Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka tématu poruchy příjmu potravy na 2. stupni základní školy
FAJFÁRKOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření výukového programu na téma poruchy příjmu potravy. Tento program byl následně ověřen na 2. stupni základní školy v Plzeňském kraji. Vzhledem k situaci vše proběhlo online formou. Tohoto programu se účastnili žáci dvou paralelních tříd 8. ročníku. Náhodně byla vybrána jedna třída jako experimentální, kde výuka proběhla podle autorského programu, který sestával jak z prezentace vytvořené v Powerpointu, tak ze zapojení aplikace Kahoot!, brainstormingu a ukázkou skutečných příběhů. Ve druhé třídě - kontrolní skupině - výuka proběhla klasickým výkladem doprovázeným prezentací též vytvořené v Powerpointu. Autorský výukový projekt v experimentální skupině a výuka běžná téhož tématu v kontrolní skupině byly na podkladě výsledků Pretestu a dvou Posttestů statisticky vyhodnoceny za pomoci programu MS Excel 2016 a Statistica v. 12.
Didaktická hra ve výuce fylogeneze a etnické antropologie
TUROŠÍKOVÁ, Nicola
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření tří autorských didaktických her k tématům fylogeneze člověka a etnická antropologie. Ověření her probíhalo ve dvou paralelních osmých třídách běžné základní školy. Před výukou žáci vyplnili pretest, jehož výsledky ukázaly, že se třídy statisticky významně neliší svými znalostmi ke zvoleným tématům. Náhodně byla vybrána třída, ve které probíhala výuka prostřednictvím didaktických her (experimentální skupina), druhá třída byla vyučována klasickým způsobem (kontrolní skupina). V tentýž den po výuce žáci vyplnili posttest I a měsíc od výuky posttest II, jednalo se vždy o stejný nestandardizovaný didaktický test.
Analýza mluveného projevu žáků 2. stupně ZŠ
JINDROVÁ, Šárka
V této bakalářské práci jsme se zaměřili na analýzu mluvených projevů žáků na druhém stupni ZŠ. Zajímalo nás, jak jsou tito žáci ovlivňovaní moderními technologickými způsoby. Naši pozornost jsme zaměřili na obecně české výrazy, které se v analýze objevily. Pokusili jsme se zanalyzovat mluvu mládeže z několika možných hledisek tj. z hláskoslovného, tvaroslovného, syntaktického a lexikálního. Stanovili jsme několik předpokladů, které jsme poté potvrdili či vyvrátili. Cílem práce bylo zjistit, jaké prostředky k dorozumívání mezi sebou žáci používají.
Informační vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje se zaměřením na žáky 2. stupně ZŠ
Rozsypalová, Klára ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Papík, Richard (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice informačního vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách. Hlavní důraz je kladen na její analytickou část, která poskytuje přehled o současném stavu informačního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje a přináší nástin dalšího možného vývoje v této oblasti. Naopak teoretická východiska tvoří pouze rámec pro uvedení do problematiky. Jsou zde prezentovány základní pojmy, jako informační gramotnost a informační vzdělávání. V kontextu je zmíněna role knihoven v celoživotním vzdělávání a učení, s čímž souvisí i kompetence knihovníka v oddělení pro děti. Dále práce předkládá přehled o vzdělávání knihovníků v Karlovarském kraji a popisuje příklad dobré praxe informačního vzdělávání v Městské knihovně Loket.
Prevence nežádoucích jevů ohrožujících děti a mládež ve výchově k občanství
VELÍŠKOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce je zmapovat situaci problematiky drog na Základní škole Borovany, kde bylo provedeno dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili nejen žáci 2. stupně, ale také učitelé borovanské základní školy. Kvantitativní výzkum se uskutečnil 24. 28. 3. 2014 v hodinách občanské výchovy za ochotné spolupráce ředitele školy Mgr. Luboše Laczka a pedagogů 2. stupně. Závěrem výzkumného šetření je shrnutí výsledků výzkumu. Z dotazníků vyplývá, že žáci 2. stupně Základní školy Borovany mají s návykovými látkami mnohačetné zkušenosti. Návykové látky užívají žáci dle výsledků pro zpestření všedního dne.
Využití internetových serverů ve výuce anglického jazyka.
ŠPIČKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití internetu, konkrétně internetových serverů vhodných pro výuku a procvičování anglického jazyka, a to žáků druhého stupně základní školy. Jedním z cílů bylo konkrétní servery vyhledat, porovnat a zhodnotit, nejen z hlediska didaktického, ale i z hledisek jiných - jako je funkčnost, orientace ve struktuře stránek, až po textovou a obsahovou stránku. Dalším kritériem pro hodnocení byla využitelnost těchto zdrojů pro výuku z úhlu pohledu jak učitele (vyučujícího, edukátora), tak žáka (studenta, edukanta). Cílem této práce je poskytnout radu pedagogům, které servery jsou pro výuku vhodné. V praktické části práce diplomantka provedla dotazníkové šetření mezi žáky druhého stupně základní školy, jehož cílem bylo zjistit, zda již nějaké podobné servery znají a používají.
Možnosti organizovaného využití volného času žáků 2. stupně v mikroregionu Bystřicko
BERAN, Karel
Diplomová práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáku 2. stupně ŽS ve vybraných lokalitách Mikroregionu Bystřicko a Českých Budějovic. Diplomová práce mapuje vybrané možnosti využití volného času v obou lokalitách a zkoumá vztah volnočasových zařízení a jejich klientů ( žáků 2. stupně ZŠ). Důraz jer kladem na otázku, zda žáci dokáží využívat možnosti, které jim daný region v trávení volného času nabízí. V teoretické rovině autor představí oba sledované regiony, vytyčí nejdůležitější teoretické pojmy a zmapuje rozmístění a pestrost nabídky volnočasových aktivit ve vybraných regionech. Samostatnou kapitolou bude vztah mezi trávením volného času a rizikovým chováním mládeže. Výstupem diplomové práce pak budou doporučení v oblasti propagace volnočasových aktivit ve zvolených regionech a zvýšení jejich atraktivity pro cílovou skupinu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.