Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv počítačových her na agresivní chování žáků staršího školního věku
Zavadilová, Petra ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma, které je v současné době poměrně hojně diskutované na celosvětové úrovni. Jedná se o téma vlivu počítačových her s prvky agrese a násilí na agresivní chování u dětí a dospívajících. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část diplomové práce je tvořena pěti kapitolami, ve kterých jsou soustředěny teoretické poznatky vstahující se k tomuto tématu. V empirické části byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo pět žáků 9. ročníku ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, zda žáci staršího školního věku subjektivně vnímají, že hraní počítačových her s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování. Dílčím cílem bylo zjištění postojů žáků staršího školního věku k násilným a agresivním scénám v počítačových hrách a zmapování zásahu počítačových her do každodenního života žáků z hlediska preferencí počítačových her a času, který jim během dne věnují. Kvalitativní výzkumné šetření odhalilo, že čtyři z pěti informantů skutečně subjektivně pociťují, že počítačové hry s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování v běžných každodenních situacích. Jako nejpreferovanější počítačové hry byly uváděny hry, které jsou označeny jako PEGI 18, což jsou hry...
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Agresivní chování hráčů hokeje NHL
Dytrych, Lukáš ; Buriánková, Jitka (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název práce: Agresivní chování hráčů hokeje NHL. Cíl práce: Cílem práce je popsat a zanalyzovat fenomén "bitek" v Kanadsko-americké nejvyšší hokejové soutěži. Analýza bude provedena rešeršním způsobem. Nejdříve budou popsány zdroje práce, stav současného bádání a celá teoretická problematika práce, včetně teorie agresivity ve sportu. Jako hlavní část bude zařazen komplexní pohled na fenomén "bitek" v NHL. Kapitola bude obsahovat pohled do historie, současnosti i pravidel NHL. Metody: Základní informace z oblasti "bitek" v NHL byly zpracovány metodou přímou. Byla použita též induktivní metoda. Okrajově byly použity metody komparativní. Výsledky: Výsledky práce pomohou pochopit fenomén agresivního chování v NHL. Práce osvětlí vliv agresivity na současnou podobu hokeje, stejně tak přiblíží historické kořeny rvaček v Kanadsko-americké nejvyšší soutěži. Klíčová slova: NHL, agresivita, agresivní chování, bitka, rvačka, delikvence
Hormonální kontrole agresivního chování u ještěrů
Rauner, Petr ; Kratochvíl, Lukáš (vedoucí práce) ; Gregorovičová, Martina (oponent)
Agresivita je vysoce funkční formou sociálního chování, které lze pozorovat téměř u všech živočišných druhů obratlovců tedy i u ještěrů. Existuje několik forem agresivního chování, mezi nimiž existuje významný rozdíl na fyziologické bázi. Hlavním a nejlépe prozkoumaným hormonem, který agresivitu ovlivňuje, je testosteron, avšak existují důkazy, že z určité části může být agresivní chování ovlivněno i dalšími hormony např. progesteronem, estradiolem a kortikosteronem. Vliv těchto hormonů na organismus je tradičně rozdělován na aktivační a organizační účinky. Organizační účinky jsou trvalé a dochází k nim obvykle v raných stádiích vývoje. Aktivační účinky jsou přechodné a objevují se během celého života. Zvýšená hladina testosteronu obvykle agresivní chování stimuluje a to u samců i u samic. Obdobně, ale méně účinně působí na agresivní chování progesteron a estradiol, avšak není jisté zda je tento vliv přímý, nebo zda takto působí pouze testosteron, který je v případě estradiolu prekurzorem nebo má daný hormon jako prekurzor v případě progesteronu. O kortikosteronu je pak známo, že na agresivní chování působí nepřímo ovlivněním hladiny testosteronu. Hormonální ovlivnění ještěrů navíc není univerzálním regulátorem agresivního chování. Agresivní chování je také závislé na vnějších faktorech, na druhu, pohlaví a...
Schopnost sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách pracovat s agresivitou u klienta s těžkým mentálním postižením
VLACHOVÁ, Lucie
Agrese a agresivní projevy chování klientů jsou běžnou součástí života v sociálním zařízení. Zaměstnanci jsou školeni na zvládání projevů nepřiměřeného chování klientů, mnohdy se v této souvislosti musí vypořádávat s velmi nepříjemnými situacemi a snažit se zabránit zvyšování jejich četnosti. V současné době je tato problematika velmi aktuální a je nutno říci, že ne vždy je pracovníky v sociálních službách zvládána tak, aby došlo k co nejmenší újmě jak na straně klienta, tak na straně sociálního pracovníka. V úvodu své práce jsem se zabývala osvětlením typů mentální retardace, podrobněji jsem se zaměřila na její stupně podle mezinárodní klasifikace nemocí. Dále zmiňuji nejčastější přidružená onemocnění a typy služeb a zařízení, která jsou v současné době lidem s postižením k dispozici. Protože bych čtenáři své bakalářské práce ráda poskytla co nejucelenější přehled o dané problematice, zabývám se zde nejen základními pojmy, které s ní souvisí (mentální retardace, autismus, sociální pracovník či zařízení sociální péče), ale snažím se i o její rozkrytí a přiblížení širšímu okruhu pracovníků v sociálních službách. Pro bakalářskou práci byly použity kvantitativní metody získávání dat. Tato data jsem získala prostřednictvím kvantitativního dotazníku, který jsem v tištěné formě rozdala zkoumaným osobám k vyplnění. Ze zjištěných dat vyplynulo, že se všech 42 dotazovaných pracovníků (100%) při své práci alespoň jedenkrát v životě s agresivním chováním klientů setkalo. V okamžiku, kdy došlo ze strany klienta k agresivnímu chování, ve většině případů také postačilo odvedení pozornosti klienta na jinou alternativní činnost, čímž se podařilo situaci zvládnout. Popřípadě postačila snaha klienta slovně uklidnit, nebo použít slovní uklidňování s použitím úchopových technik. Cílem mé bakalářské práce byla snaha objasnit příčiny vzniku agresivního chování klienta s těžkou mentální retardací, zmínit některé spouštěče tohoto chování a zaměřit se na konkrétní metody používané pracovníky v sociálních službách. Ať už se jedná o systematickou práci s jednotlivcem nebo ve skupině, či jedná- li se přímo o úchopové techniky. Faktem je, že pokud má klient naplněny jeho základní potřeby, pracovníci jsou pravidelně vzdělávání a dodržují strukturovaný režim, který se osvědčil pro klienta s těžkou mentální retardací jako velmi přínosný, je četnost projevů agresivního chování výrazně nižší.
Dominanční hierarchie v samčí skupině lemurů vari (\kur{Varecia} spp.) v ZOO Ostrava
STEHLÍKOVÁ, Jitka
Tato práce se zabývá dominanční hierarchií v samčí skupině lemurů vari. Pojednává o nové metodě hodnocení dominannčí hierarchie u skupin s nestabilní a nekonzistentní hierarchií. Data byla sbírána ve dvou obdobích - 30 dní v červenci 2009 a 28 dní v únoru 2010. Tato práce poukazuje na neobvyklou strukturu v sekvencích agonistických interakcí. Dominanční hierarchie v pozorované skupině byla nestabilní a nekonzistentní.
Dominanční hierarchie v samčí skupině lemurů vari (\kur{Varecia} spp.) v ZOO Ostrava
STEHLÍKOVÁ, Jitka
Tato práce se zabývá dominanční hierarchií v samčí skupině lemurů vari. Pojednává o nové metodě hodnocení dominannčí hierarchie u skupin s nestabilní a nekonzistentní hierarchií. Data byla sbírána ve dvou obdobích - 30 dní v červenci 2009 a 28 dní v únoru 2010. Tato práce poukazuje na neobvyklou strukturu v sekvencích agonistických interakcí. Dominanční hierarchie v pozorované skupině byla nestabilní a nekonzistentní.
Vliv televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku
RAJNOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá vlivem televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku. Obecně vysvětluje ústřední pojmy, uvádí základní dělení agrese a členění masových médií, přibližuje psychiku dítěte mladšího školního věku, popisuje televizní násilí, jeho formy, negativní a pozitivní vlivy, zdravotní následky nadměrného sledování televize a nastiňuje způsob prevence nežádoucího vlivu televizních pořadů na děti. Na základě získaných teoretických poznatků byly v práci stanoveny tři výzkumné otázky, k jejichž verifikaci byl proveden terénní výzkum mezi dětmi mladšího školního věku a jejich rodiči a dále analýza dětmi nejsledovanějších televizních pořadů. Výsledky výzkumu jsou součástí přílohové části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.