Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj uživatelského rozhraní pro potřeby správy a evidence při zastavování vozidel
Kuric, Christian ; Dvořák, Jan (oponent) ; Šeda, Pavel (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá vývojom webovej aplikácie pre správu evidencie zastavených vozidiel v cestnej premávke. Serverová strana je implementovaná v jazyku Java, využíva framework Spring na spracovanie logiky a komunikáciu s databázou PostgreSQL. Klientska strana je implementovaná pomocou Next.js, ktoré je postavené na TypeScripte. Aplikácia umožňuje efektívne manipulovať a spravovať záznamy o vozidlách, užívateľoch, prijímať správy cez mqtt protokol a pracovať s nimi.
Zabezpečení komunikace v Internetu vozidel
Kolaja, David ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
Na pozemních komunikacích může vzniknout situace, kdy policejní složky pronásledují pachatele, který ujíždí vozidlem z místa činu skrze vyhnutí se odpovědnosti. Tato skutečnost navyšuje pravděpodobnost ublížení na zdraví veřejnosti. Proto je nutné umožnit policejním orgánům takového pachatele zneškodnit pomocí moderních technologií. Diplomová práce se tedy zabývá možnostmi využití Internetu Vozidel (IoV), ve kterém představují velikou roli Kooperativní Inteligentní Transportní Systémy (C-ITS). V úvodní části popisuje zabezpečenou architekturu C-ITS sítí. Jejím úkolem je navrhnout bezpečnou komunikaci a infrastrukturu pro aplikaci umožňující zastavení vozidla na dálku. Bezpečnost by měla být zajištěna využitím moderních kryptografických algoritmů, které znemožní neoprávněné využití této aplikace. V neposlední řadě je bezpečnost aplikace testována na řídící jednotce a je vyhodnocena z pohledu paměťové a časové náročnosti.
Experimentální pracoviště pro výzkum imobilizérů do automobilů
Kubát, Michal ; Možný, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dálkového omezení rychlosti vozidla. Cílem práce je realizace experimentálního pracoviště, na kterém bude testováno omezení rychlosti pomocí připojení na interní CAN sběrnici automobilu. V teoretické části je proveden průzkum současných řešení omezovačů rychlosti a jsou zde uvedeny využívané technologie. Dále je v teoretické části proveden průzkum a popis bezpečnostních hrozeb a útoků na technologii ITS-G5. V praktické části bakalářské práce je realizováno experimentální pracoviště, které obsahuje OBD-II simulátor tvořený platformou Arduino UNO a přídavnými moduly, přičemž komunikace probíhá na CAN sběrnici. Součástí experimentálního pracoviště je také vysílač tvořený platformou Arduino NANO. Dále je zprovozněna bezdrátová komunikace mezi OBD-II simulátorem a vysílačem na frekvenci 433 MHz a je realizováno bezdrátové nastavování rychlosti. V závěru je navržena a implementována zpráva typu IVIM pro zpomalení rychlosti vozidla, struktura zprávy byla zvolena podle standardů ISO pro komunikaci technologií ITS-G5. Správnost implementace zprávy byla ověřena a funkčnost otestována pomocí OBD-II simulátoru. V práci tedy bylo sestaveno kompletní experimentální pracoviště, k němuž byl vytvořen návod.
Zabezpečení komunikace v Internetu vozidel
Kolaja, David ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
Na pozemních komunikacích může vzniknout situace, kdy policejní složky pronásledují pachatele, který ujíždí vozidlem z místa činu skrze vyhnutí se odpovědnosti. Tato skutečnost navyšuje pravděpodobnost ublížení na zdraví veřejnosti. Proto je nutné umožnit policejním orgánům takového pachatele zneškodnit pomocí moderních technologií. Diplomová práce se tedy zabývá možnostmi využití Internetu Vozidel (IoV), ve kterém představují velikou roli Kooperativní Inteligentní Transportní Systémy (C-ITS). V úvodní části popisuje zabezpečenou architekturu C-ITS sítí. Jejím úkolem je navrhnout bezpečnou komunikaci a infrastrukturu pro aplikaci umožňující zastavení vozidla na dálku. Bezpečnost by měla být zajištěna využitím moderních kryptografických algoritmů, které znemožní neoprávněné využití této aplikace. V neposlední řadě je bezpečnost aplikace testována na řídící jednotce a je vyhodnocena z pohledu paměťové a časové náročnosti.
Experimentální pracoviště pro výzkum imobilizérů do automobilů
Kubát, Michal ; Možný, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dálkového omezení rychlosti vozidla. Cílem práce je realizace experimentálního pracoviště, na kterém bude testováno omezení rychlosti pomocí připojení na interní CAN sběrnici automobilu. V teoretické části je proveden průzkum současných řešení omezovačů rychlosti a jsou zde uvedeny využívané technologie. Dále je v teoretické části proveden průzkum a popis bezpečnostních hrozeb a útoků na technologii ITS-G5. V praktické části bakalářské práce je realizováno experimentální pracoviště, které obsahuje OBD-II simulátor tvořený platformou Arduino UNO a přídavnými moduly, přičemž komunikace probíhá na CAN sběrnici. Součástí experimentálního pracoviště je také vysílač tvořený platformou Arduino NANO. Dále je zprovozněna bezdrátová komunikace mezi OBD-II simulátorem a vysílačem na frekvenci 433 MHz a je realizováno bezdrátové nastavování rychlosti. V závěru je navržena a implementována zpráva typu IVIM pro zpomalení rychlosti vozidla, struktura zprávy byla zvolena podle standardů ISO pro komunikaci technologií ITS-G5. Správnost implementace zprávy byla ověřena a funkčnost otestována pomocí OBD-II simulátoru. V práci tedy bylo sestaveno kompletní experimentální pracoviště, k němuž byl vytvořen návod.
Cooperative And Connected Mobility Filed Testing Environment
Mecerod, Václav
Cooperative Intelligent Transportation System (C-ITS) and its services are paving the way to safer future on the roads and higher levels of autonomous mobility. Not only the technology availability, but also legal acts of European Commission are enabling research, development and consequent deployment of such services. It increases the demand on hardware and software conformance testing with the current and future standards as well as service interoperability across member states of the European Union. In this paper, we present a complete cooperative and connected mobility filed testing environment. It simplifies otherwise difficult task demanding sophisticated preparation, vehicle integration, field test management, data gathering and processing.
Emulation Of Infrastructure Unit For Inteligent Transport Systém
Giertl, Juraj
This article describes a characteristics of Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS) and development of an application used to emulate Road Side Unit (RSU) for proof of concept and testing purposes. Application enables users to easily define common messages used in C-ITS such as intersection geometry and it’s traffic lights signals and phases.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.