|
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.
|
|
Přepravník na EURO palety
Michal, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem konstrukce jednoosého nebrzděného přepravníku, jenž využívá gravitační válečkové tratě. Nejprve se zaměřuje na návrh základních rozměrů a posléze na návrh rámu, válečkové tratě a zadního mechanismu. Všechny součásti přepravníku mají výrobní výkres a jsou jednotlivě namodelovány do 3D rozměru. Je zde proveden funkční výpočet, který obsahuje stanovení jmenovité rychlosti skluzu euro palety po válečkové trati, včetně pevnostní kontroly rámu.
|
|
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.
|
|
Přepravník na EURO palety
Michal, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem konstrukce jednoosého nebrzděného přepravníku, jenž využívá gravitační válečkové tratě. Nejprve se zaměřuje na návrh základních rozměrů a posléze na návrh rámu, válečkové tratě a zadního mechanismu. Všechny součásti přepravníku mají výrobní výkres a jsou jednotlivě namodelovány do 3D rozměru. Je zde proveden funkční výpočet, který obsahuje stanovení jmenovité rychlosti skluzu euro palety po válečkové trati, včetně pevnostní kontroly rámu.
|