Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti a meze aktivizace žáků ve výuce chemie na základní škole prostřednictvím didaktických her: Částicové složení látek
Šelepa, Jan ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Koperová, Dominika (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi aktivizace žáků základních škol v tématu částicové složení látek, a to pomocí didaktických her. Teoretická část pojednává o vybraných významných osobnostech zabývajících se aktivizací v minulosti, definuje pojem aktivita a aktivizace a jejich význam v pedagogické praxi. Dále představuje výukové metody a jejich možnou klasifikaci, v níž především akcentuje na didaktické hry (jejich definování, dělení a význam). Následně navazuje rozbor kritických témat v učivu chemie na základní škole, v rámci kterého byla vytipována oblast učiva ("částicové složení látek"), pro niž jsou jednotlivé didaktické hry vytvářeny. Téma "částicového složení látek" je dále analyzováno napříč několika v současnosti nejpoužívanějšími učebnicemi. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na představení tzv. konstrukčního výzkumu, jež byl zvolen za výzkumnou metodu, která byla pro účely tvorby didaktických her využita. V rámci praktické části bylo vytvořeno šest prototypů didaktických her, které byly následně modifikovány na základě zpětné vazby od dvou odborníků z oblasti didaktiky chemie, od čtyř zkušených učitelů chemie a z využití žáky v pedagogické praxi. Připomínky z těchto tří instancí byly postupně zabudovány do prototypů a vznikly tak finální návrhy didaktických her k využití ve...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.