Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kdybychom na ty padlé zapomněli, je to, jako by zemřeli podruhé. Sepulkrální památky na královéhradeckém bojišti z roku 1866
Kessler, Vojtěch ; Šrámek, J.
Pomníky z prusko-rakouské války mají ve své drtivé většině pietní rozměr, ani pruská strana nestavěla na bojištích pomníky, hrdě hlásající přemožení nepřítele. I díky této pietní a komemorativní podstatě přežily pomníky z prusko-rakouské války bez zásadní úhony rok 1918 a nebyly cíleně likvidovány ani v období nacistického protektorátu a komunistického Československa. Památky z prusko-rakouské války, tvořící v Čechách, Moravě i ve Slezsku velmi pestrý celek s logickým těžištěm u Hradce Králové, se tak dochovaly dodnes a představují zcela unikátní soubor funerální plastiky a architektury, jehož výjimečnost je tvořena nejen jeho uměleckou, paměťovou a pietní rovinou, ale právě i stavem dochování. Pro historiky jsou pomníky z prusko-rakouské války zajímavým objektem při studiu historické paměti, jejího fungování a působení, neboť pomníky už ze své podstaty slouží přednostně účelu fixace paměti.
Využívání historických bojišť v rozvoji cestovního ruchu v České republice
ŠULITKOVÁ, Nikola
Tato bakalářská práce zkoumá, jak využít potenciál bojišť. Tato tematika spadá do temného cestovního ruchu, konkrétně do vojenského cestovního ruchu. Výzkum probíhal pomocí dotazníku převážně v Jižních Čechách, hlavně v Písku a okolí. Hlavním cílem je zjistit, jak zlepšit bojiště a jejich okolí pro návštěvníky. Tato místa by měla být atraktivnější, aby se dosáhlo vyšší návštěvnosti. Práce se zabývá konkrétně bojištěm u Sudoměře, kde se nachází mohyla Jana Žižky, která je dominantou celé oblasti. Výsledky výzkumu by měly přinést reálné návrhy, jak udělat místo atraktivnější a přilákalo se tak více návštěvníků.
DLC jako marketingový nástroj v herním průmyslu
Brádlerová, Andrea ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu DLC v kontextu marketingové komunikace. DLC neboli downloadable content, tedy stahovatelný obsah rozšiřující základní hry, je jedním z poměrně nových jevů v herním průmyslu a jeho role je stále důležitější také v marketingové komunikaci her. Hlavním zaměřením této práce je proto zmapování DLC a analýza jeho působení v marketingové komunikaci a public relations herních titulů rozdílných žánrů. Výklad v teoretické části práce směřuje k pochopení základních souvislostí pojetí videohry jako média, nastínění specifik herního průmyslu a popisu samotného DLC jako obsahového i marketingového nástroje ve videohrách. Výzkumná část je věnována třem případovým studiím, které pojednávají o videohrách rozdílných herních žánrů. Případové studie se zabývají jak praxí herních vydavatelských společností, tak i přijetím DLC na straně fanoušků. Pozornost je soustředěna na videohry The Witcher 3 (RPG hra neboli role-playing game), Civilization V (strategická hra) a Battlefield 4 (FPS hra neboli first-person shooter game). Případové studie se zaměřují na roli DLC ve hrách, marketingovou komunikaci DLC a naopak také jeho roli v marketingové komunikaci, recepci DLC v herních komunitách a specifické funkce DLC v závislosti na žánru her.
Dark turismus v České republice
Kůtová, Markéta ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Cílem teoretické části je vysvětlit pojem dark turismus neboli temné cestování, jeho podoby a vývoj v historii. Popisuje místa, která se dají označit jako cíl dark turismu a ukazuje konkrétní přístupy k výrazu samotnému. Další část se zabývá psychologickým hlediskem, kde jsou zkoumány možné důvody pro tento typ cestování; otevírá otázku fascinace smrtí a tragédií obecně; představuje morální aspekty, které mohou mít negativná dopady na turisty i oběti. Pokouší se také osvětlit přítomnost etické zdrženlivosti a důvody, proč je dark turismus považovaný za velmi kontroverzní téma. Praktická část si klade za cíl zanalyzovat strukturu dark turistických atraktivit v České republice. Dále pak zkoumá motivy jejich návštěvníků a snaží se tak nabídnout východisko pro zrušení tabuizace tématu. Vzhledem k oblasti cestovního ruchu práce také přináší návrh na proměnu dark turistických atraktivit v turistické cíle a jejich propagaci cestovní kanceláří.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.