Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby
Milerová, Helena ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Řešeným tématem diplomové práce je Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby. Učitel výtvarné výchovy je dávám do souvislosti s kurátorem výstavy, s kurátorskou činností. Kurátor výstavy je relativně nová profesní rovina, velmi podstatná především pro současné výtvarné umění. Teoretická část práce konfrontuje činnosti pedagoga a kurátora výstavy a hledá nové pole významů dvou prostředí, jež spojuje výtvarné umění. Zájmem je zda vůbec a nakolik se profese výtvarného pedagoga a kurátora potkávají, zda se v jejich pracovní náplni najdou společné momenty. Tento hlubší obsah během studia objevuji a popisuji. Následným zájmem je prezentace žákovské tvorby, a to zda znamená důležitou součást činnosti výtvarného pedagoga, na kterou klade důraz a jaké kroky v rámci ní podniká. Dále také jaký je učitelův postoj k výstavám a dalším formám prezentace žákovských prací. V části výchovně vzdělávací se studenti gymnázia seznamují s možnostmi a okolnostmi prezentace jejich vlastních výtvarných prací, seznamují se s pozadím výstavního projektu. Na základě poznatků z teorie a dějin výtvarného umění, konkrétně konceptuálního umění jsou vytvořeny výtvarné práce, které jsou dále uplatněny pro výstavu. Z didaktického hlediska je uplatněna výstava jako vzdělávací prvek výuky. Výsledným...
Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby
Milerová, Helena ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Řešeným tématem diplomové práce je Role učitele výtvarné výchovy zaměřená na prezentaci školní výtvarné tvorby. Učitel výtvarné výchovy je dávám do souvislosti s kurátorem výstavy, s kurátorskou činností. Kurátor výstavy je relativně nová profesní rovina, velmi podstatná především pro současné výtvarné umění. Teoretická část práce konfrontuje činnosti pedagoga a kurátora výstavy a hledá nové pole významů dvou prostředí, jež spojuje výtvarné umění. Zájmem je zda vůbec a nakolik se profese výtvarného pedagoga a kurátora potkávají, zda se v jejich pracovní náplni najdou společné momenty. Tento hlubší obsah během studia objevuji a popisuji. Následným zájmem je prezentace žákovské tvorby, a to zda znamená důležitou součást činnosti výtvarného pedagoga, na kterou klade důraz a jaké kroky v rámci ní podniká. Dále také jaký je učitelův postoj k výstavám a dalším formám prezentace žákovských prací. V části výchovně vzdělávací se studenti gymnázia seznamují s možnostmi a okolnostmi prezentace jejich vlastních výtvarných prací, seznamují se s pozadím výstavního projektu. Na základě poznatků z teorie a dějin výtvarného umění, konkrétně konceptuálního umění jsou vytvořeny výtvarné práce, které jsou dále uplatněny pro výstavu. Z didaktického hlediska je uplatněna výstava jako vzdělávací prvek výuky. Výsledným...
Jak poznat "farmářské" jablko? Komunikace a utváření "farmářského" na trhu v Holešovicích
Čižmářová, Hana ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Pauknerová, Karolína (oponent)
Ve své diplomové práci Jak poznat "farmářské" jablko? zkoumám způsob utváření Holešovického farmářského trhu. Vycházím z Actor-network theory, která vnímá jako činitele nejen lidi, ale i objekty a organizace. Tato teorie přikládá stejný význam lidským i nelidským aktérům (human and non-human actors). Data potřebná k analýze jsem získala převážně pomocí zúčastněného pozorování, semi-strukturovaných rozhovorů a analýzy materiální kultury. Ve své práci se zaměřuji na odhalení významů, jež jsou návštěvníky trhu "farmářskému" připisovány. Dále pak na způsoby komunikace těchto významů. Nakonec odhaluji aktéry, kteří se na utváření reálného trhu i představ "farmářského" podílejí. Nejedná se pouze o organizátory, prodejce a návštěvníky, ale také o dobu a kontext vzniku trhu, tradici pořádání zeleninových trhů, praktičnost umístění trhu, velikost haly, počasí, sezónnost a také možnost elektronické komunikace.
Využití přírodních a druhotných materiálů při výtvarných činnostech v MŠ
VÁCLAVKOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření s přírodním a druhotným materiálem v mateřské škole. Hlavním cílem práce je vytvoření praktického zásobníku výrobků z přírodních a druhotných materiálů. Tento zásobník společně s vyhodnocením výroby některých nápadů přímo s dětmi (včetně fotografií) tvoří praktickou část práce. Teoretická část se zabývá problematikou psychického vývoje dítěte předškolního věku a také přibližuje oblast environmentální výchovy v mateřské škole s odkazem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.