Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klikový mechanismus čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Doležal, Jakub ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh ocelové ojnice letadlového motoru Walter Mikron III C výrobce Parma-technik s.r.o., která by mohla být alternativou stávající ojnice z hliníkové slitiny. Před samotným řešením konstrukce je vypracována rešerše letadlových motorů a ojnic spolu s nastíněním problematiky výpočtu dynamického namáhání klikového mechanismu. V praktické části práce je analyzována konstrukce klikového mechanismu, na který navazuje výpočet jeho dynamického namáhání, a to jak analyticky, tak 1D simulací v prostředí software GT-Suite Cranktrain. Pevnostní kontrola stávající ojnice je provedena analytickým výpočtem, který je ověřen pevnostní MKP analýzou v software Ansys Workbench, přičemž oba přístupy vyhodnocují jak napjatost ojnice, tak únavovou bezpečnost. Podobným způsobem je navržena a vyhodnocena ocelová ojnice ve dvou provedeních, s dříkem ve tvaru I a H. Výstupem práce je výrobní dokumentace obou variant ojnice.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Napjatostně deformační analýza pájeného rámu sidecar
Mrkva, Tomáš ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem bezpečnosti pájených spojů na rámu sidecar pomocí MKP simulací, přesněji napjatostně deformační analýzy. První část je zaměřena na popis metody pájení, druhá část obsahuje stručný popis sidecar a její historii. Ve třetí části práce je popsáno použití metody efektivního vrubového napětí na pájené spoje a tvorba modelu sidecar pro MKP analýzu. Čtvrtá část obsahuje postup tvorby modelu geometrie a MKP sítě submodelu. Poslední část práce je popis a zhodnocení výsledků jednotlivých zátěžových stavů simulující reálné stavy, kterým se závodní sidecar vystavuje. Těmito stavy jsou brzdění předním kolem, brzdění bočním kolem, průjezd pravotočivou zatáčkou, průjezd levotočivou zatáčkou a přejezd nerovnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.