Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření charakteristiky torzních stabilizátorů náprav vozidel
Haratek, Marek ; Míša, Jiří (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením charakteristik torzních stabilizátorů. Úvodní část vysvětluje funkci stabilizátoru ve vozidle a představuje různé technické možnosti stabilizace. Další část je zaměřena na výpočtovou simulaci vybraných torzních stabilizátorů. Následující části se věnují návrhu zkušebního zařízení pro měření torzních stabilizátorů v laboratoři a samotnému provedení experimentu. Závěrem je vytvořen multibody model torzního stabilizátoru pro demonstraci dosažených výsledků.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.
Měření charakteristik pružných lůžek zavěšení kol
Kopecký, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením statických charakteristik pružných lůžek zavěšení kol. Součástí je konstrukční návrh zkušebního zařízení a výkresová dokumentace, podle níž bylo zařízení vyrobeno. Zařízení má několik variant pro různá namáhání a je s případnými úpravami použitelné pro různá pružná lůžka včetně nesouosých. Je také uveden postup měření, výsledky měření statických charakteristik a jejich rozbor a porovnání s výpočty metodou konečných prvků. Změřené charakteristiky byly poté přidány do modelu nápravy pro multibody simulace.
Měření charakteristiky torzních stabilizátorů náprav vozidel
Haratek, Marek ; Míša, Jiří (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením charakteristik torzních stabilizátorů. Úvodní část vysvětluje funkci stabilizátoru ve vozidle a představuje různé technické možnosti stabilizace. Další část je zaměřena na výpočtovou simulaci vybraných torzních stabilizátorů. Následující části se věnují návrhu zkušebního zařízení pro měření torzních stabilizátorů v laboratoři a samotnému provedení experimentu. Závěrem je vytvořen multibody model torzního stabilizátoru pro demonstraci dosažených výsledků.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.