Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The impact of innovation activities on the foreign trade of the company ŽĎAS, a.s.
Jančárová, Miroslava ; Žižlavský, Ondřej (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
The diploma thesis focuses on the impact of innovative activities for foreign trade of ŽĎAS, a.s.. The theoretical part defines terms in innovation, research, development and foreign trade. The practical part specifies the technical innovations of the company and their impacts on foreign trade. The dependence of research and development expenditure incurred with sales from selling their own products abroad, ROA, ROE, ROS and with quality of production. The dependence of sales from foreign trade to enterprise on the number of employees of the company are measured. At the end of the work, the results and proposed recommendations for the development of the company are evaluated.
The impact of innovation activities on the foreign trade of the company ŽĎAS, a.s.
Jančárová, Miroslava ; Žižlavský, Ondřej (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
The diploma thesis focuses on the impact of innovative activities for foreign trade of ŽĎAS, a.s.. The theoretical part defines terms in innovation, research, development and foreign trade. The practical part specifies the technical innovations of the company and their impacts on foreign trade. The dependence of research and development expenditure incurred with sales from selling their own products abroad, ROA, ROE, ROS and with quality of production. The dependence of sales from foreign trade to enterprise on the number of employees of the company are measured. At the end of the work, the results and proposed recommendations for the development of the company are evaluated.
Marketingová strategie firmy ŽĎAS na vybraných zahraničních trzích
Novotná, Romana ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Tlustý, Antonín (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií firmy ŽĎAS na mezinárodních trzích. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována teoretické rovině marketingové strategie. Po ní následuje praktická část, která začíná představením firmy ŽĎAS. Ve třetí části je analyzována marketingová strategie firmy z hlediska jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Výchozím podkladem jak pro zkoumání marketingové strategie firmy, tak i pro její následné zhodnocení, které je obsahem poslední části, jsou zpracované přehledy obchodních případů z posledních pěti let.
Finanční analýza ŽĎAS a. s.
Kalasová, Petra ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Mlčoch, Marcel (oponent)
Cílem bakalářské práce je provést finanční analýzu společnosti ŽĎAS, a.s. z pohledu externího uživatele v letech 2004-2008 za účelem zjištění celkové hospodářské situace podniku a jeho finančního zdraví.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.