Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Čtecí kompetence nerodilých mluvčích češtiny
Lundáková, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
(česky) Předkládáná diplomová práce se zabývá metodikou výuky čtecí kompetence a práce s textem ve vyučování češtiny pro cizince. Na základě soudobé didaktické literatury formulujeme určité pojetí práce se čtením v jazykové třídě, a nabízíme utříděný a komentovaný repertoár cvičení, kterých je možné při rozvíjení dovednosti číst využít. V teoretické části práce komplexně analyzujeme problematiku čtení, jeho dnešní pojetí, přístup k textu a k rozvíjení čtecí kompetence v procesu vyučování. Praktická část práce s názvem Cvičení a aktivity ilustruje, na základě druhů čtení a čtecích strategií popsaných již v části teoreticko-metodologické, na vybraných příkladech cvičení a aktivit problematiku výuky klíčových aspektů čtecí kompetence.
Rozvoj čtecích dovedností studentů čínštiny jako cizího jazyka
Válková, Eliška ; Zádrapa, Lukáš (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
4 ABSTRAKT Tématem této diplomové práce je rozvoj čtecích dovedností dospělých studentů čínštiny jako cizího jazyka v prostředí českých jazykových škol a to, jak jej zprostředkovávají tři odlišné jazykové učebnice. Ačkoliv učebnic čínštiny jako cizího jazyka je na trhu značné množství, pozornost, kterou věnují čtení s porozuměním, je stále nízká. V naší diplomové práci ukazujeme možný způsob, jak se s tímto problémem v učitelské praxi vypořádat. V první kapitole práce shrnujeme poznatky a doporučení na poli výuky cizích jazyků obecně. Ve druhé kapitole potom obracíme pozornost na výzkum věnovaný specificky čtení v čínštině jako cizím jazyce. Požadavky, které se na těchto dvou polích kladou na texty rozvíjející čtení s porozuměním, ve třetí kapitole porovnáváme s konkrétními texty a doprovodnými cvičeními ve třech učebnicích čínštiny jako cizího jazyka pro mírně pokročilé studenty, New Practical Chinese Reader (Liu et al., 2002), Boya Chinese (Lǐ et al., 2005) a Discover China (Qi et al., 2010). Výsledkem této diplomové práce je 21 plánů hodin, ve kterých nabízíme možná řešení některých problémů uvedených v teoretické části práce. Plány hodin ukazují, jak k textům v učebnicích můžeme přistupovat a adaptovat práci s nimi tak, abychom napomohli rozvoji konkrétních čtecích dovedností a strategií studentů...
Čtecí kompetence nerodilých mluvčích češtiny
Lundáková, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
(česky) Předkládáná diplomová práce se zabývá metodikou výuky čtecí kompetence a práce s textem ve vyučování češtiny pro cizince. Na základě soudobé didaktické literatury formulujeme určité pojetí práce se čtením v jazykové třídě, a nabízíme utříděný a komentovaný repertoár cvičení, kterých je možné při rozvíjení dovednosti číst využít. V teoretické části práce komplexně analyzujeme problematiku čtení, jeho dnešní pojetí, přístup k textu a k rozvíjení čtecí kompetence v procesu vyučování. Praktická část práce s názvem Cvičení a aktivity ilustruje, na základě druhů čtení a čtecích strategií popsaných již v části teoreticko-metodologické, na vybraných příkladech cvičení a aktivit problematiku výuky klíčových aspektů čtecí kompetence.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.