Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 545 záznamů.  začátekpředchozí525 - 534dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnostní a sociální výcvik u žáků II. stupně ZŠ
STUDNIČKOVÁ, Milena
Tato diplomová práce se zabývá Osobnostním a sociálním výcvikem (OSV) u žáků na druhém stupni základních škol. První část práce vymezuje základní pojmy související s daným tématem. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda a jakým způsobem se osobnostní a sociální výchova vyskytuje ve vyučovacích hodinách na základních školách, a to především na druhém stupni. Tato část práce prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjisti, jak učitelé pracují s průřezovým tématem OSV a jakým způsobem ho zapojují do výuky. Zda plánovitě a cílevědomě pracují s tímto průřezovým tématem, nebo zda pouze náhodným způsobem se přiblíží k tématům OSV. Metody, které byly použity pro výzkum je přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a rozhovory s učiteli
Srovnání výskytu a vývoje záškoláctví v docházce žáků základních škol prachatického regionu v období 1997 až 2007.
KRUMP, Josef
Tématem bakalářské práce je problematika srovnání vývoje záškoláctví v docházce žáků základních škol prachatického regionu v období 1997 až 2007. Cílem práce je provést rozbor příčin záškoláctví za pomoci dostupné literatury, způsobů řešení záškoláctví žáků základních škol prachatického regionu na základě vyhodnocení získaných dat od výchovných poradců základních škol prachatického regionu a specifikovat četnost a příčiny výskytu tohoto negativního jevu na prachatických základních školách a tyto porovnat. V teoretické části bakalářské práce byl proveden rozbor hlavních příčin vzniků záškoláctví, pramenících z rodinného či školního prostředí, kdy zde svou roli hrají různé příčiny jako školní fobie, šikanování na školách, špatný prospěch žáka, přílišná citová závislost nebo nevhodné působení učitele. Dále byla za pomoci odborné literatury rozebrána možná prevence jeho vzniku, postup řešení neomluvené nepřítomnosti žáků, postup zúčastněných subjektů a způsob omlouvání nepřítomností žáka. V praktické části bakalářské práce byla rozebrána data získaná ze statistik výchovných poradců základních škol prachatického regionu. Získaná data byla porovnána za účelem zjištění příčin záškoláctví a způsobů jejich řešení na základních školách prachatického regionu za období 1997 až 2007. Dále je v této části práce porovnáno a vyhodnoceno, jak se na záškoláctví ve sledovaném období podílejí chlapci a jak dívky. Závěry bakalářské práce budou poskytnuty Policii ČR, Krajskému ředitelství policie Jihočeského kraje, Územnímu odboru, SKPV v Prachaticích a Městskému úřadu Prachatice, Odboru sociálních věcí, oddělení sociálně-právní ochrany dětí, pro preventivní činnost na základních školách prachatického regionu.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Kázeň v odborném výcviku na středních odborných učilištích
ROSOVÁ, Ludmila
Kázeň v současné době poukazuje na zvýšenou problematiku a to nejen ve škole, ale také v celé společnosti. I přes velké úsilí nás všech se k viditelnému zlepšení a uspokojivému výsledku bohužel nedochází. Je třeba najít řešení tohoto problému, které by bylo efektivní a dlouhodobé. Dalo by se říci, že kázeň je něco, co v naší společnosti chybí. Cílem práce bude vysvětlení samotného pojme kázně a objasnění nevhodného chování s možnostmi řešení k daným problematikám. V teoretické části práce budou popsány nejčastěji užívané pojmy a formy kázně a dále bude rozebíráno hlavní vymezení problému. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů ze Středního odborného učiliště Netolice a Prachatice. Dotazník pro učitele bude zaměřen na vnímání kázně svých žáků a jak posuzují a řeší nevhodné chování.
Verbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
BÍZKOVÁ, Dagmar
Verbální komunikace je v současné době velkým problémem dospívajících studentů. Při odborném výcviku na středních odborných učilištích nestačí jenom praktické procvičování, ale velký důraz se klade na pedagogickou komunikaci, zejména na její verbální část, poněvadž žáci lépe vnímají činnost spojenou s výkladem. Mládež je naše budoucnost, proto je musíme do života připravit co nejlépe a vedle rodinného zázemí nejvíce působí školy. Cílem práce bude zjistit problematiku verbální komunikace učitele se žáky v rámci odborného výcviku na středních odborných učilištích. V teoretické části bude popsána pedagogická komunikace v rámci odborného výcviku se zaměřením na specifické aspekty a problémy verbální komunikace v této organizační formě. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů odborného výcviku. Cílem bude zjistit, s jakými problémy ve verbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají.
Styly učení žáků
BICANOVÁ, Michaela
Ústředním tématem této bakalářské práce jsou styly učení žáků. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce pojednává o učebních stylech žáků v teoretické rovině. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je styl učení. Blíže se práce zabývá možnostmi ovlivnění stylu učení jak ze strany žáka, tak ze strany učitele či určitými ovlivňujícími vnějšími faktory. Jsou definovány a blíže popisovány druhy stylu učení, jejich diagnostika, možnosti ovlivnění a případné změny. Praktická část je zaměřena na porovnání učebního stylu mezi žáky středních odborných škol s maturitou a středních škol gymnaziálního typu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou stanoveny dva cíle a k nim náležící hypotézy. Prvním cílem je zjistit, jaký učební styl žáci při své studijní činnosti preferují s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. K cíli se vztahují dvě hypotézy, z nichž jedna předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou preferují učební styl strategický, naopak druhá hypotéza předpokládá, že žáci středních škol gymnaziálního typu upřednostňují učební styl hloubkový. Druhým cílem je zjistit, jaké inteligenční dovednosti žáci při učení využívají s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. Zde se k cíli opět vztahují dvě hypotézy. První z nich předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou využívají v procesu učení nejvíce inteligenční dovednosti interpersonální, naopak druhá hypotéza tkví ve skutečnosti, že žáci středních škol gymnaziálního typu uplatňují v procesu učení nejvíce dovednosti logicko - matematické. Zjištěné informace dotazníkovým šetřením jsou znázorněny v grafech s komentáři a poznatky ohledně potvrzení či vyvrácení hypotéz jsou shrnuty v diskuzi a závěru.
Postoje učitelů a žáků ve výuce angličtiny
FOUKALOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů a žáků ve výuce angličtiny na základní škole. Teoretická část se nejprve zaměřuje na objasnění základních pojmů souvisejících s tímto tématem, na postoje utvářející se mezi učitelem a žákem ve školním prostředí a také na faktory, které jejich společnou interakci ovlivňují. Dále se věnuje postavení angličtiny jako cizího jazyka nejen v celosvětovém měřítku, ale i v rámci školního kurikula základních škol. V praktické části se pomocí dotazníku snaží zjistit, jaké postoje ve výuce angličtiny zastávají žáci vybraných českých základních škol. Konkrétně se zaměřuje na postoj k angličtině jako cizímu jazyku, hodině angličtiny, jednotlivým činnostem ve výuce, k učiteli angličtiny a také zjišťuje konkrétní důvody, proč se žáci učí angličtinu.
Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy
PAZDEROVÁ, Jana
Diplomová práce ,,Aktivizující metody ve vyučování a jejich vliv na klima třídy`` pojednává o aktivizující metodách a jejich vlivu na klima třídy. Cílem práce je změření klimatu dané třídy, použití aktivizujících metod a následné změření klimatu třídy. Výsledky jsou porovnány, hypotézy vyhodnoceny a zjištěn tak vliv aktivizujících metod na klima třídy. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k tématu (výuková metoda, aktivizující výukové metody, prostředí, atmosféra, klima třídy). Dále je zde charakterizovaná problematika zkoumání klimatu, různé metody zkoumání aj.. Praktická část nabízí přehled metod zkoumání klimatu, popis zvolených metod výzkumu a průběh výzkumu. Získané údaje jsou zpracovány, vyhodnoceny a zaneseny do tabulek a grafů, podle nichž můžeme lépe zhodnotit celkové klima tříd a jednotlivé proměnné klimatu třídy (zaujetí žáka školní prací, vztahy mezi žáky ve třídě, učitelova pomoc žákům, orientace žáků na úkoly, pořádek a organizovanost, jasnost pravidel). Předmětem zkoumání bylo především zjištění a porovnání celkového klimatu třídy před a po používání aktivizujících metod ve vyučování.
Aktuální problémy školní integrace z pohledu školy a rodiny
HOVORKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem integrace jako takový, její formy, vývoj integrovaného vzdělávání v České republice i v zahraničí a legislativou vztahující se k integraci. Dále se věnuje podmínkám nutným k realizaci školní integrace a dalším faktorům ovlivňujícím její úspěšnost. Praktická část zahrnuje provedený výzkum. Cílem bylo zjistit aktuální problémy integrace z pohledu ředitelů základních škol, učitelů 1. stupně a rodičů integrovaných dětí. K tomuto účelu bylo použito dotazníkové šetření, které proběhlo na 17 základních školách a jehož výsledky jsou v práci prezentovány a zhodnoceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 545 záznamů.   začátekpředchozí525 - 534dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.