Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti redukce emisí CO2 produkovaných při výrobě portlandských cementů.
Dobrovolný, Petr ; Fridrichová, Marcela (oponent) ; Dvořák, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje snížení emisí CO2 při výrobě portlandských cementů pomocí příměsi II. druhu. Zkoumá možnosti využití skelného recyklátu jako hydraulicky aktivní látky, závislost pucolanity na dosaženém měrném povrchu a způsobu mletí. Takto vzniklá příměs je zkoumána z chemického, mineralogického a technologického hlediska.
Správa nákladů na provoz automobilu pro Android
Dorazil, Jan ; Široký, Vít (oponent) ; Kubíček, Radek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá mobilní platformou Android. V rámci práce byla vytvořena aplikace pro jednoduchou správu nákladů na provoz automobilu. Práce řeší návrh a implementaci této aplikace a rozebírá problematiku výpočtu spotřeby automobilu a emisí oxidu uhličitého. Aplikace používá SQLite databázi, asynchronní úlohy a moderní prvky uživatelského rozhraní.
Redukce emisí CO2 při výrobě směsných Portlandských cementů.
Dočkal, Jakub ; Fridrichová, Marcela (oponent) ; Dvořák, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje snížení emisí CO2 při výrobě směsných portlandských cementů. Zkoumá možnosti využití skelného recyklátu jako hydraulicky aktivní látky, závislost použití intenzifikátorů mletí na dosaženém měrném povrchu a pucolanitu. Takto vzniklá příměs je zkoumána z chemického, mineralogického a technologického hlediska.
Studium chování přírodních tepelně izolačních materiálů
Kostlánová, Jana ; Balíková, Jitka (oponent) ; Zach, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem chování přírodních tepelně izolačních a akustických materiálů se zaměřením na vláknité izolační materiály. Významná část textu je věnována sledování environmentálních aspektů, které jsou spojeny se získáváním vstupních surovin a výrobou izolačních materiálů. V práci jsou také popsány různé druhy vláknitých izolačních materiálů, které se běžně využívají ve stavebnictví. Cílem praktické části této práce je posouzení vlivu kvality vstupních vláken pocházejících ze zemědělství na výsledné užitné vlastnosti izolantů. Posouzení je provedeno na základě praktického stanovení vybraných fyzikálních a mechanických vlastností těchto materiálů.
Metody a technologie pro záchyt oxidu uhličitého v průmyslových provozech
Rek, David ; Máša, Vítězslav (oponent) ; Sukačová, Kateřina (vedoucí práce)
Rostoucí koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře negativně ovlivňuje život na naší planetě. Lidstvo řeší vyvstalý problém prostřednictvím nadnárodních organizací, které motivují průmyslové podniky k rozvoji inovativních řešení v oblasti navyšování energetické efektivity a snižování množství produkovaných emisí. Nejvíce jsou zasaženy energeticky náročné sektory průmyslu, ke kterým se řadí i průmysl keramický. Diplomová práce si zakládá na důkladné rešerši odborné literatury, zejména vědeckých článků. V teoretické části je čtenář uveden do problematiky zvyšující se koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře, poté jsou představeny technologie zachycení, uložení a využití tohoto emisního plynu. Následně se práce zaměřuje na jednu z inovativních technologií – mikrořasové bioreaktory. Praktická část posuzuje využitelnost mikrořasových bioreaktorů pro záchyt emisního oxidu uhličitého v jednom z výrobních závodů společnosti LASSELSBERGER, s.r.o. realizující se v keramickém průmyslu. Trubicový bioreaktor o objemu 2000 m3 by zpracoval 3,75 % CO2 produkovaného klíčovým zařízením provozu – rozprachovou sušárnou, přičemž se vyprodukuje 367,92 t mikrořasové biomasy za rok.
Ekonomické a ekologické aspekty elektromobility
Otáhalová, Barbora
Bakalářská práce se zabývá závislostmi ekonomických a ekologických faktorů v oblasti elektromobility v zemích Evropy za rok 2021. V literárním přehledu je charakterizována elektromobilita, stručně popsán její vývoj, aktuální stav, a také výhody a nevýhody. Dále je v této kapitole uvedeno srovnání určitých faktorů mezi zeměmi Evropy. V práci je zahrnuta i teorie regresní analýzy a etap ekonometrického modelování. Výsledková část zahrnuje tvorbu a testování dvou ekonometrických modelů. Výsledky ukazují, že existuje závislost mezi HDP, počtem dobíjecích stanic a počtem nově registrovaných elektromobilů. Dalším dílčím výsledkem je potvrzená závislost nově registrovaných elektromobilů na snižování emisí CO2.
Hodnocení výstupních parametrů elektomobilů
Diviš, Ondřej
Diplomová práce se věnuje hodnocením výstupních parametrů elektromobilů. V první části jsou detailně popsány jednotlivá konstrukční řešení elektromobilů a hybridních vozidel. Další část se věnuje hlavním výhodám a nevýhodám jednotlivých konstrukčních řešení. Jsou zde rovněž nastíněny možné vývojové směry v oblasti elektromobility. Praktická část práce se zabývá měřením zrychlení v závislosti na čase a průběhu nárustu rychlosti během zrychlování u elektromobilů a vozidel se spalovacím motorem s automatickou převodovkou. Výsledky ukázaly, že elektromobily mají lepší akcelerační vlastnosti než vozidla se spalovacími motory s automatickou převodovkou. V případě elektromobilů dochází k lineárnímu nárustu rychlosti, oproti tomu u vozidel se spalovacími motory lze dále během přeřazení jednotlivých převodových stupňů pozorovat nerovnoměrný nárust rychlosti vozidla v čase. V rámci hodnocení jízdních režimů bylo rovněž zjištěno, že u všech vozidel bylo dosaženo nejlepších akceleračních vlastností v režimu „Sport“.
Vplyv ekonomického vývoja na emisie skleníkových plynov v EÚ
Muchaničová, Júlia
Muchaničová, J. Vliv ekonomického vývoje na emise skleníkových plynů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zaměřuje na zjištění ekonomických determinantů, které mají vliv na emise skleníkových plynů a tím i na naplňování příslušných cílů udržitelného rozvoje. Analýza je vytvořena prostřednictvím ukazatelů, kterými jsou hrubý domácí produkt na hlavu, spotřeba energie, ceny ropy a zahraniční obchod. První část práce se zabývá přehledem literatury k danému tématu. Shrnuta je problematika udržitelného rozvoje, a vztahu mezi ekonomickým růstem a kvalitou životního prostředí. Empirická část sestává ze tří kapitol. Vytvořen je obecný model, model Environmentální Kuznetsovy křivky a také bude vytvořena analýza zpoždění ekonomického růstu na životní prostředí.
Living by the river
Malahefji, Tarek ; Kubínová, Šárka (oponent) ; Wittmann, Maxmilian (vedoucí práce)
The city of Brno is the capital of Moravia in the Czech Republic which was shaped by many historical events, its predominant textile industry was amongst the most important aspects of these criteria, since its main rivers cut through the city (Svratka, Svitava), this industry and its trade, was a main factor in shaping the city as a whole, alongside political conflicts, change of regimes. During the 1960s, after the planned style economy was settled completely, it resulted in big setbacks for the Czechoslovak economy, as the textile industry started to crumble. The final blow to this industry happened after the velvet revolution as privatization took place and most remaining factories were dismantled. This narrative had a big role in shaping how Brno looks today as the northern part of the city is more urbanized than the southern part which is more industrialized by nature, and unlike Prague, these two main rivers are not widely crucial to the public life. This also developed along with other factors a major problem with accommodation quality, price as official data reports increasing dissatisfaction from inhabitants with housing.
Modal Split in Major Czech Cities: Thorough Analysis and Proposal of Policies Leading to Less Car-Dependent Urban Mobility
Bystřický, Vojtěch ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu volby dopravního prostředku v pěti největších českých městech. V této práci byla použita data z prvního celostátního průzkumu dopravního chování Česko v pohybu. Za pomocí multinomiální logistické regrese autor identifikuje hlavní faktory ovlivňující volbu dopravního prostředku u oby- vatel českých měst. Jelikož jsou tzv. modal split studie (studie zabývající se volbou dopravního prostředku) většího rozsahu prováděny především na území západní Evropy, Spojených států amerických nebo v oblasti Asijsko-pacifického regionu, autor považuje za hlavní přínos práce rozšíření znalostí této tématiky rovněž na území střední Evropy, konkrétně největších českých měst. Autor analyzuje nejen vliv socio-demografických proměnných jako např. věku respon- denta, nejvyššího dosaženého vzdělání nebo příjmu domácnosti respondenta, ale také tím, jaký vliv na volbu dopravního prostředku má např. účel cesty nebo její délka. Autor dále poskytuje porovnání dopravního chování v jed- notlivých městech. Mimo jiné, výsledky této práce ukázaly, že nárok na zlevněné dlouhodobé kupóny na MHD díky vlastnictví slevové kartičky nemá signifikantní vliv na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.