Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnější a vnitřní faktory utváření obrazu Sovětského svazu v meziválečném Československu
Lomíček, Jan ; Štaif, Jiří (vedoucí práce) ; Jančík, Drahomír (oponent) ; Křesťan, Jiří (oponent)
Jan Lomíček Disertační práce Vnější a vnitřní faktory utváření obrazu Sovětského svazu v meziválečném Československu Abstrakt Disertační práce rozebírá na základě tuzemských i zahraničních archivních pramenů a dobových sovětik nejrelevantnější vnější a vnitřní faktory utváření pozitivního obrazu Sovětského svazu v očích meziválečné československé veřejnosti. Na jedné straně tak stály mechanismy, kterými na československé recipienty působila sovětská propaganda. Mezi ty lze řadit propagandistický obraz SSSR, který vznikal takřka na míru československých sympatizantů - obrazová periodika, zahraniční vysílání na přání posluchačů ap. Zárověň s tím československá veřejnost přebírala i motivy, kterými sovětská strana tematizovala tamní realitu, mezi které patřily kategorie práce - vzdělání - rovnoprávnost - emancipace - svoboda - nové vs. staré - civilizace - rozvoj - růst. Vedle klasických propagandistických prostředků používal sovětský stát k potvrzení idealizovaného obrazu SSSR i zahraničních návštěv cizinců na svém území. Přístup k československým občanům v tomto směru nebyl odlišný, relativního zlepšení dosáhl po vzniku sovětské státní cestovní kanceláře Inturist, která měla po svém založení péči o cizince v gesci. Meziválečná turistika do SSSR však nikdy nedosáhla masového měřítka, což bylo způsobeno...
Vnější a vnitřní faktory utváření obrazu Sovětského svazu v meziválečném Československu
Lomíček, Jan ; Štaif, Jiří (vedoucí práce) ; Jančík, Drahomír (oponent) ; Křesťan, Jiří (oponent)
Jan Lomíček Disertační práce Vnější a vnitřní faktory utváření obrazu Sovětského svazu v meziválečném Československu Abstrakt Disertační práce rozebírá na základě tuzemských i zahraničních archivních pramenů a dobových sovětik nejrelevantnější vnější a vnitřní faktory utváření pozitivního obrazu Sovětského svazu v očích meziválečné československé veřejnosti. Na jedné straně tak stály mechanismy, kterými na československé recipienty působila sovětská propaganda. Mezi ty lze řadit propagandistický obraz SSSR, který vznikal takřka na míru československých sympatizantů - obrazová periodika, zahraniční vysílání na přání posluchačů ap. Zárověň s tím československá veřejnost přebírala i motivy, kterými sovětská strana tematizovala tamní realitu, mezi které patřily kategorie práce - vzdělání - rovnoprávnost - emancipace - svoboda - nové vs. staré - civilizace - rozvoj - růst. Vedle klasických propagandistických prostředků používal sovětský stát k potvrzení idealizovaného obrazu SSSR i zahraničních návštěv cizinců na svém území. Přístup k československým občanům v tomto směru nebyl odlišný, relativního zlepšení dosáhl po vzniku sovětské státní cestovní kanceláře Inturist, která měla po svém založení péči o cizince v gesci. Meziválečná turistika do SSSR však nikdy nedosáhla masového měřítka, což bylo způsobeno...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.