Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktuální globální problémy jako prostředek integrace zeměpisu a dějepisu na 2. stupni základní školy
MENHARDOVÁ, Eva
Aktuální globální problémy dostávají ve výuce na základních školách stále větší prostor. Jejich zapojením lze propojovat různé vyučovací předměty a podporovat tak mezipředmětové vazby. Mnohovrstevnatost globálních problémů vyzývá k zapojování aktivizačních metod výuky, většímu zapojení žáků do výuky, pomáhá rozvíjet kritické myšlení a seznamovat žáky s různými aspekty, jak globálních problémů, tak obecně problematiky života na Zemi. Tato diplomová práce si klade za cíl představit možnosti výuky aktuálních globálních problémů za pomoci propojení zeměpisu a dějepisu. Za tímto účelem jsou v ní představeny tři výukové aktivity, které se zabývají různými globálními problémy na rozdílných úrovních - globální, regionální a lokální. Otestování aktivit ve výuce na základní škole zjišťuje jejich propracovanost, využitelnost a oblibu u žáků i vyučujících. Výsledky jsou následně reflektovány a propojeny s teoretickými východisky. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a analytickou. Teoretická část se věnuje nastínění mezipředmětových vztahů a integrované výuky, současným trendům v geografickém vzdělávání, mezioborovostí zeměpisu a dějepisu, jejich postavení v Rámcovém vzdělávacím programu a metodám aktivního vyučování. Následně je popsána metodika tvorby výukových aktivit a metodika jejich testování v praxi. Analytická část pak popisuje jednotlivé aktivity a reflexi jejich testování v hodinách zeměpisu na základních školách. V závěru práce jsou zjištěné výsledky shrnuty, okomentovány a propojeny s teoretickými východisky.
Výukové aktivity pro druhý stupeň ZŠ na téma bažanta obecného
Lasáková, Tereza ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato práce se zabývá poznatky o bažantu obecném. Mapuje především vývoj názorů na bažanty mezi lety 1926-1960 a to díky periodikům z těchto let - Stráž myslivosti, která se později (v roce 1953) přejmenovala na Myslivost. Jednotlivé články z těchto časopisů jsou přehledně představeny. Jedná se o články zejména o chovu a lovu bažanta obecného, ale i o jeho zkoumání, jelikož bažant se v tomto období stal velmi žádaným druhem a autoři článků se snažili o jeho popularizaci a šíření v českých zemích. Tak se také stalo, od padesátých let jeho populace významně stoupala. Po změnách v zemědělství v 70. letech a s tím související změnou krajiny se však jeho počty začaly snižovat. Pro lepší přehlednost jsou hlavní trendy obsahu článků shrnuty v pětiletých obdobích a je vytvořeno kalendárium. Cílem praktické části bylo vypracovat aktivity pro žáky 2. stupně základních škol a nižších gymnázií, které přiblíží žákům bažanty z různých hledisek (např. z pohledu morfologického a ekologického) a zároveň budou rozvíjet přírodovědné myšlení. Jsou zde přiloženy celkem 3 pracovní listy, každý je jinak zaměřený. Jeden z nich podporuje badatelský přístup k výuce. Aktivity jsou různorodé, žáci při nich porovnávají vnější stavbu bažanta s jinými ptáky, pracují s fotografiemi, textem, ale i s nahrávkou nebo grafem. Tyto...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.