Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geneze stylu Clauda Moneta
Buriánková, Adéla ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
Bakalářská práce nabízí vhled do umělecké tvorby Clauda Moneta během jeho životní etapy prožité v malebné vesničce Giverny, v níž si koupil dům a zahradu, kterou nechal přetvořit dle svého vkusu. V první části textu rozebíráme estetiku 19. století a věnujeme se přehledu uměleckých a literárních směrů, které právě toto století utvářely. Jsou jimi romantismus, realismus, naturalismus, parnasismus, symbolismus, dekadence, secese a art deco. V částech následujících se detailně věnujeme samotnému Claudu Monetovi, jeho biografii a jeho tvorbě. Velká pozornost patří givernskému období, během kterého se malířova estetika tvorby měnila. V příslušných kapitolách rozebíráme jeho hlavní motivy, specifické užití palety barev a osobitou techniku malby. K utvoření celkového představy o genezi jeho svébytného stylu nám napomáhá i rozbor konkrétních maleb, na kterých ukazujeme znaky charakteristické pro givernské období. Klíčová slova: Claude Monet, Giverny, impresionismus, lekníny, světlo
VÝCHOVA K VÝTVARNÉMU UMĚNÍ SE ZAMĚŘENÍM NA OSOBNOSTI MALÍŘSKÉ TVORBY
LEBAROVÁ, Anastazija
Bakalářskou práci jsem pojala jako výtvarný projekt. V teoretické části se věnuji pojmům a oblastem výtvarné výchovy, z kterých vycházím při tvorbě mého výtvarného projektu. Charakterizuji výtvarně projektovou metodu. Uvádím základní rozlišení výtvarně projevových typů žáků, stručnou charakteristiku staršího školního věku dětí, kterým je projekt určen. V souvislosti s psychickým vývojem tohoto období se zmiňuji o krizi dětského výtvarného projevu, která ve vývoji výtvarného projevu dítěte nastává. Na závěr podávám základní informace o malířích, které jsem pro výtvarný projekt vybrala. V praktické části uvádím samotný výtvarný projekt, který je rozepsán na 11 výtvarných činností, vztahujících se k pěti vybraným malířským osobnostem. Jednotlivé náměty výtvarných činností jsou inspirovány tvorbou a způsobem práce uvedených malířů a mají skrze vlastní prožitek dětí rozvíjet vztah k výtvarnému umění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.