Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Firemní dobrovolnictví v ČR - aktivity Fóra dárců
Dvořáková, Tereza ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Školkayová, Marta (oponent)
Koncepty firemní filantropie a společenské odpovědnosti firem, jejichž průkopníky u nás byly velké nadnárodní korporace, nyní stále více ovlivňují strategie firem všech velikostí a rozličných odvětví. Významný podíl na rozvoji těchto konceptů mají aktivity Fóra dárců a dalších spřízněných organizací, které se snaží o jejich popularizaci. Úkolem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tyto organizace motivují firmy ke spolupráci s neziskovými organizacemi na veřejně prospěšných projektech. První část práce se věnuje teoretickému definování pojmů filantropie, firemní filantropie a společenská odpovědnost firem. Ve druhé části práce analyzuje aktuální českou legislativu, regulující činnost neziskových organizací a financování jejich aktivit. Poslední část se zaměřuje na poslání a činnost vybraných českých organizací: Fórum dárců, Nadace VIA a Byznys pro společnost.
Analýza firemního dárcovství jako nástroje společenské odpovědnosti firem v České republice a ve Francii
Prjachová, Vendula ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kalousová, Pavlína (oponent)
Předmětem diplomové práce je postihnout rostoucí význam konceptu odpovědného a udržitelného podnikání firem v České republice i v zahraničí, které začleňuje firemní filantropii do své dlouhodobé strategie. Důraz je kladen na vysvětlení základních pojmů a úzkého propojení dárcovství s celkovou politikou společenské odpovědnosti. Firemní nadační subjekty jsou v tomto pohledu strategickým nástrojem. První kapitola je úvodem do filantropie s vymezením základních pojmů. Druhá kapitola se podrobněji zabývá významem společenské odpovědnosti v České republice a ve Francii se zaměřením na roli firemních nadačních subjektů, jejich aktivity a vzájemné porovnání situace. Praktická část detailně analyzuje aktivity vybraných firemních nadačních subjektů s cílem postihnout příklady dobré a špatné praxe. Následně jsou poznatky shrnuty a je nastíněn vývoj do budoucna. Poslední kapitola přináší praktické rady a úvahy pro firmy zvažující založení vlastního nadačního subjektu a také návrhy na implementaci a zlepšení efektivity a kvality jejich fungování a managementu.
Corporate Social Responsibility v praxi českých a zahraničních firem
Kobelková, Lucie ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Korbelová, Marta (oponent)
Teoretická část se zabývá podstatou a postupným vývojem konceptu společenské odpovědnosti. Jmenuje základní pilíře, o které se opírá koncept společenské odpovědnosti, a podrobněji se věnuje subjektům, kterých se tento koncept týká. Poskytuje argumenty pro a proti implementaci společenské odpovědnosti, uvádí nástroje jejího měření. Zabývá se současnou situací této problematiky v Evropě a v České republice. Podrobněji popisuje jednotlivé kroky pro implementaci společenské odpovědnosti v praxi a její efektivní komunikaci. V praktické části je koncept společenské odpovědnosti posuzován z hlediska možností velké mezinárodní společnosti Johnson & Johnson a středně velké české společnosti Tylex Letovice, a.s.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.