrjabina a C . Debussyho - srovnání
Hozman, Denny ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Cílem práce je seznámit čtenáře s cykly preludií F. Chopina, A. N. Skrjabina a C. Debussyho a tyto mezi sebou porovnat. K tomu poslouží 3 srovnávací kritéria: 1.) mimohudební, 2.) hudebně teoretická a 3.) hudebně praktická. Kritéria 2.) a 3.) jsou zkoumána na základě analýzy konkrétních vybraných skladeb z vyklů. Jejich zjištěné společné znaky a rozdíly jsou pak shrnuty na konci každé kapitoly.
Hudební soutěže jako inspirační a rozvojový prvek interpretace 20. století
Lahodná, Jana ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
V této disertační práci se zabývám přehledem některých významných mezinárodních klarinetových soutěží, jejich repertoárem a skladbami, psanými na objednávku přímo pro dané soutěže. Výčet skladeb jsem obohatila charakteristikami a rozbory některých děl se zaměřením na náročnost a výskyt soudobých technik. V neposlední řadě píši o vzniku, historii a významu jednotlivých soutěží a jejich přínosu pro mladé talentované hudebníky.
Klavírní dílo C. Debussyho se zaměřením na cyklus Estampes - harmonický rozbor, srovnání nahrávek
Suchánková, Eva ; KRAJNÝ, Boris (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tématem této bakalářské práce je hlubší analýza interpretačních problémů klavírního cyklu Rytiny od Clauda Debussyho. Byly k tomu zvoleny tři různé postupy analýzy. Nejprve je čtenář seznámen s historickými okolnostmi vzniku tohoto cyklu a všemi autorovými inspiračními zdroji. Druhým postupem je harmonický rozbor celého cyklu, v němž se snažím postihnout výjimečné rysy každé skladby, upozornit na nejdůležitější hudební myšlenky a tematický materiál charakteristický pro hudební impresionismus, který skladatel v díle použil. Nakonec jsou představeni tři významní klavíristé 20. století a jejich různá interpretace cyklu Rytiny: W. Gieseking, E. Gilels a S. Richter. Jejich interpretace jsou porovnány jak vzájemně, tak s ohledem originální notový text. Takto komplexní pohled na toto klavírní dílo může umožnit hlubší náhled do jeho problematiky a může také posloužit k přesvědčivé interpretaci a lepšímu porozumění Rytin. Bakalářská práce začíná úvodem, pokračuje čtyřmi hlavními kapitolami s několika podkapitolami a končí závěrem. Práce je doplněna čtyřmi přílohami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.