Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hra inspirovaná nekonečným závodem
Pech, Martin ; Kapinus, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je, na základě průzkumu a analýzy moderních technik používaných při vývoji počítačových a mobilních her, navrhnout a následně implementovat hru s tématikou nekonečného závodu. Vytvořená hra vhodným způsobem aplikuje poznatky získané z této analýzy. Výsledná realizace této práce představuje důkladné porozumění a schopnost efektivně využít moderních postupů při vývoji her. Zcela zásadním rysem her tohoto typu je dynamicky se vytvářející herní plocha. Pro vytváření takové plochy bylo v rámci vývoje využito technik procedurálního generování s využitím pseudonáhodného generátoru čísel. Dále bylo využito vhodných optimalizačních postupů, zejména návrhového vzoru Object Pool, aby byla zaručena plynulost hry i při náročných scénářích. Hra byla vyvíjena pomocí herního enginu Unity. Vytvořená hra slouží nejen jako praktický ukázkový příklad aplikace studovaných technik, ale také jako funkční a zábavný produkt pro potenciální hráče. Mimo režim nekonečného závodu se ve hře nachází také režim kampaně a řada zajímavých herních mechanik, jako například rocket jumping, které ji odlišují od již existujících titulů. Hra odstraňuje nedostatky, kterými trpí konkurenční tituly a je tématicky zasazena do období Vánoc.
Vánoce v dětském domově
KOSTRHOUNOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá Vánocemi v dětských domovech. Teoretická část blíže seznamuje s dětskými domovy a také zohledňuje faktory, které ovlivňují prožívání dítěte, které je umístěno do ústavní výchovy. Dále popisuje tradice, svátky a symboly které jsou součástí adventního času a Vánoc v České republice. Výzkumná část vznikla pomocí polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky dětských domovů. Cílem bylo zjistit následující: Jaké konkrétní tradice dětské domovy dodržují? Jak personál s dětmi komunikuje ohledně existence Ježíška? Je zvýšený kontakt s rodinou? Zda děti jezdí na Vánoce domů? Jaký je průběh Štědrého dne? Jaké organizace poskytují dětským domovům dary? Ukázalo se, že pedagogičtí pracovníci se snaží o to, aby nebyly děti v průběhu adventu a Vánoc o nic ošizené. V dětských domovech se dodržují rozmanité tradice, zdobí se prostory domova a dárky nosí, stejně jako ve většině rodin, Ježíšek. Jediná odlišnost nastává v čase, kdy probíhá slavnostní večeře. Z důvodů odjezdů některých dětí domů se slaví Vánoce 2×. Dárky dětským domovům poskytuje mnoho organizací, ale také jednotlivci. Práce je přínosem pro široké spektrum čtenářů a nabízí částečně jiný náhled na oslavy svátků, které většina lidí prožívá v kruhu rodinném.
Vnímání významu křesťanských svátků a tradic očima žáků základní školy
DOHNALOVÁ, Petra
Bakalářská práce "Vnímání významu křesťanských svátků a tradic očima žáků základní školy" pojednává o tematice slavení křesťanských svátků a tradic. Práce se zabývá významem svátků jako takových pro kulturu a společnost. Zaměřila jsem se hlavně na vánoční svátky, které byly předmětem mého výzkumu. Pro bakalářskou práci jsem si vytyčila dvě výzkumné otázky. Jsou v dnešní době udržovány v rodinách zvyky a tradice? Mění se vnímání tradic a zvyků s věkem dítěte? Výzkumný problém byl řešen u žáků základní školy v Záhoří. Výzkum byl zpracován na základě anonymních dotazníků. Z rozboru dotazníků došlo ke zmapování povědomí dětí o tradicích pojících se s vánočními svátky a dodržování rituálů a zvyků v rodinách.
The use of topic Betlehem in art-therapy
FIALKOVÁ, Elena
Bakalárska práca spracuváva tému Betlehema, jednu z arteterapeutických tém projektívno-intervenčnej metodiky. Práca je rozdelená na dve časti. V prvej teoretickej časti sa text venuje práci s príbehom v terapeutickej a arteterapeutickej činnosti. Popisuje využívanie symboliky a archetypálnej tematiky, s ktorou príbehy v terapii pracujú. Text podrobnejšie pomenúva aspekty práce s biblickým príbehom a jeho charakteristické odlišnosti od iných typov príbehov, ako sú rozprávky či mýty. Téma Betlehema v arteterapeutickej práci otvára otázky spojené s vlastným sebapoňatia v rámci rodiny, vzťahy v súrodeneckej a rodinnej konštelácii a vzťah k domovu. Ďalej bakalárska práca ponúka prehľad vývoja scén Betlehema v európskom a svetovom umení, pričom prezentuje rozmanité snahy o vizualizáciu a zhmotnenie betlehemského príbehu v dejinách civilizácie. V jednotlivých obdobiach prezentuje špecifiká daného obdobia či slohu na konkrétnych príkladoch. Na živote a obrazoch štyroch umelcov 20. storočia (P. Gauguin, M. Chagall, E.Schiele, B. Reynek) s tematikou súvisiacou s Betlehemom a rodinou hľadá práca vzťah medzi štýlom a symbolikou, ktoré obrazy sprostredkúvajú. V praktickej časti sa práca venuje kazuistikám obrázkov, ktoré boli vybrané náhodne, tak aby obsiahli rozmanitú škálu príkladov. Autori rôznych vekových, genderových a sociálnych skupín maľujú tému Betlehema, niektorí v dotazníkoch dovoľujú hlbšie nahliadnuť do osobnej problematiky, ktorá tak sprevádza obrázky. Scéna, formát i technika neboli bližšie špecifikované, takže ide o rôzne typy spracovania. V niektorých momentoch sa stretávame so stereotypmi, na iných miestach nás prekvapia nové možnosti uchopenia tohto tradičného vianočného príbehu.
Význam slavení křesťanských svátků v sekularizované společnosti
KOCLÍŘOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá významem slavení křesťanských svátků v sekularizované společnosti. V teoretické části je obecně charakterizováno slavení svátků v lidském životě. Dále je popsán liturgický rok s bližším zaměřením na dva hlavní křesťanské svátky Vánoce a Velikonoce. Zprvu je specifikováno liturgické slavení těchto svátků, poté je práce zaměřena na slavení z pohledu lidových tradic. V druhé polovině teoretické části je stěžejním tématem sekularizace, její historické příčiny a především změna podoby slavení svátků v dnešní sekularizované společnosti. V praktické části je popsán uskutečněný kvalitativní výzkum v podobě rozhovoru. Jeho cílem bylo zjistit, jaký má smysl slavení křesťanských svátků pro lidi nepraktikující křesťanskou víru. Přínosem tohoto šetření bylo přispění k poznání způsobu a smyslu slavení křesťanských svátků v sekularizovaných rodinách dnešní společnosti.
A Retrospective Approach to Comparative Research of Religious and Cultural Traditions of Russian and Czech NationsBased on Educational Literature for Czech School Students
Medvedeva, Alena ; Getmanenko, Natalia Ivanovna (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem, analýzou a komparací hlavních ruských a českých svátků za účelem zjištění podobností a rozdílů mezi nimi. Teoretická část práce přináší srovnání významných církevních a světských svátků, jako jsou Vánoce, Silvestr, Masopust a Velikonoce. Výzkum zahrnuje analýzu historických a náboženských podnětů ke vzniku a oslavování těchto svátků, analýzu vývoje tradic a zvyků v historickém kontextu a také popis konání těchto svátků v současnosti. Rozbor učebnic ruského jazyka pro české základní a střední školy umožní zhodnotit kvalitu prezentace informací o ruských tradicích českým žákům. KLÍČOVÁ SLOVA ruské a české tradice, náboženství, kultura, vzdělávací literatura, Nový rok, Vánoce, Masopust, Velikonoce
Vánoční programová nabídka vybraných českých plnoformátových televizních stanic v letech 2016-2020
Blažková, Andrea ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zavřelová, Monika (oponent)
Bakalářská práce odpovídá na otázky o vánočním televizním vysílání plnoformátových stanic v období od 23. do 26. prosince v České republice. Teoretická část popisuje historii a současnost vánočních oslav na území Česka. Ukazuje rozdíly, které vznikaly v průběhu času, mezi tím, jak se Vánoce slavily dříve a co nám z tradic přetrvává dodnes. Dále práce nabízí základní informace o rituálech, výrobě programového schématu a o vysílání celkově. Součástí teoretické části jsou také krátké podkapitoly o historii televizního vysílání na našem území a regulaci televizního vysílání. Analytická část kromě hypotéz a výzkumných otázek přichází také s charakteristikou zkoumaného vzorku, konkrétně tedy s krátkou historií jednotlivých plnoformátových stanic. Analýza poskytuje popis jednotlivých televizních programů ve všech výše uvedených dnech, která většinou probíhala od 6 do 22 hodin. Pro porovnání je do analýzy zařazena jak komerční (Prima, Nova), tak veřejnoprávní (ČT1, ČT2) programová nabídka. Ke konci analytické části je poskytnut výčet opakujících se komedií a pohádek. Kromě jiného bakalářská práce ukazuje rozdíly nejen mezi veřejnoprávními a komerčními stanicemi, ale také rozdíly ve vysílání zpravodajství, rozdíly ve vysílání během dne nebo v jednotlivých dnech vánočních svátků. Na konci práce je kapitola,...
A Retrospective Approach to Comparative Research of Religious and Cultural Traditions of Russian and Czech NationsBased on Educational Literature for Czech School Students
Medvedeva, Alena ; Getmanenko, Natalia Ivanovna (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá popisem, analýzou a komparací hlavních ruských a českých svátků za účelem zjištění podobností a rozdílů mezi nimi. Teoretická část práce bude přinášet srovnání významných církevních a světskýсh svátků, jako jsou Vánoce Výzkum zahrnuje analýzu historických a náboženských podnětů ke vzniku a oslavování těchto svátků,analýzu vývoje tradic a zvyků v historickém kontextu a také popis konání těchto svátků v současnosti. Rozbor učebnic ruského jazyka pro české základní a střední školy umožní dojít k závěru o kvalitě prezentace informací o ruských tradicích českým žákům. KLÍČOVÁ SLOVA ruské a české tradice, náboženství, kultura, vzdělávací literatura, Vánoce, Nový rok, Masopust,
Vánoční tradice a zvyky v mateřské škole
Mezerová, Magdalena ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na pojetí a realizování adventních a vánočních tradic a zvyků. Teoretická část vychází z církevních a etnografických textů a je zaměřena na existenci vánočních tradic a zvyků v našich zemích od 19. století po současnost. Praktická část se zamýšlí nad úlohou učitelky dnešní MŠ jako "distributorky" tradic a zvyků. Zjišťuje, jak učitelky prožívají se svými žáky adventní a vánoční období, z jakých materiálů vychází v přípravách pro toto období a do jaké míry si uvědomují, z čeho zvyky a tradice, které dětem předávají, vychází.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.