Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ediční profil a marketingové aktivity Nakladatelství Kniha Zlín
Kajabová, Marieta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Batistová, Anna (oponent)
Ve své práci jsem se komplexně zaměřila na malé a relativně mladé nakladatelství Kniha Zlín. Cílem je poskytnout základní údaje o českém knižním trhu, zmapovat historii nakladatelství, s tím související vývoj jejich poměrně specifického edičního profilu, do kterého je v poslední době zahrnut také trend v podobě elektronických knih. Na základě poskytnutých statistik zhodnotím úspěšnost jednotlivých edic a konkrétních titulů, jak papírových, tak e-knih, a srovnám Knihu Zlín s konkurenčními nakladatelstvími. V další části práce shrnuji dosud vynaložené marketingové aktivity jak z prostředí internetu, tak i mimo něj a obraz nakladatelství v médiích.
Próza s dívčí hrdinkou od počátku 90. let 20. století
POULOVÁ, Nikola
Diplomová práce je zaměřená na prózu s dívčí hrdinkou od počátku devadesátých let 20. století s cílovou kategorií žákyň 2. stupně základní školy. Práce se zabývá umělecky hodnotnou tvorbou a triviálním proudem české literatury psané pro dívky v oblasti např. poruch příjmu potravy, sexuální kriminality, cestování. Metodou zkoumání vybraných děl je jejich rozbor a srovnání včetně posouzení pozornosti, jakou tomuto žánrovému typu věnují nejčastěji používané čítanky. Pozornost je věnována historickému vývoji prózy s dívčí hrdinkou, charakteristice českého knižního trhu a změnám spojeným s procesem dospívání. Součástí praktické části je dotazník zaměřený na čtenářské zkušenosti dívek staršího školního věku, podrobněji z pohledu žákyň a stručněji z pohledu vyučujících.
Profil nakladatelského subjektu: Grada
Fiala, Adam ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Nakladatelské podnikání se po roce 1989 otevřelo novým subjektům. Jedním z nich je také společnost Grada Publishing, a. s., pro niž se stal rok 2011 dvacetiletým výročím úspěšného působení na českém trhu. Grada se na knižním trhu soustředí na literaturu odbornou a populárně-naučnou a v posledních letech se řadí mezi pět nejproduktivnějších subjektů s více než třemi sty tituly za rok. Bakalářská práce je vedena formou deskripce a analýzy. Předkládá sebrané informace o vzniku a vývoji nakladatelství, především o změnách v edičním plánu ve vytyčeném období dvou dekád. Krátké shrnutí historie oboru nabízí možnost komparace se současnou podobou nakladatelské profese. Grada začínala s počítačovou literaturou. O počítačích a internetu se říká, že krade čtenáře. V textu se tak objevuje i reakce nakladatelství na nové možnosti propagace a distribuce knih (internet, elektronické knihy). Vedle toho leží těžiště práce v přehledu aktuálního stavu, u nějž je kladen důraz na představení tematických kategorií a edic a jejich zhodnocení. Aby nezůstal nakladatelský subjekt mimo rámec českého knižního trhu, v práci je proveden výběr obdobných, potenciálně konkurenčních podniků a jejich komparace. Dále je také ilustrován vliv vydávané literatury v podobě ocenění a úspěchů v prodeji.
Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství
Gruberová, Laura ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza marketingových nástrojů knižního nakladatelství se zaměřuje na oblast českého knižního trhu a na marketingové nástroje, které jsou v současné době používány knižními nakladateli. Cílem práce je na základě kvalitativního výzkumu zhodnotit marketingové nástroje konkrétního českého knižního nakladatelství a navrhnout možná zlepšení jejich použití. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů z oblasti knižních nakladatelství a knižního marketingu, které slouží jako východisko pro praktickou část práce. Praktická část práce se zabývá analýzou marketingových nástrojů knižního nakladatelství Argo, uvádí pozitiva a negativa těchto nástrojů a v závěru přináší návrhy na jejich zlepšení. Tato část práce vychází z marketingové situační analýzy nakladatelství, analýzy dostupných dat o činnosti nakladatelství a z hloubkového rozhovoru s jedním z jeho kmenových autorů. Práce je přínosná především pro knižní nakladatele a prodejce, kteří z této práce mohou získat informace o možných marketingových nástrojích. Pro čtenáře knih je tato práce zajímavá především z pohledu získání informací o tom, jak jim může marketing napomoci při výběru knih.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.