Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ojnice čtyřdobého vznětového motoru pro užitkový automobil
Židek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Stručný přehled řešené problematiky, trendy a nové technologie. Zpracování základních rozměrů a uspořádaní motoru a jeho využití. Návrh rozměrů ojnice a její konstrukční řešení s ohledem na pevnost, funkční vlastnosti, výrobu, servis a životnost. Kontrolní pevnostní výpočty oka, dříku, hlavy, víka a šroubů ojnice.
Porovnání tradičních a netradičních oběhů tepelných motorů
Dobiáš, Ladislav ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje termodynamické oběhy čtyřdobého zážehového a vznětového motoru, Wankelova motoru a dvoudobého zážehového motoru. Na základě zjištěných informací je provedeno srovnání termické účinnosti jednotlivých motorů s čtyřdobým zážehovým motorem v T-S diagramech. Dále se zde věnuje Atkinsonovu cyklu a jeho využití v praxi. Poslední část práce se zabývá konstrukcemi variabilního kompresního poměru použitých ve vývoji moderních motorů.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.
Porovnání tradičních a netradičních oběhů tepelných motorů
Dobiáš, Ladislav ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje termodynamické oběhy čtyřdobého zážehového a vznětového motoru, Wankelova motoru a dvoudobého zážehového motoru. Na základě zjištěných informací je provedeno srovnání termické účinnosti jednotlivých motorů s čtyřdobým zážehovým motorem v T-S diagramech. Dále se zde věnuje Atkinsonovu cyklu a jeho využití v praxi. Poslední část práce se zabývá konstrukcemi variabilního kompresního poměru použitých ve vývoji moderních motorů.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.
Ojnice čtyřdobého vznětového motoru pro užitkový automobil
Židek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Stručný přehled řešené problematiky, trendy a nové technologie. Zpracování základních rozměrů a uspořádaní motoru a jeho využití. Návrh rozměrů ojnice a její konstrukční řešení s ohledem na pevnost, funkční vlastnosti, výrobu, servis a životnost. Kontrolní pevnostní výpočty oka, dříku, hlavy, víka a šroubů ojnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.