Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Generování obrazu metodou sledování paprsku
Áč, Ondřej ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Pavlík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou počítačem generovaných obrázků prostřednictvím metody sledování cest. Cílem práce je tvorba interaktivního počítačového programu, jenž umožňuje upravovat a vykreslovat fotorealistické snímky různých scén v reálném čase. V teoretické části práce je představen koncept zobrazovací rovnice, včetně jejích známých metod řešení. Podrobněji je popsán algoritmus sledování cest, založený na integraci metodou Monte Carlo, spolu s výhodami, které přináší oproti ostatním řešením. Jsou dále prezentovány základní hardwarové i softwarové optimalizace. Praktická část práce je poté zaměřena na rozbor zdrojového kódu v jazyku C++ a zkompilovaného strojového kódu při využití ručních optimalizací SIMD. Nedílnou součástí práce je také demonstrace hlavních funkcí programu, včetně měření výkonnostních přínosů při použití ručních optimalizací.
Elektronický systém zavlažování
Endrych, Václav ; Šír, Michal (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o automatických zavlažovacích systémech, jejich účelu, běžném provedení a o komponentách, z nichž jsou sestaveny, zejména pak o elektronických řídicích jednotkách. Cílem této práce bylo zkonstruovat právě takovou řídicí jednotku. V práci je popsán postup návrhu i realizace tohoto zařízení od stanovení výchozích požadavků, přes návrh obvodového zapojení a fyzické konstrukce až po návrh struktury řídicího programu a zprovoznění zařízení. Výsledkem práce je funkční řídicí jednotka pro čtyřokruhový zavlažovací systém s možností měření vlhkostí ovzduší čtyřmi nezávislými čidly. Jednotka poskytuje množství různých funkcí a je ovládána na dálku přes Ethernetovou přípojku.
Komunikace s kamerou prostřednictvím http kanálu
Kabelka, Michal ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Ryšavý, Ondřej (vedoucí práce)
Táto práca sa snaží popísať postup návrhu a implementácie softwaru pre komunikačné rozhranie kamery so serverom vyvíjaného pre spoločnosť wasatis. V prvej časti sa zaoberá popisom problematiky a snahou nájsť riešenia daných problémov. V ďalšej časti sa zaoberá komunikáciou prostredníctvom rozhrania nazvaného Call Back Connection. V ďalších častiach popisuje postup implementácie a princíp konfigurácie aplikácii. V záverečnej časti rieši bezpečnostné otázky komunikácie.
Modelování a animace biologických struktur
Matulík, Martin ; Bílek, Michal (oponent) ; Maxa, Jiří (vedoucí práce)
Následující práce se zabývá problematikou digitálního modelování a animace biologických struktur. Probrány jsou v praxi používané softwarové nástroje pro počítačové generování obrazů (CGI) i nástroje pro specifické činnosti dostupné uvnitř vybraného programového prostředí. Z modelovacích přístupů jsou diskutovány nástroje vhodné k vytvoření a znázornění zvolených struktur, stejně jako nástroje nepostradatelné pro jejich následnou animaci. Diskutovány jsou také možné renderovací přístupy a jejich parametry ve vztahu k vlastnostem výsledných počítačově generovaných obrazů. Výše uvedené postupy budou v následujícím projektu použity pro modelování, fyzikální simulaci a animaci průtoku erytrocytů cévou krevního řečiště. Výstupem by měla být sada digitálních obrazů vhodná ke tvorbě videosekvence obsahující výše uvedenou animaci ve formě stravitelné koncovým uživatelem.
Interaktivní editor a prohlížeč animací
Ducháč, Michal ; Seeman, Michal (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Príchodom výkonných grafických staníc počítačová animácia rýchlo vytlačila tradičné metódy animácie. V súčasnosti, počítačová animácia má mnoho aplikácií, napr. video hry, kinematografia, média, predpoveď počasia a mnohé iné. Táto diplomová práca sa zaoberá rôznymi technikami požívanými pri vytváraní počítačových animácií. Najrozšírenejšou technikou je metóda kľúčových snímkou. Táto metóda je podobná technike používanej pri tradičných animáciách vytváraných rukou. Základné princípy animácie pomocou kľúčových snímkou sú popísané v tejto práci. Práca ďalej obsahuje návrh a popis implementácie interaktívneho editora animácií založenom na tejto metóde. Editor používa Kochanek-Bartelsové spliny pre interpoláciu hodnôt medzi jednotlivými kľúčovými snímkami.
Nástroj pro extrakci textu z www stránky
Pohlídal, Michal ; Burget, Radek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi extrakce textu z webových stránek a jeho následným uložením do databázového systému MySQL. Jsou zde popsány jazyky a nástroje pro tvorbu webových stránek a vysvětleny rozdíly v extrakci textu z jednotlivých typů stránek. Dále je v práci zmíněn návrh a implementace vytvořeného nástroje v jazyce Java a jeho srovnání s ostatními dostupnými nástroji.
Anonymní pohyb v síti internet
Hořejš, Jan ; Babnič, Patrik (oponent) ; Rosenberg, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo popsat současné možnosti anonymního pohybu po Internetu. Teoretická část se zaměřuje na tři hlavní způsoby anonymizace se zaměřením na síť Tor. V práci jsou popsány výhody a nevýhody jednotlivých řešení a možné útoky na ně. V další části je demonstrována síť Tor, implementace Skryté služby, zabezpečeného anonymního přístupu uživatelů k serveru a možných útoků vůči tomuto návrhu. Práce zároveň obsahuje výsledky měření všech tří způsobu anonymizace a vlivů na jejich rychlost.
Generování obrazu metodou sledování paprsku
Áč, Ondřej ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Pavlík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou počítačem generovaných obrázků prostřednictvím metody sledování cest. Cílem práce je tvorba interaktivního počítačového programu, jenž umožňuje upravovat a vykreslovat fotorealistické snímky různých scén v reálném čase. V teoretické části práce je představen koncept zobrazovací rovnice, včetně jejích známých metod řešení. Podrobněji je popsán algoritmus sledování cest, založený na integraci metodou Monte Carlo, spolu s výhodami, které přináší oproti ostatním řešením. Jsou dále prezentovány základní hardwarové i softwarové optimalizace. Praktická část práce je poté zaměřena na rozbor zdrojového kódu v jazyku C++ a zkompilovaného strojového kódu při využití ručních optimalizací SIMD. Nedílnou součástí práce je také demonstrace hlavních funkcí programu, včetně měření výkonnostních přínosů při použití ručních optimalizací.
Concomitant Outgrowth Event
Prokop, Lukáš ; Cséfalvay,, András (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce v podobě krátkého animovaného filmu (doplněného o ještě kratší teoretický text) je v jejím celku mnohovrstevnatou sítí témat a přístupů patrně zastřešených pod hlavičkou narativu, který publikum naviguje tělem svých spontánně vznikajících labyrintů. V těch se nám bok po boku zjevují kupříkladu mytologizující podoby auto-fikce, pokusy o rozpuštění přetrvávající duality lidsko-technického, rozložení čistě zrakového uchopení epistemologie, či přehodnocení stávajícího povrchního vnímání CGI. To vše je v práci uchopeno světotvorným experimentem postaveným na striktně vědecko-fantastické imaginaci poháněné současnou teorií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.