Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení kvality jako nástroj pro zajištění konkurenceschopnosti poskytovatelů služeb v cestovním ruchu
NOVOTNÁ, Jana
Tato disertační práce se zabývá problematikou zvyšování kvality poskytovaných služeb v oblasti cestovního ruchu. Zaměřuje se zejména na Český systém kvality služeb (CSQS), který představuje takový nástroj řízení kvality v tržním prostředí České republiky. Tento systém funguje jako nástroj řízení kvality pro zajištění konkurenceschopnosti v podmínkách ČR již od roku 2010. Po uplynutí 10 let je proto vhodné ověřit a vyhodnotit jeho současné využití v praxi. Hlavním cílem práce je analýza současné úrovně implementace tohoto nástroje a jeho praktického využití. Výzkum ověřuje využívání českého systému kvality služeb jak u manažerů vybraných organizací cestovního ruchu certifikovaných v systému, tak z pohledu samotných spotřebitelů. Dílčími cíli práce je podrobný popis českého systému kvality služeb, včetně důvodů, které vedly k zavedení tohoto systému, popis jeho fungování včetně podrobného postupu v jednotlivých stupních certifikace, ale také srovnání s obdobnými systémy fungující v Německu (ServiceQualität Deutschland) a ve Švýcarsku (Quality Program of Swiss Tourism). Ve světle zjištěných skutečností dojde k celkovému zhodnocení míry adaptace systému a jeho úspěšnosti z pohledu všech zainteresovaných subjektů v cestovním ruchu a navržení případných doporučení na podporu a rozšíření jeho praktického využití.
Řízení kvality u vybrané organizace v sociální oblasti
SEDLÁČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby řízení a zajišťování kvality u vybrané organizace v sociální oblasti, konkrétně v domově pro seniory. V České republice populace stárne, prodlužuje se délka lidského života a podíl seniorů narůstá. Z těchto důvodů jsou kladeny stále vyšší nároky na poskytování kvalitních sociálních služeb pro seniory. Kvalitu domova pro seniory určuje především spokojenost uživatelů domova, ale slouží k tomu i mnoho dalších nástrojů. I přesto, že je zajištění kvalitního poskytování služeb velmi náročné, pracovníkům k tomu slouží více způsobů, jak kvalitních služeb docílit. Na pracovnících je, aby skloubili poskytování kvalitních služeb a zároveň vytvořili takové podmínky, díky kterým zůstanou senioři v co nejvyšší míře soběstační. V teoretické části byly definovány základní pojmy, které jsou s tématem práce úzce spojeny. V praktické části byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka týkající se způsobů řízení a zajišťování kvality v Domově pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Dále byly zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se Standardů kvality v sociálních službách zavedených v daném sociálním zařízení. Výsledky byly získány kvalitativní výzkumnou strategií, metodou sekundární analýzy dat a dotazování. Zvolenou technikou byly polostrukturované rozhovory, které byly realizovány s paní ředitelkou a se sociální pracovnicí Domova pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu představují především různorodost nástrojů a metod pro řízení a zajišťování kvality služeb v konkrétním domově pro seniory. Tyto způsoby počínají certifikovanými koncepcemi a končí často opomíjenými supervizemi a odborným vzděláváním pro zaměstnance. Výsledky praktické části dále představují vypracovanou SWOT analýzu a analýzu Standardů kvality sociálních služeb. Tyto analýzy byly porovnány a následně z nich vyplynula navrhovaná doporučení a zpětná vazba pro konkrétní organizaci.
Význam managementu kvality v počátečních fázích výroby
BENEŠOVÁ, Klára
Tato práce se zaměřuje na řízení kvality. Hlavním cílem bylo analyzovat systém řízení kvality v počátečních fázích výroby konkrétní společnosti a poskytnout doporučení, jak tento systém vylepšit s ohledem na nalezené výsledky a informace. Teoretická část byla vypracována z odborné literatury a elektronických zdrojů. V této části byly vysvětleny základní pojmy řízení kvality.Praktická část je zaměřena na společnost v Jihočeském kraji. Tato část práce představuje charakteristiku společnosti a analýzu současného stavu systému jakosti při vstupní kontrole materiálů a komponent. Důraz je kladen na manipulaci se zbožím, které nesmí být před uvedením do výroby poškozeno. Implementace všech těchto doporučení by měla vést ke zvýšení kvality a zefektivnění celého procesu společnosti.
Využití statistické regulace procesu jako nástroje systému řízení jakosti ve výrobním procesu
Horák, Jiří ; Brýdl, David (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením regulačních diagramů znaků jakosti vybraného produktu firmy a stanovení možných přínosů ze zavedení a využití statistické regulace ve výrobním procesu.
Optimalizace využití interních auditů v systému řízení zdravotnického zařízení
Hybnerová, Petra ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Opočenská, Martina (oponent)
Cílem diplomové práce je prozkoumat, jaké faktory ovlivňují postoj zaměstnanců k systému interních auditů v konkrétním zdravotnickém zařízení a jak systém optimalizovat. Výstupem diplomové práce jsou podněty pro funkcionální změny v organizační kultuře daného zdravotnického zařízení, které budou podporovat prostředí pro angažovanost pracovníků obecně a specificky vzhledem k optimálnímu využití interních auditů. V teoretické části jsou vymezeny následující pojmy korespondující s danou problematikou: organizační kultura, angažovanost zaměstnanců, postoje, motivace, komunikace a změna. Popsány jsou různé pohledy s upřesněním, jak k nim v této diplomové práci přistupujeme. Podrobně se věnujeme interním auditům v návaznosti na systémy řízení kvality ve zdravotnictví v České republice. Stručně zde také popisujeme příslušnou legislativu, především s ohledem na Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování. V analyticko-výzkumné části využíváme k naplnění cíle diplomové práce formu kvalitativního výzkumu. Výstupem jsou návrhy pro další rozvoj týmu interních auditorů. Interní auditoři mají významný vliv na postoje zaměstnanců k celému systému. Výzkum poukazuje také na potřebu vytvářet ve zdravotnickém zařízení prostor pro poskytování zpětné vazby a reflexe jako nástroje pro...
Standardizace ošetřovatelské péče v Oblastní nemocnici Náchod
Fialová, Kateřina ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
7 ABSTRAKT Název práce: Standardizace ošetřovatelské péče v Oblastní nemocnici Náchod Autorka: Bc. Kateřina Fialová Katedra: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích Vedoucí diplomové práce: Mgr. Petr Vrzáček, Katedra řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích Tato práce se zabývá problematikou standardizace ošetřovatelské péče, zejména implementací standardů a zkoumáním postojů nelékařských zdravotnických pracovníků Oblastní nemocnice Náchod, a. s., ke standardizaci. V teoretické části byly popsány pojmy kvalita, standardy, audit, akreditace, certifikace. Tato část práce se také věnuje úloze zdravotnického a ošetřovatelského managementu při řízení kvality. Praktická část byla rozdělena na tři výzkumné oddíly. V první části byla diagnostikována oblast standardizace ošetřovatelské péče, především pak pilotní verze standardů ošetřovatelské péče. Z této diagnostiky vzešla dvě doporučení - přepracovat platnou metodiku tvorby standardů ošetřovatelské péče a začít pracovat na změně postojů nelékařských zdravotnických pracovníků k standardům a ke standardizaci ošetřovatelské péče. Kvantitativní výzkum v druhé části práce detailně zmapoval postoje a motivace nelékařských zdravotnických pracovníků ke standardům,...
Analýza systému managementu vybrané společnosti a návrhy na zlepšení
Kvarda, Tomáš ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a zlepšení managementu kvality ve společnosti. V teoretické části práce je popsána řada metodických analýz zaměřených na hodnocení právě managementu společnosti, kdy za výchozí byla zvolena a detailně rozebrána norma ČSN EN ISO 9001, jejímž požadavkům je společnost podrobena a pro vybrané nedostačující jsou v závěru práce vytvářeny návrhy pro jejich naplnění.
Řízení kvality v podmínkách výrobce plastových dílů pro automobilový průmysl
Kryštofová, Marcela
Diplomová práce se zabývá nastavením systému řízení kvality v souladu s požadavky mezinárodní normy ISO/TS 16949 v podmínkách středně velkého podniku, dodavatele pro automobilový průmysl. Teoretická část práce vychází z odborné literatury a odborných článků a popisuje jednotlivá teoretická východiska, která jsou následně uplatněna v praktické části. Praktická část práce se věnuje samotnému projektu implementace tohoto standardu do struktur středně velkých podniků. Součástí práce je zhodnocení časové a finanční náročnosti zavedení certifikace, analýza klíčových procesů, navržení procesní mapy, analýza rizik prostřednictvím metody FMEA a zhodnocení jednotlivých nástrojů řízení kvality. Práce tak přináší ucelený pohled na problematiku zavádění systému managementu kvality v podmínkách dodavatele pro automobilový průmysl.
Řízení kvality destinace jako produktu cestovního ruchu
Mlejnková, Kateřina
Diplomová práce se zabývá kvalitou služeb v cestovním ruchu v městské destinaci a jejím hodnocením. Zdrojem dat byl primární průzkum u poskytovatelů služeb. Současně bylo použito sekundárních dat z předchozích výzkumů. Cílem práce bylo zhodnotit přístupy ke kvalitě služeb cestovního ruchu v destinacích v městských oblastech. Zároveň byly stanoveny nejvýznamnější faktory kvality ovlivňující po-ptávku z pohledu poskytovatelů služeb, tedy kulturně společenské atraktivity, ubytovací a stravovací služby. Výsledkem práce je návrh hodnocení kvality desti-nace na případové studii Brno a okolí. Přínosem této práce je zhodnocení kvality produktu s cílem zvýšení poptávky po destinaci a zvýšení její návštěvnosti.
Využití metody FMEA ve strojírenském podniku
Herynek, Michal ; Kuchler, Josef (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na využití kvalitativní metody FMEA v konkrétním strojírenském podniku a na konkrétním procesu, ve kterém dochází k inovaci a na základě aplikace metody je cílem předejít možné budoucí chybovosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.