Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obchodní a kullturní specifika Taiwanu
Březinová, Gabriela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními specifiky Taiwanu, které porovnává s ostatními kulturami, zejména s českou. Cílem práce je poukázat na kulturní odlišnosti evropských zemí ve vztahu k Taiwanu a přispět tak k lepšímu rozvoji jejich vzájemné obchodní spolupráce. Výzkumná otázka se zabývá především kulturními rozdíly mezi Taiwanem a Českou republikou, na které je třeba brát ohled při rozvíjení česko-taiwanské spolupráce na poli mezinárodního obchodu. První kapitola seznamuje se základními charakteristikami Taiwanu, druhá se zabývá zahraničním obchodem Taiwanu se zaměřením na Českou republiku. Následující kapitola se věnuje kulturním specifikům, která definoval pan G. Hofstede, dále jsou specifika promítnuta v obchodním jednání. V závěru práce popisuji svoje osobní zkušenosti z pobytu na Taiwanu. Tato práce poskytuje stručný přehled odlišností taiwanské kultury a jejich vliv na obchodní jednání.
Role a význam etikety při obchodních jednáních s klienty konkrétní stavební spořitelny
Havelková, Simona ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Cibulka, Václav (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je objasnění společenských pravidel obchodního styku a analýza jejich role při obchodních rozhodováních. Práce je strukturována do dvou celků. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se etikety. Dále jsou popsány zásady obchodních jednání - seznamování, průběh pracovních schůzek, komunikace s klienty. Posledním bodem teoretické části je objasnění pravidel distanční komunikace. Cílem praktické části je stanovit doporučení pro pracovníky Modré pyramidy stavební spořitelny a.s. v oblasti vystupování a jednání s klienty. Doporučení jsou vymezena na základě teoretických informací a vyhodnocených dotazníkových průzkumů.
Specifika obchodu a podnikání ve vybraných zakavkazských zemích
Míšková, Lenka ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zaměřuje na představení tří zemí Zakavkazska, konkrétně Arménie, Ázerbájdžánu a Gruzie. Analyzuje ekonomický vývoj posledních let a současnou ekonomickou situaci, poskytuje potřebné informace o podnikatelském a investičním prostředí pro laickou i odbornou veřejnost, především však pro podnikatelské subjekty zamýšlející vstup na tamní trhy. Její součástí je i kapitola věnovaná kulturním specifikům důležitým pro vedení obchodního jednání, se zaměřením na rozdíly mezi českou a tamní kulturou.
Vliv mezikulturních rozdílů na obchodní jednání a podnikání českých subjektů na trhu Polska
Juřicová, Martina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
V první kapitole je popsáno Polsko, jeho geografie, počet obyvatel, jazyk, měna, politické uspořádání a stručná historie Polska. Druhá kapitola se zabývá analýzou jednotlivých sektorů polského hospodářství a zahraničním obchodem Polska. Ve třetí kapitole se zabývám rozdíly mezi Čechy a Poláky, snažím se charakterizovat Poláky podle kulturních dimenzí G. Hofstedeho a F. Trompenaarse. Na základě těchto informací pak formuluji základy polské obchodní etikety. Závěrečná kapitola je věnována česko-polské spolupráci. Popisuji zde postup založení podniku v Polsku a polské právní formy podnikání. Také jsem v této kapitole analyzovala zahraniční obchod mezi Českem a Polskem.
Obchodní a kulturní zvláštnosti v obchodním jednání s indickými partnery
Beránková, Magdalena ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Laschoberová, Libuše (oponent)
První část je věnována základním charakteristikám Indie. Druhou kapitolou jsou obchodní zvláštnosti. Zahrnuji zde problematiky, které dle mého názoru významně charakterizují prostředí méně či více příznivé pro obchodování. Jádrem této práce jsou kulturní a společenské zvyklosti, hodnoty a normy, které v rámci Hoefstedeho hodnotových kritérií srovnávám s Českou republikou, etiketa a formy jednání. Mé zkoumání obchodních a kulturních zvláštností při jednání s indickým partnerem uzavírám závěrečnou kapitolou, ve které prezentuji informace získané od zkušených účastníků obchodních jednání s indickými partnery, které potvrzují či blíže specifikují mé teoretické poznatky. Před samotným závěrem charakterizuji silné a slabé stránky indického obchodního prostředí a to především z pohledu těch, kteří v Indii spatřují dalšího ekonomicky rostoucího giganta.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.