|
Akcelerace algoritmů komprese dat na platformě Sony PS3
Breitenbacher, Dominik ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato práce představuje použití zařízení PlayStationu 3 pro akceleraci kompresního algoritmu a snaží se tak prezentovat potenciál PlayStationu 3 pro použití na tyto úlohy. Pro demonstraci byla vybrána kompresní metoda založená na Burrows-Wheelerově transformaci. Výstup transformace je dále transformován pomocí Move-To-Front transformace a následně zakódován pomocí statického Huffmanova kódování. Kompresní algoritmus byl nazván PS3BWT. Ten vykonává kompresi po jednotlivých úlohách a snaží se vždy využít maximální počet dostupných procesorových jednotek tak, aby komprese byla provedena co nejrychleji.
|
|
Komprese obrazových dat v medicíně
Balarin, Jakub ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce zkoumá, jak se projeví účinek různých komprimačních algoritmů na obrazových datech v medicíně. Snaží se najít algoritmus nebo skupinu algoritmů, které budou mít největší kompresní účinek. Kromě použití klasických algoritmů je snaha využít vlastností medicínských dat (tj. že obsahují hodně podobných obrazových bodů) pro jejich lepší kompresi. Ověříme si účinnek delta kódování na výsledný kompresní poměr a na závěr uvedeme naši nejlepší nalezenou metodu.
|
|
Akcelerace Burrows-Wheelerovy transformace s využitím GPU
Zahradníček, Tomáš ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá Burrows-Wheelerovou transformací (BWT) a možnostmi akcelerace této transformace na grafickém procesoru (GPU). Jsou představeny metody komprese založené na BWT. Pro práci s GPU jsou představeny softwarové knihovny CUDA a OpenCL. Jsou implementovány paralelní varianty BWT i následných kroků potřebných ke kompresi, s použitím knihovny CUDA. Je testována míra komprese použitých přístupů a paralelní verze jsou porovnány s jejich sekvenčními implementacemi.
|
| |
|
Akcelerace algoritmů komprese dat na platformě Sony PS3
Breitenbacher, Dominik ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato práce představuje použití zařízení PlayStationu 3 pro akceleraci kompresního algoritmu a snaží se tak prezentovat potenciál PlayStationu 3 pro použití na tyto úlohy. Pro demonstraci byla vybrána kompresní metoda založená na Burrows-Wheelerově transformaci. Výstup transformace je dále transformován pomocí Move-To-Front transformace a následně zakódován pomocí statického Huffmanova kódování. Kompresní algoritmus byl nazván PS3BWT. Ten vykonává kompresi po jednotlivých úlohách a snaží se vždy využít maximální počet dostupných procesorových jednotek tak, aby komprese byla provedena co nejrychleji.
|
|
Akcelerace Burrows-Wheelerovy transformace s využitím GPU
Zahradníček, Tomáš ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá Burrows-Wheelerovou transformací (BWT) a možnostmi akcelerace této transformace na grafickém procesoru (GPU). Jsou představeny metody komprese založené na BWT. Pro práci s GPU jsou představeny softwarové knihovny CUDA a OpenCL. Jsou implementovány paralelní varianty BWT i následných kroků potřebných ke kompresi, s použitím knihovny CUDA. Je testována míra komprese použitých přístupů a paralelní verze jsou porovnány s jejich sekvenčními implementacemi.
|
| |
|
Komprese obrazových dat v medicíně
Balarin, Jakub ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce zkoumá, jak se projeví účinek různých komprimačních algoritmů na obrazových datech v medicíně. Snaží se najít algoritmus nebo skupinu algoritmů, které budou mít největší kompresní účinek. Kromě použití klasických algoritmů je snaha využít vlastností medicínských dat (tj. že obsahují hodně podobných obrazových bodů) pro jejich lepší kompresi. Ověříme si účinnek delta kódování na výsledný kompresní poměr a na závěr uvedeme naši nejlepší nalezenou metodu.
|
|
Využití Burrows-Wheelerovy transformace pro kompresi dat
Sokl, Karel ; Tříska, Vít (oponent) ; Košař, Vlastimil (vedoucí práce)
Každý se může dostat do situace, kdy je nutné zmenšit velikost nějakého souboru. Pro tento účel existuje mnoho komprimačních algoritmů. Jak ale vybrat ten správný? V této práci je testována účinnost některých bezztrátových komprimačních algoritmů se zaměřením na Burrows-Wheelerovu transformaci. Výsledky jsou pak porovnány s programem bzip2.
|