Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Free of Inhibitions and Full of Pleasure: The Image of Europe in the Works of James Salter
Císlerová, Magdalena ; Delbos, Stephan (vedoucí práce) ; Roraback, Erik Sherman (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou obrazu Evropy v románech Jamese Saltera A Sport and a Pastime (1967), Light Years (1975), Solo Faces (1979) a All That Is (2013), s přihlédnutím k Salterovým memoárům Burning the Days (1997). V Salterově beletrii i literatuře faktu je Evropa zobrazena jako místo plné svobody, kultury, tradic, milostných dobrodružství a možností, které v určité fázi života - často v jeho rozhodujících okamžicích - přitahuje všechny Salterovy hlavní postavy, i Saltera samotného. Cesta do Evropy poskytuje vzdělání a umožňuje oproštění se od domácího prostředí skrze metaforické dobytí Evropy. Tato práce zkoumá důvody, které vedou Salterovy postavy k jejich cestě a jejich očekávání, také vlastní zážitky postav na starém kontinentu a jejich dopad. Salterovo dílo je nahlíženo v kontextu tradice americké literatury v Evropě, zvláště pak modernismu, s jehož představiteli Salter sdílí nejen podobný pohled na Evropu, a zejména na Paříž jako kulturní centrum, ale také podobný životní postoj, jakož i několik důležitých motivů a stylistických znaků. V označování Saltera za opožděného modernistu čerpá tato práce z teorie Pascale Casanovové o fungování světa literatury vyjádřené v její studii The World Republic of Letters, a také z jediných zásadnějších studií Salterova díla, James Salter od William...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.