Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh ražby a primárního ostění Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov
Bastl, Jiří ; ING, Tomáš Zítko, CEng MICE, EUR (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh primárního zajištění výrubu Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov. Práce se dále zabývá návrhem vhodné metody ražby tunelu, členěním samotného výrubu, návrhem optimální technologie výstavby a osnovou geotechnického monitoringu. K vytvoření numerických modelů dvou příčných řezů Dřevnovického tunelu byl použit program Plaxis 2D, který je založen na metodě konečných prvků. Na základě výstupů získaných z MKP analýzy, byl proveden návrh a statický výpočet primárního ostění.
Analýza faktorů ovlivňujících průběh vnitřních sil v primárním tunelovém ostění a jeho návrh
Rozmánek, Filip ; Rychtecký, Josef (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem primárního ostění tunelu v prostředí neogenních jílů za použití matematického modelování. V současné době je tunelové ostění ze stříkaného betonu v praxi často modelováno pomocí deskostěnových prvků (nosníků) s lineárně elastickým materiálovým modelem. Pro horninové prostředí, v kterém ražba probíhá, je běžně používán lineárně elastický – perfektně plastický materiálový model. Oba tyto přístupy značně zjednodušují reálné chování těchto materiálů. Pro ostění ze stříkaného betonu platí, že nárůst jeho tuhosti i pevnosti je s časem nelineární. Při využívání lineárně elastického chování materiálu se tato skutečnost aproximuje rozfázováním postupu aplikace ostění na fázi mladého a fázi starého (vyzrálého) betonu. V případě aplikace lineárně elastického – perfektně plastického chování na zeminy zase dochází mj. k zanedbání ztužování (hardening) zemin. Cílem této práce je aplikace pokročilého elasto-plastického materiálového modelu s časově závislým chováním (Concrete model) na primární ostění ze stříkaného betonu na příkladu Dřevnovického tunelu raženého pomocí metody Kernbauweise. Pro horninové prostředí ražby bude použit nelineární hyperbolický materiálový model (Hardening soil model), který bude aplikován na překonsolidované neogenní jíly. Na několika matematických modelech dojde k porovnání vnitřních sil a deformací ostění pro různé způsoby modelování. Vedlejším cílem bude statické posouzení primárního ostění konkrétního železničního tunelu na střední Moravě.
Návrh ražby a primárního ostění Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov
Bastl, Jiří ; ING, Tomáš Zítko, CEng MICE, EUR (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh primárního zajištění výrubu Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov. Práce se dále zabývá návrhem vhodné metody ražby tunelu, členěním samotného výrubu, návrhem optimální technologie výstavby a osnovou geotechnického monitoringu. K vytvoření numerických modelů dvou příčných řezů Dřevnovického tunelu byl použit program Plaxis 2D, který je založen na metodě konečných prvků. Na základě výstupů získaných z MKP analýzy, byl proveden návrh a statický výpočet primárního ostění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.