Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace kompletní a krátké formy Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) u pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie
Patrmanová, Eliška ; Štveráková, Tereza (vedoucí práce) ; Křížová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním a využitelností krátké formy (SF) a kompletní formy (CF) testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) u jedinců po ukončené léčbě akutní lymfoblastické leukemie (ALL). V teoretické části je uveden přehled poznatků týkající se ALL, hodnocení motorického vývoje, a především testové baterie BOT-2. Hlavním cílem praktické části bylo ověřit srovnatelnost výsledků nejčastěji používaných forem BOT-2 u pacientů po léčbě ALL. Metodika: Do studie bylo zařazeno 37 probandů ve věku 4-21 let (průměrný věk 10,3 let; SD ±3,9). Úroveň motorické vyspělosti byla měřena pomocí BOT-2 CF. Data pro SF byla extrahována z CF a byla zpracována pomocí dvoucestné analýzy rozptylu (ANOVA), ROC (Receiver Operating Characteristic) analýzy a korelační analýzy. Výsledky: Na základě dvoucestné ANOVA bylo zjištěno, že standardní skór SF (45,1 ±7,9) ukazuje statisticky o věcně významně (p < 0,001; Hays ω2 = 0,41) nižší úroveň motorické vyspělosti ve srovnání s CF (49,1 ±9,4) u pacientů po léčbě ALL. Byla zjištěna přijatelná senzitivita (72,3 %) a vysoká specificita (91,9 %) SF. Závěr: BOT-2 SF lze použít pro screening celkové motorické vyspělosti a zařazení výsledku jedince po ALL do podprůměrného, průměrného či nadprůměrného pásma. SF pro svou menší...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.