Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Management péče o pacienta se zaměřením na anestezii před plánovaným operačním zákrokem
HOLKUPOVÁ, Klára
Cílem této bakalářské práce je zmapovat specifika práce anesteziologické sestry. Pro splnění cílů byly stanoveny 2 hlavní výzkumné otázky: "Jaké činnosti vykonává anesteziologická sestra?", "Jakou má anesteziologická sestra úlohu v multidisciplinárním týmu?". Cíle je dosaženo pomocí kvalitativního šetření, které bylo prováděno formou polostrukturovaných rozhovorů se šesti anesteziologickými sestrami z nemocnic Jihočeského kraje. Pro výběr a získání informantů byla použita technika "snow ball". Sběr dat probíhal od března do června roku 2020. Získaná data byla kódována metodou "tužka a papír" a rozdělena do kategorií a podkategorií. První část práce je rozdělena na kapitoly a podkapitoly zabývající se managementem, anestezií, povoláním anesteziologické sestry a přípravou pacienta před operačním zákrokem. Praktická část práce zpracovává a rozebírá provedené rozhovory s anesteziologickými sestrami, kdy k analýze výzkumných dat je použita metoda otevřeného kódování. Z analýzy získaných dat jsme dostali ucelený pohled na povolání anesteziologické sestry. Anesteziologické sestry poskytují ošetřovatelskou péči o pacienta před operačním zákrokem, během něj, i po skončení operačního zákroku. Mimo jiné připravují operační sál, anesteziologické pracoviště, kontrolují a připravují potřebné pomůcky a přístroje. Během poskytování komplexní péče o pacienta zmiňují jako nepostradatelnou součást práce komunikaci a spolupráci se všemi členy multioborového týmu. Členové týmu spolu vzájemně komunikují, spolupracují a pomáhají si, aby zajistili kvalitní péči o pacienta. Bakalářská práce může sloužit v praxi jako motivace pro studenty všeobecné sestry, k dalšímu vzdělávání a k výkonu povolání anesteziologické sestry. Celá práce má přiblížit náplň práce anesteziologických sester. Výstupem této práce je odborný článek zprostředkující informace pro zdravotnický personál v odborném periodiku.
Edukace pacienta anesteziologickou sestrou
Kloubcová, Lenka ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Heczková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení kvality edukace pacienta anesteziologickou sestrou. Edukace pacienta je zde posuzována z pohledu anesteziologické sestry. Teoretická část práce se věnuje obecné charakteristice anestezie, definicemi a historií anestezie. Následující část práce se zabývá jednotlivými typy anestezie, komplikacemi anestezie a léky používanými v anestezii. Dále se práce zaměřuje na charakteristiku péče o pacienta před, v průběhu a po anestezii a na specifika jednotlivých částí anestezie z pohledu anesteziologické sestry. Poslední kapitola zahrnuje samotný pojem edukace a význam správné komunikace s pacientem v průběhu celé přípravy pacienta na anestezii. Základem této práce je kvantitativní výzkum názorů anesteziologických sester formou anonymních dotazníků. Zde se sestry vyjadřují ke stanoveným cílům práce. Stanoveným cílem práce je zjistit znalosti anesteziologických sester o edukačním procesu, zda se anesteziologické sestry podílejí na edukaci pacienta před plánovaným chirurgickým výkonem a zda mají anesteziologické sestry vytvořeny vhodné podmínky pro edukaci pacienta. Tyto cíle byly splněny. Jako možné řešení pro zlepšení efektivity edukace by mohlo přispět vypracování edukačního anesteziologického letáku pro pacienty, k lepší orientaci v anestezii a přípravě na anestezii...
Historický vývoj anesteziologické sestry
Grégrová, Stanislava ; Kulířová, Veronika (vedoucí práce) ; Jeřábková, Lenka (oponent)
Rychlý vývoj oboru intenzivní medicíny s velkým množstvím odborných informací si vyžaduje dostatečně vzdělané sestry specialistky v oboru. Anesteziologická sestra je sestra pracující v intenzivní péči se zaměřením na péči v anesteziologii. Poskytuje vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům při přípravě, průběhu a bezprostředně po ukončení celkové a místní anestezie. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické a části praktické. Teoretická část se nejprve věnuje vývoji anesteziologie a resuscitace. Dále se zaměřuje na vzdělávání sester. Vzdělávání sester je zmíněno od historických počátků až do současnosti. Zahrnuje také nové požadavky na vzdělání nelékařského zdravotnického personálu a platnou legislativu, ze které vycházejí. Zmíněno je i specializační vzdělávání pro intenzivní péči. Další kapitola teoretické části se zaměřuje na kompetence sester v anesteziologii a intenzivní péči. Praktická část zahrnuje rozhovory, které jsem vedla se šesti sestrami. Tři rozhovory byly vedeny s pamětnicemi počátků anesteziologie jako samostatného oboru. Byla použita metoda kvalitativního výzkumu, studiem dokumentů, analýzou primárních pramenů archivních zdrojů MZ, NLK, ÚVN, legislativy, dobových periodik, odborných knih a článků. Cílem diplomové práce bylo zmapovat vznik a postupný vývoj...
Adaptační proces anesteziologických sester z pohledu školitele
Husová, Veronika ; Heczková, Jana (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
Úvod do problematiky: Adaptační proces absolvují všichni nově příchozí zaměstnanci s cílem co nejrychlejšího a nejefektivnějšího zapojení do plného pracovního procesu organizace. Specifickou adaptací procházejí také noví zaměstnanci, kteří začínají pracovat na anesteziologickém oddělení. Právě na anesteziologické oddělení je zaměřen výzkum diplomové práce a přináší pohled mentorů - anesteziologických sester, na průběh adaptace nových zaměstnanců. Metodologie: Jedná se o kvalitativní studii, sběr dat proběhl polostrukturovanými rozhovory s anesteziologickými sestrami mentorkami z různých oborů anestezie. Analýza dat byla provedena v několika krocích otevřeným kódováním s následnou kategorizací. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 anesteziologických sester. Výsledky: Zjištění výzkumného šetření ukazují důležité aspekty úspěšného adaptačního procesu anesteziologických sester. Jsou jimi vlastní zkušenosti mentora, jak z období adaptačního procesu, tak z jeho předešlých pracovišť, mentoring, který reprezentuje zkušený školitel, nápomocné pracovní prostředí a kolektiv a kvalitní zpětná vazba pro mentora i nového zaměstnance. Závěr a doporučení Ukázalo se, že kvalitní mentoring je strategickým prostředkem k úspěšné adaptaci nového zaměstnance. Kvalitu je však nutné neustále hlídat. Získané informace...
Historický vývoj anesteziologické sestry
Grégrová, Stanislava ; Kulířová, Veronika (vedoucí práce) ; Kordulová, Pavla (oponent)
Diplomová práce sleduje historii ošetřovatelství do současnosti a dále historický vývoj anesteziologické sestry. Práce se zabývá především kompetencemi a specializačním vzděláváním anesteziologických sester v České republice. Cílem diplomové práce, která je teoreticko - historická, je zmapovat vznik a postupný vývoj anesteziologické sestry. První část je věnována celkové historii ošetřovatelství a vývoji anestézie od antiky po současnost. Hlavním cílem práce je však zmapovat a informovat o vývoji anesteziologické sestry, jejího vzdělávání a jejích kompetencí od první anesteziologické sestry až po současnou dobu. Práce je teoreticko - empirická. Byla použita metoda kvalitativního výzkumu, studiem dokumentů, analýzou primárních pramenů archivních zdrojů MZ, NRL, ÚVN, legislativy, dobových periodik, odborných knih a článků. Také byly vedeny rozhovory s pamětnicemi počátků anestesteziologie jako samostatného oboru. Cílem diplomové práce bylo zmapovat vznik a postupný vývoj anesteziologické sestry a její kompetence. Práci lze prezentovat na odborných kongresech, nebo publikovat v odborných časopisech. klíčová slova: Historie ošetřovatelství, anesteziologická sestra, anesteziologie, rozhovory, kompetence, vzdělávání
Edukace pacientů před aplikací anestezie.
Vizinová, Gabriela ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Hladká, Petra (oponent)
Diplomová práce pojednává o edukaci pacientů před aplikací anestezie. Teoretická část práce je zaměřena na oblast edukace a základní pojmy edukace. K ucelenému přehledu dané problematiky je teoretická část věnována i oblasti anestezie. Obsah zkoumání práce je zaměřen na přínos poskytované edukace pro pacienta před aplikací anestezie. Cílovou skupinu respondentů tvoří pacienti, kteří prošli zákrokem, vyžadujícím anesteziologickou péči. Výběr vhodných pacientů ke sběru dat byl zvolen metodou účelového výběru, na základě spolupráce se staniční sestrou z daného oddělení. Výzkum byl realizován kvantitativní metodou, konkrétně metodou dotazníku vlastní konstrukce. Distribuováno bylo celkem 69 dotazníků. Informace vyplývající z výsledků výzkumného šetření uvádí, že pacientům se dostane poučení v rámci anesteziologické péče ve více než polovině případů. Nejvyšší podíl na podání poučení a edukaci pacientů v oblasti anesteziologické péče mají lékaři - anesteziologové. Podání poučení je prováděno nejčastěji formou informovaného souhlasu včetně slovního poučení. Z výsledků také vyplynulo, že podané poučení je pro výraznou většinu dotazovaných pacientů dostačující a dostali také možnost si poučení objasnit nebo doplnit. Z výzkumného šetření vyplynulo, že počet dotazovaných pacientů, kteří byli poučeni v...
Edukace pacienta anesteziologickou sestrou
KUKRÁLOVÁ, Hana
Naše bakalářská práce nese název "Edukace pacienta anesteziologickou sestrou". Zabývá se předáváním informací pacientovi anesteziologickou sestrou. Dále se věnujeme edukační činnosti anesteziologické sestry u pacientů před plánovaným výkonem. Pro výzkumnou část jsme stanovili dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda se anesteziologické sestry podílí na edukaci pacienta před plánovaným výkonem. Druhým cílem bylo porovnat a najít rozdíl v edukaci pacienta anesteziologickou sestrou ve dvou nemocničních zařízeních. Analýza dat prokázala, že edukace pacienta anesteziologickou sestrou před vstupem na operační sál neprobíhá, přestože multioborová spolupráce funguje v těchto dvou zařízeních perfektně. Edukace pacienta anesteziologickou sestrou probíhá až na předsálí, kde se sestra stává pacientovým průvodcem. Nejprve se představí a následně na to začne pacienta edukovat o budoucím děním na operačním sále. Anesteziologická sestra se především snaží zmírnit pacientovy obavy a srozumitelnou komunikací si získat jeho důvěru. Podle našeho názoru by se anesteziologické sestry mohly více zapojit do edukace pacienta před vstupem na sál.
Edukace pacienta anesteziologickou sestrou
Kloubcová, Lenka ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Heczková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení kvality edukace pacienta anesteziologickou sestrou. Edukace pacienta je zde posuzována z pohledu anesteziologické sestry. Teoretická část práce se věnuje obecné charakteristice anestezie, definicemi a historií anestezie. Následující část práce se zabývá jednotlivými typy anestezie, komplikacemi anestezie a léky používanými v anestezii. Dále se práce zaměřuje na charakteristiku péče o pacienta před, v průběhu a po anestezii a na specifika jednotlivých částí anestezie z pohledu anesteziologické sestry. Poslední kapitola zahrnuje samotný pojem edukace a význam správné komunikace s pacientem v průběhu celé přípravy pacienta na anestezii. Základem této práce je kvantitativní výzkum názorů anesteziologických sester formou anonymních dotazníků. Zde se sestry vyjadřují ke stanoveným cílům práce. Stanoveným cílem práce je zjistit znalosti anesteziologických sester o edukačním procesu, zda se anesteziologické sestry podílejí na edukaci pacienta před plánovaným chirurgickým výkonem a zda mají anesteziologické sestry vytvořeny vhodné podmínky pro edukaci pacienta. Tyto cíle byly splněny. Jako možné řešení pro zlepšení efektivity edukace by mohlo přispět vypracování edukačního anesteziologického letáku pro pacienty, k lepší orientaci v anestezii a přípravě na anestezii...
Psychická a fyzická zátěž anesteziologické sestry
VARMUŽOVÁ, Klára
Práce v uvedeném oboru je velmi rozmanitá.Anesteziologická sestra zodpovídá za dostatek materiálu, připravenost pracovního prostředí a také kontroluje funkčnost anesteziologických přístrojů. Po příjezdu pacienta na sál musí sestra zajistit spoustu výkonů, asistovat lékaři, kontrolovat fyziologické funkce pacienta během operačního zákroku, vést sesterskou dokumentaci pacienta a po skončení operačního výkonu zodpovídá za úklid pracoviště a opět za kontrolu anesteziologických přístrojů. Důraz je kladen na podrobné vymezení práce anesteziologické sestry a na pracovní prostředí, kde vykonává svou práci. Poté je práce zaměřena na psychickou zátěž anesteziologické sestry. Dále je práce zaměřena na fyzickou stránku.Pro výzkumnou část bakalářské práce byl zvolen jeden cíl: zjistit psychickou a fyzickou zátěž anesteziologických sester. Výsledky pro výzkumnou část byly získány na podkladě kvalitativního výzkumu formou hloubkového rozhoru, který byl doplněn o dva standardizované dotazníky. Výzkum byl prováděn u deseti vybraných anesteziologických sester pracujících na operačních sálech v nemocnici v Českých Budějovicích po schválení hlavní sestrou uvedené nemocnice.Analýzou bylo vytvořeno šest kategorií: význam povolání pro anesteziologické sestry, psychická zátěž anesteziologické sestry, vypořádání se s psychickou zátěží, fyzická zátěž anesteziologické sestry, interpersonální vztahy a pracovní podmínky anesteziologických sester.
Prevence pochybení na operačním sále z pohledu anesteziologické sestry
FRANTOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce byla vypracována na dnes velmi diskutované téma a tím je bezpečí pacienta. Práce má téma Prevence pochybení na operačním sále z pohledu anesteziologické sestry. Z dosavadních poznatků vyplývá, že pochybení na operačním sále je rozsáhlý problém, ve kterém jde o ohrožení zdraví pacienta, ale také i zdravotnického personálu. Teoretická část je věnována problematice pochybení, která nejčastější pochybení mohou nastat, která se nejčastěji vyskytují ze strany zdravotnického personálu na operačních sálech. Tato část je také věnována monitorování mimořádných událostí, zda je mimořádná událost výukovým prvkem pro prevenci pochybení. Zabývá se také tím, jaké jsou zdroje chyb. Praktická část je zpracována metodou kvalitativního výzkumu, prováděného na oddělení ARO. Rozhovory jsou zpracovány technikou otevřeného kódování, metodou tužka a papír. V rozhovorech respondentky odpovídaly na otázky týkající se přímo jejich práce na operačním sále. Rozhovory jsou zaměřeny na možná rizika, kterým je pacient vystaven již od předávání na operační sál až po samotný konec operačního výkonu. V rozhovorech respondentky uvádějí i možnosti prevence pochybení na operačním sále. Cílem bylo zjistit, jaká jsou nejčastější pochybení za strany anesteziologické sestry, jak sestry předcházejí pochybením a jak samotné pochybení vnímají. Výsledky by měli poukázat na jisté mezery v preventivních opatřeních na operačních sálech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.