Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gender marking in job titles in French
Buriánková, Adéla ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Předkládaná diplomová práce o alomorfech a alolexech ženského rodu ve francouzštině umožňuje lépe porozumět tvoření ženských forem v oblasti profesních jmen. V první části textu se teoreticky zabýváme okolnostmi a podmínkami, za nichž vzniká potřeba feminizace názvů povolání, a tím, jak se vytváří morfematický řetězec konkrétního feminina. Rozebíráme morfematické a morfologické hledisko, historické souvislosti, potřebu feminizace z právního a politického hlediska, zaměstnání vyžadující feminizaci a faktory ovlivňující volbu procesu tvoření femininního lexika. Zohledníme také názory Francouzské akademie a francouzských slovníků, jako jsou Le Larousse a Le Robert. Stejně tak do diplomové práce zahrnujeme způsoby tvoření a zastoupení feminin v učebnicích FLE. V druhé části textu se věnujeme praktickému výzkumu, v němž zkoumáme vlastní tvorbu užití feminin profesních jmen. Tento výzkum, prováděný pomocí dotazníkové metody, nám dává reálný vhled do praktického užívání, což nám pomáhá získat celkový obraz o tomto relativně novém gramatickém jevu v tak velkém měřítku. Klíčová slova: rod, feminizace, alomorfie, alolexie, morfematické řetězce, francouzský jazyk, tvoření slov, povolání.
Geneze stylu Clauda Moneta
Buriánková, Adéla ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
Bakalářská práce nabízí vhled do umělecké tvorby Clauda Moneta během jeho životní etapy prožité v malebné vesničce Giverny, v níž si koupil dům a zahradu, kterou nechal přetvořit dle svého vkusu. V první části textu rozebíráme estetiku 19. století a věnujeme se přehledu uměleckých a literárních směrů, které právě toto století utvářely. Jsou jimi romantismus, realismus, naturalismus, parnasismus, symbolismus, dekadence, secese a art deco. V částech následujících se detailně věnujeme samotnému Claudu Monetovi, jeho biografii a jeho tvorbě. Velká pozornost patří givernskému období, během kterého se malířova estetika tvorby měnila. V příslušných kapitolách rozebíráme jeho hlavní motivy, specifické užití palety barev a osobitou techniku malby. K utvoření celkového představy o genezi jeho svébytného stylu nám napomáhá i rozbor konkrétních maleb, na kterých ukazujeme znaky charakteristické pro givernské období. Klíčová slova: Claude Monet, Giverny, impresionismus, lekníny, světlo

Viz též: podobná jména autorů
4 Buriánková, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.