| |
|
Dvouválcový zážehový motor pro osobní automobil
Richter, Tomáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh hnacího ústrojí čtyřdobého dvouválcového zážehového motoru podle zadaných parametrů. Práce se věnuje vyvážení navrhovaného klikového hřídele pomocí různých variant hřídelí a vyvažovací jednotky. Dále obsahuje výpočet torzního kmitání a řešení bezpečnosti vůči únavovému poškození na základě analýzy napjatosti klikového hřídele.
|
|
EMC anténa
Tenora, Jan ; Pokorný, Michal (oponent) ; Láčík, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout anténu pracující ve frekvenčním pásmu 30 MHz až 1 GHz. Navržená bikónická anténa vyžaduje ke správné funkci symetrické napájení, proto bylo dále nutné navrhnout vhodný symetrizační člen sestavený z diskrétních součástek. Navržená anténa byla také zkonstruována a měřením byl ověřen její činitel odrazu na vstupu, zisk a směrové charakteristiky. Tato diplomová práce dále obsahuje seznámení čtenáře s principy měření úrovně rušivých signálů v oblasti EMC pomocí antén a také porovnání typů antén pro pásma metrových a decimetrových vln.
|
| |
|
Pětiválcový řadový vznětový motor s vyvažovací jednotkou
Štefaňák, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh řadového vznětového pětiválcového motoru se zadanými počátečními parametry. V práci bude proveden rozbor vyváženosti motoru, odstranění vlivu nevyvážených hmot pomocí vývažků na klikové hřídeli a samostatné vyvažovací jednotky. Dále bude proveden rozbor torzního kmitání hnacího ústrojí, následovaný minimalizací vlivu tohoto kmitání pomocí pryžového tlumiče torzních kmitů. Na závěr bude provedena modální a napěťová analýza klikové hřídele pomocí MKP programu.
|
|
Tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Briš, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu klikového hřídele pro tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla. Tento motor je členem unifikované řady motorů s počtem válců od dvou do šesti. Hlavními body této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele a na závěr provedení pevnostní kontroly součásti s uvážením torzních kmitů. Cílem je sestavení součásti klikový hřídel pro potencionální použití v automobilovém průmyslu.
|
|
Tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Briš, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu klikového hřídele pro tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla. Tento motor je členem unifikované řady motorů s počtem válců od dvou do šesti. Hlavními body této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele a na závěr provedení pevnostní kontroly součásti s uvážením torzních kmitů. Cílem je sestavení součásti klikový hřídel pro potencionální použití v automobilovém průmyslu.
|
|
EMC anténa
Tenora, Jan ; Pokorný, Michal (oponent) ; Láčík, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout anténu pracující ve frekvenčním pásmu 30 MHz až 1 GHz. Navržená bikónická anténa vyžaduje ke správné funkci symetrické napájení, proto bylo dále nutné navrhnout vhodný symetrizační člen sestavený z diskrétních součástek. Navržená anténa byla také zkonstruována a měřením byl ověřen její činitel odrazu na vstupu, zisk a směrové charakteristiky. Tato diplomová práce dále obsahuje seznámení čtenáře s principy měření úrovně rušivých signálů v oblasti EMC pomocí antén a také porovnání typů antén pro pásma metrových a decimetrových vln.
|
|
Dvouválcový zážehový motor pro osobní automobil
Richter, Tomáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh hnacího ústrojí čtyřdobého dvouválcového zážehového motoru podle zadaných parametrů. Práce se věnuje vyvážení navrhovaného klikového hřídele pomocí různých variant hřídelí a vyvažovací jednotky. Dále obsahuje výpočet torzního kmitání a řešení bezpečnosti vůči únavovému poškození na základě analýzy napjatosti klikového hřídele.
|
| |