Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doručování ve správním řízení
Drábková, Tereza ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce se zabývá tématem doručování ve správním řízení. Na začátku práce jsou vymezeny používané pojmy a vymezena ústavní východiska. Nejobsáhlejší část práce pojednává o dvou základních formách doručování, kterými je elektronická a listinná forma. Elektronické části se práce věnuje velmi podrobně, a to z důvodu převážného používání elektronické komunikace v dnešní společnosti. Dále je v práci pojednáno o doručování do ciziny a vadách, které mohou při doručení nastat. Cílem práce je komplexně zmapovat oblast doručování ve správním řízení po právní i technické stránce a poskytnout vodítko, jak se vyhnout možným vadám doručení. Mnoho nejasností a otázek sebou přineslo především zprovoznění informačního systému datových schránek a používání datových schránek při komunikaci subjektů s orgány veřejné moci, proto je této problematice v práci věnována značná pozornost. V souladu s evropskou legislativou byl i v české legislativě upraven institut elektronického podpisu, kterým se práce také zabývá. Při zpracování diplomové práce vycházela autorka především z právních pramenů, odborné literatury domácí i zahraniční, a veřejných informačních zdrojů.
M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje
Smutný, Lukáš ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na téma M-technologie ve výuce a v řízení základních škol v rámci Moravskoslezského kraje se zabývá moderními technologiemi v rámci edukace a v rámci řízení školy. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace o m-technologiích a dalších moderních technologiích, ze kterých následně vychází výzkumná část práce, která je zaměřena na problematiku vybavenosti a užití moderních technologií ICT ve výuce a v řízení základních škol v Moravskoslezském kraji. Těžištěm výzkumné části jsou výsledky dotazníkového šetření a průzkumu na oblast využití moderních technologií při edukaci a při řízení školy. Práce se věnuje mírou implementace a využitím m-technologií a dalších moderních technologií v základních školách. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie; m-technologie; tablet; chytrý telefon; čtečka elektronických knih; interaktivní tabule; dataprojektor; datová schránka, informační systém
Elektronická komunikace s finanční správou
Bierl, Lukáš ; Rysová, Hana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce shrnuje dnešní možnosti elektronické komunikace s finanční správou, poskytuje charakteristiku daňových poplatníků, kteří se správcem daně elektronicky komunikují, mapuje jejich povědomí, znalosti a technické možnosti týkající se elektronické komunikace a poskytuje informace o jejich názoru na současné možnosti komunikačních kanálů finanční správy. Hlavním cílem práce je návrh doporučení ke zvýšení efektivity a využitelnosti elektronizace finanční správy, a to jak pro daňové subjekty, tak pro správce daně. První část práce je věnována teoretickým východiskům, základním pojmům a legislativnímu základu elektronické komunikace se správcem daně. V praktické části je popsán postup podání přiznání k dani z přidané hodnoty prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro finanční správu následován postupem zpracování přijaté datové zprávy na straně správce daně. Dále bylo provedeno dotazníkové šetření a statistické hodnocení hypotéz metodou Chí kvadrát testu. Na základě syntézy zjištěných poznatků a výsledků byly formulovány závěry a návrh řešení hlavního cíle práce.
Informační systémy ve veřejné správě
Pokorný, David ; Jarolímek, Jan (vedoucí práce) ; Rysová, Hana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na využití informačních systémů ve veřejné správě. Hlavním cílem práce je analýza využití informačních systémů a registrů v rámci e-Governmentu. Dílčími cíli práce je charakterizovat požadavky na informační systémy užívané ve veřejné správě, dále definování registrů užívaných ve veřejné správě. V praktické části práce formuluji vlastní zkušenosti se získáváním informací od orgánů státní správy za využití příslušného ustanovení zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, včetně zkušeností se založením, užíváním elektronického podpisu a datové schránky. V závěru práce navrhnu, kde by mohly být informační systémy veřejné správy dále využity.
Elektronizace veřejné správy ČR
Vrábelová, Tereza ; Korcová, Renata (vedoucí práce) ; Pikola, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem elektronizace veřejné správy v České republice. V úvodní části práce je charakterizována veřejná správa, její základní rozdělení a principy organizace. Dále jsou zde představeny druhy samosprávy a jejich právní úpravy. Vlastní práce představí historický vývoj eGovernmentu a jeho současný stav. Zejména se bude věnovat právní úpravě, která je jedním z důležitých aspektů při rozvoji eGovernmentu. Dále představí jednotlivé projekty elektronizace veřejné správy, které významně ovlivňují úroveň eGovernmentu. Následně se bakalářská práce bude zabývat srovnáním úrovně eGovernmentu v České republice s evropským státy. Druhá část práce vychází z dotazníkového šetření, které sledovalo analyzování praktického využití a dostupnosti dvou nejrozšířenějších nástrojů používaných při elektronizaci veřejné správy, projektu Czech POINT a služby datových schránek, občany a dalšími subjekty
Ekonomické dopady reorganizace spisové a archívní služby MO ČR
Sojková, Romana ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Šímová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou, zhodnocením výsledků a řešením problému řízení a rozvoje spisové a archivní služby v rezortu Ministerstva obrany (dále jen rezort MO) v podmínkách kontinuální reorganizace této služby a postupné implementace elektronických systémů podporujících tyto procesy v oblasti spisové a archivní služby v závislosti na elektronizaci státní správy České republiky. Shrnuje jednotlivé etapy historie a navazujícího vývoje spisové služby v rezortu MO, a v souladu s aktuální realizací opatření vázaných na zavádění elektronizace a automatizace jednotlivých etap životního cyklu dokumentu porovnává ekonomické aspekty a dopady do realizovaných činností. Shrnuje legislativu spisové služby se zaměřením na zvláštnosti evidence jednotlivých kategorií dokumentů v rezortu MO včetně předávání dokumentů do správního archivu rezortu MO. V další části shrnuje vývoj archivní služby, vytvoření soustavy archivů a výkon veřejné správy na úseku archivnictví a výkonu spisové služby v České republice, organizaci a postavení spolu s uvedením činností zajišťovaných archivem rezortu MO, jeho složením, působností a aktuálními změnami směřujícími k elektronizaci archivu. Závěrem hodnotí ekonomické dopady a řešení problémů řízení a rozvoje spisové a archivní služby v rezortu MO porovnáním dostupných ekonomických ukazatelů původního a aktuálního způsobu zajištění životního cyklu dokumentu v jeho jednotlivých etapách a poukazuje na klady i zápory aktuálních procesů nastavených platnou legislativou.
Datové schránky
Horna, František ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zaobírá projektem Datové schránky, který byl spuštěn v roce 2009. Cílem tohoto projektu je elektronická vzájemná komunikace mezi veřejnou správou, samosprávou a fyzickými či právnickými osobami. Informační systém datových schránek je jedním ze základních prvků e-governmentu sloužící k odesílání a přijímání datových zpráv. Díky právnímu rámci jsou datové zprávy povýšeny na stejnou úroveň jako doporučená pošta s právně podstatnými efekty. Hlavní částí diplomové práce, vyjma platné legislativy, je analýza využitelnosti datových schránek ve společnosti Moore Stephens s.r.o. a návrh vhodného programového řešení pro optimální využití datové schránky a archivaci datových zpráv. Dále byly prozkoumány možné chyby systému a případné návrhy na zlepšení.
Datové schránky
Lehká, Michaela ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem datových schránek v České republice od jejich počátků až po jejich současnou platnou právní úpravu. Zaměřuje se na zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. Tímto zákonem byly datové schránky začleněny do českého právního řádu. Pozornost je věnována též základním pojmům spojených s elektronickou komunikací pomocí datových schránek (datová zpráva, datová schránka, zřízení datové schránky, typy datových schránek). Dále se práce zaměřuje na projekt datových schránek na Radnici městské části Prahy 13. Pozornost je také zaměřena na možnost podání žádosti o zřízení datové schránky pro fyzickou osobu na žádost. V závěru práce jsou uvedeny poznatky a vlastní doporučení vztahující se k dané problematice.
Datové schránky
Adamčíková, Zuzana ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá elektronickou komunikací prostřednictvím datových schránek. Uvádí právní rámec, který upravuje tento způsob komunikace a jak se s datovými schránkami pracuje v případě podnikatelského subjektu. V teoretické části je uvedena daná problematika, která definuje základní pojmy, právní rámec a způsoby ovládání datové schránky. Praktická část se věnuje podniku, který využívá datovou schránku ke komunikaci jak s úřady, tak se svou klientelou. Na základě konzultace s uživateli je vyhodnoceno, jaké klady a zápory jim nová služba přinesla a také je vyčísleno, jakou finanční úsporu jim elektronická komunikace prostřednictvím datových schránek přináší.
Administrativní procesy ve státní správě
Nepevná, Denisa ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na charakteristiku administrativních procesů ve státní správě. První část práce nám podává teoretický základ pro samotnou analytickou část a zabývá se vysvětlením výchozích pojmů: proces, administrativní proces, administrativní workflow, veřejná správa, státní správa, spisový a skartační řád a dalšími pojmy úzce souvisejícími s administrativními procesy a státní správou. Dále se autorka v teoretické části věnuje rozboru a popisu vykonavatelů státní správy, a to především se zaměřením na ministerstva. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na charakteristiku vybraného orgánu státní správy a jeho služeb. Dále se tato praktická část zabývá popisem konkrétního vybraného procesu v orgánu státní správy a jeho analýzou. Jedná se o proces elektronické evidence pohybu dokumentů. Závěrem práce je návrh nejefektivnějších změn pro lepší fungování tohoto procesu a celkové usnadnění manipulace s dokumenty v elektronické podobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.