Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní trendy elektromotorů pro silniční vozidla
Michálek, Matěj ; Bílek, Vladimír (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
V rámci bakalářské práce byla provedena rešerše cílená na historii užití elektrických pohonů a rozdělení elektrifikovaných pohonných soustav u silničních vozidel, aplikaci elektrických strojů při konstrukci silničních vozidel a na používané druhy elektromotorů zajišťujících pohon elektromobilů. Praktická část práce zahrnovala vytvoření modelu elektromotoru vozu Toyota Prius v programu Ansys Maxwell 2D. Na vytvořeném modelu motoru byly provedeny simulace a následná analýza trakčních charakteristik.
Simulace momentové charakteristiky asynchronního stroje
Michalík, Marek ; Chrobák, Petr (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává v první části o základech teorie asynchronního motoru a o principu jeho činnosti. Také se zaměřuje na teorii prostorových vyšších harmonických magnetického pole a princip vytvoření asynchronních a synchronních sedel na momentové charakteristice. Jsou navrhnuty způsoby, jakými lze tyto sedla omezit. Tyto poznatky jsou posléze aplikovány v praktickém výpočtu v další části, kdy se vychází z projektové dokumentace motoru a postupně se dopočítají všechny parametry tohoto motoru a to nejdříve pro první harmonickou a poté i pro vyšší harmonické. Model motoru byl poté vytvořen v programu RMxprt, který také spočítal všechny parametry motoru a byla vytvořena i momentová charakteristika. Model motoru byl vytvořen i v programu ANSYS Maxwell 2D. V tomto prostředí bylo provedeno několik dalších simulací pro zjištění vlivu vyšších harmonických na momentovou charakteristiku. Bylo navrhnuto a vytvořeno měřící pracoviště, na kterém byl motor změřen. Všechny výsledky byly porovnány a zhodnoceny.
Analýza ztrát v železe malého asynchronního motoru
Plíšek, Oldřich ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rozbor ztrát v železe malého asynchronního motoru. Analyzované hodnoty jsou získány z laboratorního měření, ze softwarové analýzy modelu a z 2D simulace metodou konečných prvků. Teoretická část diplomové práce se skládá ze dvou částí. Z rozboru vyšších prostorových harmonických přítomných v asynchronním motoru a z rozboru ztrát v železe motoru. Praktická část se skládá z laboratorního měření podle ČSN. Naměřené hodnoty slouží k výpočtům jednotlivých ztrát. Další část se skládá z tvorby modelu pro softwarovou analýzu (Maxwell RMxprt). Vytvořený model je převeden do prostředí pro 2D simulaci (Maxwell 2D), kde je upraven za účelem získání hodnot ze zkoumaných částí (zuby rotoru, statoru a klec rotoru). Výsledky simulaci při různých zatížení jsou z hlediska vyšších harmonických porovnány a analyzovány.
Elektromagnetická analýza parametrů vícefázového elektrického stroje
Kříž, Antonín ; Mach, Martin (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
V této bakalářské práci byla provedena rešerše na téma historie a oblasti použití vícefázových strojů v transportu. Následně byla provedena rešerše na téma aspektů spojených s vícefázovými asynchronními stroji. V závěru práce byl zkoumán elektromagnetický model 6-fázového asynchronního stroje v bezporuchovém stavu a s poruchou 1 fáze. Pro oba stavy byly porovnány změny v parametrech a chodu stroje.
Analýza ztrát v železe malého asynchronního motoru
Plíšek, Oldřich ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rozbor ztrát v železe malého asynchronního motoru. Analyzované hodnoty jsou získány z laboratorního měření, ze softwarové analýzy modelu a z 2D simulace metodou konečných prvků. Teoretická část diplomové práce se skládá ze dvou částí. Z rozboru vyšších prostorových harmonických přítomných v asynchronním motoru a z rozboru ztrát v železe motoru. Praktická část se skládá z laboratorního měření podle ČSN. Naměřené hodnoty slouží k výpočtům jednotlivých ztrát. Další část se skládá z tvorby modelu pro softwarovou analýzu (Maxwell RMxprt). Vytvořený model je převeden do prostředí pro 2D simulaci (Maxwell 2D), kde je upraven za účelem získání hodnot ze zkoumaných částí (zuby rotoru, statoru a klec rotoru). Výsledky simulaci při různých zatížení jsou z hlediska vyšších harmonických porovnány a analyzovány.
Simulace momentové charakteristiky asynchronního stroje
Michalík, Marek ; Chrobák, Petr (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává v první části o základech teorie asynchronního motoru a o principu jeho činnosti. Také se zaměřuje na teorii prostorových vyšších harmonických magnetického pole a princip vytvoření asynchronních a synchronních sedel na momentové charakteristice. Jsou navrhnuty způsoby, jakými lze tyto sedla omezit. Tyto poznatky jsou posléze aplikovány v praktickém výpočtu v další části, kdy se vychází z projektové dokumentace motoru a postupně se dopočítají všechny parametry tohoto motoru a to nejdříve pro první harmonickou a poté i pro vyšší harmonické. Model motoru byl poté vytvořen v programu RMxprt, který také spočítal všechny parametry motoru a byla vytvořena i momentová charakteristika. Model motoru byl vytvořen i v programu ANSYS Maxwell 2D. V tomto prostředí bylo provedeno několik dalších simulací pro zjištění vlivu vyšších harmonických na momentovou charakteristiku. Bylo navrhnuto a vytvořeno měřící pracoviště, na kterém byl motor změřen. Všechny výsledky byly porovnány a zhodnoceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.