Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence školského sociálního pracovníka v České republice
Vitásková, Lucie ; Šámalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z dosavadních poznatků o sociální práci a školské sociální práci. Na základě poznatků zahraničních i českých autorů o školské sociální práci hledá důvody, proč o jejím etablování uvažovat v českém prostředí. Dále shrnuje bariéry, které mohou její realizaci bránit. Praktická část má několik cílů. Snahou je zjistit, které problémy jsou na českých školách nejpalčivější a jestli v jejich řešení může hrát roli školská sociální práce. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci nahlíží na možnost zakotvení školské sociální práce na jejich školách. Nakonec zjišťuje, jaké činnosti by měl sociální pracovník na českých základních školách vykonávat. Výzkum je proveden polostrukturovanými hloubkovými rozhovory a poskytuje tedy komplexní vhled do problematiky a komplexní odpovědi na otázky spojené s možným zakotvením školské sociální práce. Klíčová slova: Školská sociální práce, sociální práce, školství, kompetence, základní škola, pedagog, ředitel školy, poradenský pracovník, legislativa, financování
Kompetence školského sociálního pracovníka v České republice
Vitásková, Lucie ; Šámalová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z dosavadních poznatků o sociální práci a školské sociální práci. Na základě poznatků zahraničních i českých autorů o školské sociální práci hledá důvody, proč o jejím etablování uvažovat v českém prostředí. Dále shrnuje bariéry, které mohou její realizaci bránit. Praktická část má několik cílů. Snahou je zjistit, které problémy jsou na českých školách nejpalčivější a jestli v jejich řešení může hrát roli školská sociální práce. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci nahlíží na možnost zakotvení školské sociální práce na jejich školách. Nakonec zjišťuje, jaké činnosti by měl sociální pracovník na českých základních školách vykonávat. Výzkum je proveden polostrukturovanými hloubkovými rozhovory a poskytuje tedy komplexní vhled do problematiky a komplexní odpovědi na otázky spojené s možným zakotvením školské sociální práce. Klíčová slova: Školská sociální práce, sociální práce, školství, kompetence, základní škola, pedagog, ředitel školy, poradenský pracovník, legislativa, financování

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.