Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trénink kognitivních funkcí po poškození mozku s využitím Vienna Test System Schuhfried
Macková, Lenka ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Piťhová, Zuzana (oponent)
1 ABSTRAKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Lenka Macková Vedoucí práce: Bc. Alice Oktábcová Oponent práce: Název bakalářské práce: Trénink kognitivních funkcí po poškození mozku s využitím Vienna Test System Schuhfried Abstrakt bakalářské práce: Poškození mozku představuje velké zatížení v naší společnosti a jedním z následků poškození mozku je porucha kognitivních funkcí. Kognitivní funkce jsou nezbytné pro soběstačnost a participaci člověka v životě. Cílem této bakalářské práce je popsat využití počítačového programu CogniPlus od společnosti Vienna Test System Schuhfried pro trénink kognitivních funkcí u pacientů po poškození mozku. Teoretická část poskytuje informace o problematice poškození mozku a jeho následků a popisuje kognitivní funkce a jejich poruchy. Dále jsou v této části popsány možnosti neurorehabilitace a neuropsychologie a je zde popsána role ergoterapie v tréninku kognitivních funkcí. Závěr teoretické části je zaměřen na využití počítačových programů a na jejich výhody a nevýhody a v poslední řadě je zde uveden podrobný popis počítačového programu CogniPlus. Praktická část je zaměřena na možnost použití počítačového programu CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí u pacientů po poškození mozku. Praktická část práce obsahuje 2 kazuistiky. S každým pacientem bylo provedeno 10 tréninků na...
Využití systému CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí v ergoterapii u osob se získaným poškozením mozku
Pilzová, Martina ; Zemánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Martina Pilzová Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Zemánková Oponent práce: Název diplomové práce: Využití systému CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí v ergoterapii u osob se získaným poškozením mozku Abstrakt diplomové práce: Získané poškození mozku je v dnešní době stále aktuální téma a závažný problém. Po léčbě se objevuje velký počet následků, které způsobují dlouhodobou pracovní neschopnost a invalidizaci mnoha osob. Jedním ze závažných následků jsou poruchy kognitivních funkcí, které znemožňují a znesnadňují návrat osob do běžného života. Jedním ze způsobů, jak je možné ovlivnit poruchy kognitivních funkcí, je systém CogniPlus. Teoretická část práce představuje získané poškození mozku, jeho rozdělení, základní klasifikaci a následky. Dále se věnuje kognitivní rehabilitaci, jednak za využití počítačů, tak i konvenční metodou, a v neposlední řadě představuje práci ergoterapeuta a možnost testování kognitivních funkcí. Cílem výzkumné části bylo zjistit, zda je trénink kognitivních funkcí pomocí systému CogniPlus efektivnější oproti tréninku kognitivních funkcí konvenční metodou tužka-papír. Do studie bylo zařazeno 20 osob, jeden účastník musel studii opustit ze zdravotních důvodů. Experimentální i kontrolní skupina měla terapii 1-2x týdně, dle možností, celkově byla...
Využití systému CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí v ergoterapii u osob se získaným poškozením mozku
Pilzová, Martina ; Zemánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hoidekrová, Kristýna (oponent)
Získané poškození mozku je v dnešní době stále aktuální téma a závažný problém. Po léčbě se objevuje velký počet následků, které způsobují dlouhodobou pracovní neschopnost a invalidizaci mnoha osob. Jedním ze závažných následků jsou poruchy kognitivních funkcí, které znemožňují a znesnadňují návrat osob do běžného života. Jedním ze způsobů, jak je možné ovlivnit poruchy kognitivních funkcí, je systém CogniPlus. Teoretická část práce představuje získané poškození mozku, jeho rozdělení, základní klasifikaci a následky. Dále se věnuje kognitivní rehabilitaci, jednak za využití počítačů, tak i konvenční metodou, a v neposlední řadě představuje práci ergoterapeuta a možnost testování kognitivních funkcí. Cílem výzkumné části bylo zjistit, zda je trénink kognitivních funkcí pomocí systému CogniPlus efektivnější oproti tréninku kognitivních funkcí konvenční metodou tužka-papír. Do studie bylo zařazeno 20 osob, jeden účastník musel studii opustit ze zdravotních důvodů. Experimentální i kontrolní skupina měla terapii 1-2x týdně, dle možností, celkově byla terapie provedena 10x. Všichni účastníci byli hodnoceni vstupním a výstupním Addenbrookským kognitivním testem a dotazníkem kognitivních chyb. Experimentální skupina prokazovala signifikantní zlepšení u celkového skóre ACE a u podskoré paměti, v dotazníku...
Trénink kognitivních funkcí po poškození mozku s využitím Vienna Test System Schuhfried
Macková, Lenka ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Piťhová, Zuzana (oponent)
1 ABSTRAKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Lenka Macková Vedoucí práce: Bc. Alice Oktábcová Oponent práce: Název bakalářské práce: Trénink kognitivních funkcí po poškození mozku s využitím Vienna Test System Schuhfried Abstrakt bakalářské práce: Poškození mozku představuje velké zatížení v naší společnosti a jedním z následků poškození mozku je porucha kognitivních funkcí. Kognitivní funkce jsou nezbytné pro soběstačnost a participaci člověka v životě. Cílem této bakalářské práce je popsat využití počítačového programu CogniPlus od společnosti Vienna Test System Schuhfried pro trénink kognitivních funkcí u pacientů po poškození mozku. Teoretická část poskytuje informace o problematice poškození mozku a jeho následků a popisuje kognitivní funkce a jejich poruchy. Dále jsou v této části popsány možnosti neurorehabilitace a neuropsychologie a je zde popsána role ergoterapie v tréninku kognitivních funkcí. Závěr teoretické části je zaměřen na využití počítačových programů a na jejich výhody a nevýhody a v poslední řadě je zde uveden podrobný popis počítačového programu CogniPlus. Praktická část je zaměřena na možnost použití počítačového programu CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí u pacientů po poškození mozku. Praktická část práce obsahuje 2 kazuistiky. S každým pacientem bylo provedeno 10 tréninků na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.