Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketingový výzkum
Vávra, Patrik ; Mráček, Pavel (oponent) ; Schüller, David (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je na základě marketingového výzkumu navrhnout produkt pro minipivovar, který bude vycházet z preferencí zákazníků. Práce obsahuje úvod do problematiky, na který navazují teoretická východiska práce. Praktická část se zabývá samotnou společností a jejím okolím. Pro naplnění cíle jsou zde využity analýzy v čele s Conjoint analýzou, pro kterou jsou získávána data pomocí focus group a dotazníku. Závěr práce obsahuje mimo jiné doporučení na dva konkrétní produkty, které vzešly z výsledků Conjoint analýzy a měly by tedy pomoci s rozšířením klientely pivovaru.
Bayesovské statistické modely
Vilikus, Ondřej ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Berka, Petr (oponent) ; Militký, Jiří (oponent)
Analýza conjoint představuje oblíbenou metodu pro výzkum spotřebitelských preferencí. Jedním z faktorů, který přispěl k rostoucí popularitě této metody v posledních letech, je stále častější využívání hierarchických bayesovských modelů, které se osvědčily při řešení problému, jak odhadnout dostatečně spolehlivě preference každého respondenta, aniž bychom je museli přetěžovat neúměrným množstvím rozhodovacích úloh. Prvním cílem dizertační práce bylo ověřit, zdali je použití bayesovských modelů nejlepší volbou ve všech situacích, případně jaká jsou omezení tohoto přístupu. Pro tyto účely jsem provedl studii na simulovaných datech. Vlastní použitý algoritmus umožňuje generování datových souborů lišících se v několika uvažovaných parametrech, ale maximálně srovnatelných v ostatních aspektech. Výsledky ukazují, že hierarchický model je, až na některé výjimečné situace, volbou vedoucí k nejlepší schopnosti předpovídat rozhodnutí jednotlivých respondentů v kontrolních úlohách. Největší přínos použití hierarchického modelu je v situacích, kdy je populace silně heterogenní a kdy je množství dostupných dat omezené. V takových situacích lze odhalit strukturu heterogenních preferencí s podstatně nižšími nároky na množství potřebných rozhodovacích úloh. Druhým cílem práce je zodpovězení otázky, zdali můžeme zvýšit i efektivitu dotazování v analýze conjoint zařazením některých přímých otázek. Navrhovaná hybridní metoda založená na výběru (HCBC) kombinuje úlohy analýzy conjoint s přímými otázkami ohledně preference úrovní jednotlivých atributů. Ty jsou použity jak při odhadu rozhodovacího modelu, tak ke zefektivnění návrhu zobrazovaných profilů v úlohách analýzy conjoint. Hybridní metoda byla ve srovnávací praktické studii na základě odpovědí 421 respondentů náhodně rozřazených do tří testovacích skupin porovnána s klasickým provedením metody založené na výběru (CBC) a s adaptivní metodou založenou na výběru (ACBC). Navrhovaná metoda se ukázala jako užitečná alternativa umožňující další snížení počtu rozhodovacích úloh předložených jednotlivým respondentům a jako možné řešení některých situací, kdy nám výrazně odlišná důležitost testovaných atributů neumožňuje efektivně zachytit preference z hlediska všech atributů.
Možnosti conjointní analýzy při hodnocení faktorů ovlivňujících rozhodování obyvatel regionu
ŠTÝFALOVÁ, Lenka
Syntetická část práce obsahuje zejména detailní popis příkazů v programovacím prostředí SPSS. Tato část je zaměřena na procedury ORTHOPLAN, PLANCARDS a CONJOINT. V analytické části je obsažena příprava, výzkum a analýza dat pomocí conjointní analýzy a shlukové analýzy metodou k-průměrů. Cílovými skupinami respondentů byli mladí lidé, kteří se soustavně připravují na budoucí povolání a ekonomicky aktivní obyvatelé žijící na Českokrumlovsku. Cílem této práce je zjištění možnosti aplikace conjointní analýzy v oblasti regionálního řízení. Tato metoda se totiž nejčastěji používá v marketingu při hodnocení preferencí spotřebitelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.