Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Aplikace vysokotlakého palivového systému na vznětový motor
Ševčík, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vytvořit návrh nového konstrukčního řešení vysokotlakého palivového systému pro vznětový motor. Návrh se odvíjel od požadavků zadavatele, tedy společnosti Zetor. Byl vybrán palivový systém Common Rail od firmy Bosch. Dílčím úkolem bylo vytipování vhodných komponent nízkotlaké části, konstrukční návrh odpadního systému paliva a vysokotlakého vstřikovacího potrubí včetně uchycení vstřikovače. Vzhledem k použitým vstřikovačům bylo nutností navrhnout nové ventilové víko hlavy válců a systém přívodu vodičů z vnější strany motoru ke vstřikovačům. Práce je zejména soustředěna na konstrukční návrh uchycení vstřikovače. Vstřikovač je uchycen šroubovým spojem, jehož součásti šroub a třmen vstřikovače jsou podrobeny analytickým výpočtům. Třmen vstřikovače je navíc analyzován pomocí metody konečných prvků s ohledem na jeho únavovou životnost. Nakonec je zpracována výkresová dokumentace.
Analysis of the three-dimensional shape of the crack in the cantilever beam
Ozimák, Eduard ; Ševeček, Oldřich (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the numerical calculation of the stress intensity factor using the finite element method and the subsequent modelling of the crack face shape on a simple beam in the ANSYS Mechanical APDL computational environment. In the introductory part of the thesis, the history and beginnings of fracture mechanics are described. Then, the basic theoretical knowledge and relationships needed when working with a body containing a crack are described. This is followed by an introduction to the finite element method. In the second part of the bachelor thesis, the procedure of performing numerical calculations and modelling in the ANSYS environment is described in detail.
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
Komplexní strukturální analýza kompresorového kola s využitím MKP
Chromek, Lukáš ; Nehybka, Jindřich (oponent) ; Civín, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím MKP softwaru ANSYS při analýze skutečného lopatkového kola radiálního kompresoru, používaného v malých leteckých turbínových motorech. Kompresorové kolo bylo navrženo a vyrobeno v První brněnské strojírně Velká Bíteš, konkrétně na Divizi letecké techniky. Cílem diplomové práce je komplexní analýza kompresorového kola, která se skládá z několika dílčích částí. První část je věnována strukturální statické a elasticko-plastické pevnostní analýze, za účelem posouzení velikosti napjatosti z hlediska mezního stavu pružnosti při použití lineárního a nelineárního modelu materiálu. Jako další následuje dynamická analýza. Konkrétně modální analýza, která dává představu o vlastních frekvencích a jejich tvarech kmitání lopatek, mezilopatek a celého kompresorového kola. Jako poslední je v práci provedena termální analýza při uvažování stacionárního i nestacionárního teplotního pole. Tato analýza je následně převedena na sdruženou úlohu, která dává představu o rozložení napětí vznikajícího díky teplené dilataci materiálu. Diplomová práce kopíruje postup výpočtových simulací, prováděných v praxi během etapy návrhu skutečného oběžného kola. Tedy ještě před vlastním procesem výroby a následném testování skutečného kompresorového kola.
Návrh 3D pouzdření pro konstrukci moderních elektronických systémů
Prikryl, Petr ; Švecová, Olga (oponent) ; Szendiuch, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je studium návrhu 3D pouzder a zpracování pravidel pro jejich efektivní tepelný a elektrický návrh. V práci jsou uvedena doporučení a vztahy pro výpočet parametrů ovlivňující návrh moderních SOP a SIP pouzder. Druhá část je zaměřena na práci v programu ANSYS pomocí kterého jsou demonstrovány přínosy moderních technologií v teplotním managementu pouzder.
Analýza vlivu mechanického momentu asynchronního stroje na sycení magnetického obvodu
Skalka, Miroslav ; Bendl,, Jiří (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Hlavním cílem disertační práce je analýza vlivu mechanického momentu na sycení magnetického obvodu asynchronního stroje, klasifikace oblastí přesycení a možnosti redukce jejich vlivů na vlastnosti stroje. Daná problematika je řešena pomocí metody konečných prvků s využitím programu ANSYS. Práce se dělí na popis a tvorbu elektromagnetického výpočetního modelu, metodu určování parametrů náhradního schématu asynchronního stroje, výpočet elektromagnetického pole pomocí MKP v programu ANSYS, experimentální měření pomocí LabVIEW s měřící kartou National Instruments, zpracování naměřených dat v programu DIAdem, analýzu výsledků výpočtů z hlediska sycení magnetického obvodu stroje, vlivu materiálu magnetického obvodu na rozložení magnetického pole ve stroji a analýzu průběhu magnetické indukce podél vzduchové mezery včetně spektrální analýzy pomocí programu MATLAB a výpočet elektromagnetického momentu a jeho parazitních složek.
Numerický model akustických vlastnosti dělící konstrukce dřevostavby
Štěpánek, Samo
Diplomová práca sa zaoberá tvorbou numerického modelu slúžiaceho pre analýzu akustických vlastností deliacej konštrukcie drevostavby. Práca obsahuje teoretické východiská pre spracovanie témy, pojednáva o nepriezvučnosti deliacich konštrukcií, zameriava sa na drevostavby, popisuje výpočtové prostredie ANSYS a tvorbu modelu v ňom. Bolo zostavených viac variant modelov, model CLT panelu aj model rámovej konštrukcie. Samotné zostavenie modelu využíva skriptovací jazyk APDL a je popísané v jednotlivých krokoch. Výsledky numerickej simulácie popisujú distribúciu tlaku pred a za deliacou konštrukciou. Z výsledkov sú zostavené grafy a je určená hodnota jednočíselného vyjadrenia váženej vzduchovej nepriezvučnosti. V závere sú výsledky jednotlivých variant modelu porovnané, sú diskutované možnosti spresnenia modelu.
Analysis of the three-dimensional shape of the crack in the cantilever beam
Ozimák, Eduard ; Ševeček, Oldřich (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the numerical calculation of the stress intensity factor using the finite element method and the subsequent modelling of the crack face shape on a simple beam in the ANSYS Mechanical APDL computational environment. In the introductory part of the thesis, the history and beginnings of fracture mechanics are described. Then, the basic theoretical knowledge and relationships needed when working with a body containing a crack are described. This is followed by an introduction to the finite element method. In the second part of the bachelor thesis, the procedure of performing numerical calculations and modelling in the ANSYS environment is described in detail.
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
Aplikace vysokotlakého palivového systému na vznětový motor
Ševčík, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vytvořit návrh nového konstrukčního řešení vysokotlakého palivového systému pro vznětový motor. Návrh se odvíjel od požadavků zadavatele, tedy společnosti Zetor. Byl vybrán palivový systém Common Rail od firmy Bosch. Dílčím úkolem bylo vytipování vhodných komponent nízkotlaké části, konstrukční návrh odpadního systému paliva a vysokotlakého vstřikovacího potrubí včetně uchycení vstřikovače. Vzhledem k použitým vstřikovačům bylo nutností navrhnout nové ventilové víko hlavy válců a systém přívodu vodičů z vnější strany motoru ke vstřikovačům. Práce je zejména soustředěna na konstrukční návrh uchycení vstřikovače. Vstřikovač je uchycen šroubovým spojem, jehož součásti šroub a třmen vstřikovače jsou podrobeny analytickým výpočtům. Třmen vstřikovače je navíc analyzován pomocí metody konečných prvků s ohledem na jeho únavovou životnost. Nakonec je zpracována výkresová dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.