Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Classifier of astrophysics data
Rylko, Vojtěch ; Vrábelová, Pavla (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
This bachelor thesis describes selection, design and implementation of a data mining algoritm for astrophysical usage.     The implementation of the random decision forests algorithm in C++ is evaluated on two astrophysical and some general experiments. Experiments are both classification and regression with time measuring. For comparison another three implementations are evaluated.     The resulting implementation shows good results mainly in classification.
Indirect measurement of O-17(p,alpha)N-14 cross section at ultra-low energies
Sergi, M. L. ; Spitaleri, C. ; Coc, A. ; Mukhamedzhanov, A. ; Burjan, Václav ; Cherubini, S. ; Crucilla, V. ; Gulino, M. ; Hammache, F. ; Hons, Zdeněk ; Irgaziev, B. ; Kiss, G. G. ; Kroha, Václav ; La Cognata, M. ; Lamia, L. ; Pizzone, R. G. ; Puglia, S. M. R. ; Rapisarda, G. G. ; Romano, S. ; de Sereville, N. ; Somorjai, E. ; Tudisco, S. ; Tumino, A.
The indirect measurement of O-17(p,alpha)N-14 cross section was performed by means of the Trojan Horse Method. This approach allowed to investigate the ultra-low energy range (E-c.m.= 0-300 keV) relevant for several astrophysics environments, where two resonant levels of F-18 at E-c.m.(R) = 65 keV and E-c.m.(R) = 183 keV play a significant role in the reaction rate determination.
First measurement of the O-18(p, alpha)N-15 cross section at astrophysical energies
La Cognata, M. ; Spitaleri, C. ; Mukhamedzhanov, A. ; Tribble, R. E. ; Al-Abdullah, T. ; Banu, A. ; Cherubini, S. ; Coc, A. ; Crucilla, V. ; Goldberg, V. ; Gulino, M. ; Irgaziev, B. ; Kiss, G. G. ; Lamia, L. ; Mrázek, Jaromír ; Pizzone, R. G. ; Puglia, S. M. R. ; Rapisarda, G. G. ; Romano, S. ; Sergi, M. L. ; Tabacaru, G. ; Trache, L. ; Trzaska, W. ; Tudisco, S. ; Tumino, A.
The O-18(p, alpha)N-15 reaction rate has been deduced by means of the Trojan horse method. For the first time the contribution of the 20 keV resonance has been directly evaluated, giving a value about 35% larger than the one in the literature. Moreover, the present approach has allowed to improve the accuracy by a factor 8.5, as it is based on the measured strength instead of spectroscopic measurements. The contribution of the 90 keV resonance has been also determined, which turned out to be of negligible importance to astrophysics.
Commented translation: Proč je v noci tma? Příběh paradoxu temného nebe. ZAMAROVSKY, Peter. 2nd ed. Prague: AGA, 2011, p. 9 - 29, 43 - 65. ISBN: 978-80-904582-1-5.
Karbysheva, Svetlana ; Molchan, Maria (vedoucí práce) ; Oganesjanová, Danuše (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První část představuje překlad vybraných kapitol z knihy Petera Zamarovského Proč je v noci tma? Příběh paradoxu temného nebe (s. 9-29, 43-65) do ruštiny. Druhá část obsahuje komentář k překladu rozdělený na následující kapitoly: Analýza originálu, Koncepce překladu, Typologie překladatelských problémů, Typologie překladatelských posunů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Classifier of astrophysics data
Rylko, Vojtěch ; Vrábelová, Pavla (oponent) ; Zendulka, Jaroslav (vedoucí práce)
This bachelor thesis describes selection, design and implementation of a data mining algoritm for astrophysical usage.     The implementation of the random decision forests algorithm in C++ is evaluated on two astrophysical and some general experiments. Experiments are both classification and regression with time measuring. For comparison another three implementations are evaluated.     The resulting implementation shows good results mainly in classification.
Využití geomagnetických dat a poznatků fyziky Slunce ve výuce přírodních věd na středních školách
BAYER, Tomáš
Středoškolské vzdělávání je v současné době nemyslitelné bez vazby na poznatky moderní vědy. Poznatky přírodních věd, ať už se jedná o biologické vědy či vědy o neživé přírodě, se kombinovaně odrážejí v environmentální výchově, která, na základě negativních zkušeností s omezeným přírodovědným rozhledem, kvantikuje negativní p?sobení člověka na biosféru a ukazuje nutnostrecipovat poznatky přírodních věd v co největší šíři. Práce vychází z mezioborového přístupu k přírodním vědám, tak jak je definován ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Vychází z pozice fyziky jako základu reálných přírodních věd a jejího postavení v logické souvislosti s dalšími přírodními vědami, zejména biologií a geografií. Cílem práce je přiblížit poznatky fyziky Slunce a geofyziky studentům středních škol, zejména gymnázií. Základním východiskem je popularita a mediální atraktivita poznatků moderní astrofyziky, která zásadním způsobem zpestřuje výuku a činí ji atraktivnější. Přínos astrofyzikálních a geomagnetických dat výuce fyziky a geografie pomáhá žákovi překonávat domnělé či skutečné těžkosti s osvojením středoškolského učiva a ukazuje širší souvislosti. Ty jsou ukázány zejména na srovnání a funkčního propojení satelitních dat, měřených geostacionárními družicemi, s daty měřenými na zemském povrchu na geomagnetických observatořích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.