Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cognitive Literary Analysis of Neil Gaiman's Gothic Children's Novels
Mudrová, Kateřina ; Znojemská, Helena (vedoucí práce) ; Urban, Kamila (oponent)
Tato práce se zabývá kognitivní literární analýzou tří děl gotické dětské literatury Neila Gaimana - Koralíny (2002), Wolves in the Walls1 (2003) a Knihy hřbitova (2008), přičemž obhajuje jejich pozitivní psychologické působení na vybrané oblasti psychosociálního vývoje v období školního věku. Mezi tyto oblasti patří rozvoj realistického sebepojetí, vývoj v sociální a emocionální oblasti, a celkové zlepšení kognitivních a metakognitivních schopností. Cílovou čtenářskou skupinu práce představuje věková skupina mezi šesti a dvanácti lety, z praktických důvodů omezená výhradně na neurokognitivně normativně fungující děti západního kulturního kontextu. Kognitivně literární přístup umožňuje nahlížet na text nikoli jako na prostředek jednosměrného předávání informací, ale jako na aktivní interakci mezi vnímavým čtenářem a textem konstruovaným tak, aby maximalizoval jeho zapojení, Tato skutečnost může naznačovat, že to není primárně epistemická hodnota textu, ale spíše specifický stupeň kognitivního vývoje čtenáře, který určuje způsob, kterým čtenář vnímá text, prohlubuje jeho porozumění fikcionality a pomáhá stimulovat jeho pozornost, představivost, paměť, či další aspekty kognitivní aktivity. Jako teoretický základ pro posouzení kognitivních dovedností implikovaného čtenáře bude práce vycházet ze...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.