Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příspěvek k validizaci nástroje Diagnostická baterie kognitivních procesů 2 na populaci žáků s ADHD ve věkové kategorii 15 - 18 let
Kavková, Adriana ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Bezdíček, Ondřej (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl ověřit využitelnost metody Diagnostická baterie kognitivních procesů 2 (CAS2) ve skupině dospívajících s ADHD. Baterie CAS2 je testem kognitivních schopností založeným na teorii PASS (Plánování, Pozornost, Simultánní a Následné procesy). Dřívější zahraniční studie poukazují na nižší výkony u dětí s ADHD ve škálách Plánování a Pozornosti, ale průměrný výkon ve škálách Simultánních a Následných procesů. Empirická část této práce se zaměřuje na českou populaci adolescentů s ADHD, což je věková skupina, jež byla ve výzkumech doposud opomíjena. Probandi, kteří splňovali kritéria ADHD (N = 30) byli hodnoceni pomocí CAS2 a jejich výsledné skóre bylo následně porovnáno s normou, tedy českým standardizačním vzorkem. Závěry výzkumu ukázaly, že klinická skupina podala významně nižší skóre na škálách Plánování a Pozornost, ale průměrné skóre na škálách Simultánních a Následných procesů. Následně byly analyzovány kognitivní profily probandů z klinické skupiny. Byl zjištěn významný rozdíl mezi škálami PASS v klinické skupině. Probandi podali podstatně nižší výkony ve škále Pozornosti oproti škálám ostatním. Tato zjištění korespondují s dříve publikovanými výzkumy, které naznačují, že CAS2, je citlivým nástrojem k identifikování obtíží v kognitivním zpracování, které se vyskytují u...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.