Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Dítě s ADHD očima rodičů
MUNDUCHOVÁ, Pavla
Cílem mé diplomové práce je zmapovat život rodičů dítěte se syndromem ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). Předkládaná práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá syndromem ADHD, jeho definicí, charakteristikou, příčinami vzniku, diagnostikou, dále jsou zmiňovány související potíže, které se k syndromu ADHD přidružují a jeho výskyt v populaci. Dále se v kapitole Dítě s ADHD zaměřuji na specifika jeho vývoje, je popsán význam a funkce rodiny pro dítě. Důležitou podkapitolou je výchova dítěte s ADHD a vhodné přístupy rodičů. Zabývám se i rodiči dítěte s ADHD a možnými problémy, se kterými se mohou potýkat. Poslední kapitolou je Dítě s ADHD ve škole, kde je popsán význam učitele pro dítě s ADHD, jaké má vztahy rodina a škola a možnosti pomoci a podpory pro rodiče a děti se syndromem ADHD. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu, tedy rozhovor. Obsahem praktické části je analyzovat a zpracovat rozhovory s rodiči dětí s ADHD. Rozhovory byly uskutečněny se 4 respondentkami, u jednoho byl přítomen i manžel respondentky. Věk dětí respondentek se pohyboval od 6 do 12 let, 3 chlapci a 1 dívka. Přímou transkripcí byly rozhovory doslovně přepsány do písemné formy a následně byly rozhovory v písemné podobě zpracovány technikou otevřeného kódování s následným vyložením karet. Respondentky popsaly podobné charakteristické znaky svých dětí s ADHD jako je hyperaktivita, nepozornost, impulzivnost a vzteklost. Také se shodly na tom, že ADHD jejich dítěte negativně ovlivnilo jejich vztah s partnerem.
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Zapojení dítěte s ADHD do běžné mateřské školy
DEVETTEROVÁ, Marta
Práce se zabývá tématem zapojení dítěte s ADHD do běžné MŠ. Hlavním cílem práce je pozorování chlapce s ADHD. Sledováno bylo tím, jak se ve školce choval, jaké vztahy s vrstevníky navazoval, jak se zapojoval do skupinové činnosti a jak se toto vše proměňovalo v průběhu jednoho roku . Teoretická část je věnována diagnóze ADHD. Popisuje její příčiny, projevy, vyšetření, léčebná a výchovná opatření ADHD, relaxaci. Dále charakterizuje pedagogiku Franze Ketta, která je velmi vhodná pro práci s dětmi předškolního věku a v prostředí českých mateřských škol se využívá minimálně. V praktické části zachycuji své výstupy, které jsou inspirovány metodikou Franze Ketta a popisuji chování chlapce na jednotlivých sezeních, v průběhu jednoho roku v MŠ. Kromě závěrů plynoucích z pozorování chlapce byly vedeny rozhovory s jeho matkou a pedagogy. Výsledky jsou uvedeny v závěru.
ADHD a přístup k dětem ADHD v mateřských a základních školách
ŠIMKOVÁ, Iva
Přístup k dětem s ADHD v mateřských a základních školách Syndrom ADHD (Attention deficit hyperactivity disorder) je psychická porucha, která se vyznačuje třemi hlavními příznaky: impulsivita, hyperaktivita a porucha pozornosti. Právě kvůli těmto třem základním příznakům mívají děti trpící poruchou ADHD problémy ve škole. I když se snaží jak nejlépe umí, jejich nedostatečná schopnost se koncentrovat jim obvykle nedovolí nosit dobré známky. Kvůli impluzivitě a hyperaktivitě zase dostávají poznámky. Kvůli těmto a dalším faktorům pak vznikají mezi dětmi s ADHD jejich učiteli spory. V dnešní době trpí ADHD asi 3-5% dětí, což znamená, že s nimi setká během své učitelské kariéry každý pedagog. Proto je nutné se ptát, zda jsou znalosti učitelů o syndromu ADHD dostačující. Chovají se učitelé k dětem s tímto syndromem opravdu tak, jak by se k nim chovat měli? Děti s ADHD obvykle nemají školu rádi, protože v ní nejsou úspěšní jako většina jejich spolužáků. I přes to ale, že učení není jejich oblíbenou činností, mají i oni své oblíbené učitele. Jaké psychické rysy a charakteristiky činí učitele úspěšných a oblíbeným? Zajisté by bylo možné zkoumat nespočet nejrůznějších charakteristik. Pro můj výzkum jsem se ale zaměřila na tyto faktory: extroverze, neuroticismus, otevřenost zkušenosti, svědomitost, přívětivost a schopnost odolávat zátěži. Sběr dat pro výzkum byl prováděn pomocí dvou anonymních dotazníků : Big Five a Sence of Coherence. Další metodou byl test o pěti otázkách, který zkoumal znalosti učitelů o ADHD. Poslední metodou pak byl řízený rozhovor s dětmi, jehož účelem bylo zjistit, která paní učitelka je nejoblíbenější. Pro pedagogy zajisté není snadné mít ve třídě několik dětí se syndromem s ADHD. K práci s nimi je nutná velká míra trpělivosti a empatie. Když ale učitelé budou spolupracovat s rodiči a vytvoří dobrý tým, který bude dětem pomáhat a podporovat je, zajisté se jim podaří utvořit pro děti ve škole příjemnou atmosféru, ve které se bude dětem líbit, do které se budou rádi vracet a na kterou budou v dobrém vzpomínat.
Problematika motivace u dětí s ADHD.
MICHALOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace u dětí s ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder {--} porucha pozornosti s hyperaktivitou). Teoretická část obsahuje vymezení pojmu ADHD, definici, typické projevy, faktory podílející se na vzniku poruchy a problémy dětí s ADHD. V dalším oddíle je popsána motivace, zdroje a typy motivace a způsoby motivování žáků. Praktická část je věnována výzkumu, přičemž použitou metodou byl dotazník a rozhovor. Výzkumný soubor tvořilo dvacet pět dětí s ADHD z druhého stupně základních škol. Byla stanovena výzkumná otázka: Liší se nějakým způsobem motivace u dětí s ADHD od dětí bez této poruchy? Cílem bylo zjištění úrovně motivace žáků s ADHD ke školní práci. Uvedenou diplomovou práci bude možno využít pro seznámení veřejnosti s problematikou ADHD a dále by mohla tato práce posloužit jako nástin možnosti cíleného rozvíjení motivace v procesu vzdělávání žáků s ADHD.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.