Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zatížení axiálního systému člověka během úpolových sportů a následná kompenzace vzniklých zranění
Dobšíček, Daniel ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Holá, Veronika (oponent)
Název: Zatížení axiálního systému člověka během úpolových sportů a následná kompenzace vzniklých zranění Cíle: Cílem této diplomové práce je přinést čtenáři ucelený pohled na problematiku úrazů axiálního systému člověka vzniklých během úpolů. Definovat vzniklá zranění a předvést možnou kompenzaci těchto zranění. Dále je práce zaměřena na shrnutí aktuálních poznatků ohledně této problematiky. Metody: Práce je zpracována formou literární rešerše a má analyticko-deskriptivní charakter. Použité studie vyhovují předem stanoveným kritériím. Práce je rozdělena do několika částí. První část, nazvaná teoretická východiska, se zaměřuje na popis úpolů, dále rozebírá axiální systém člověka a také biomechaniku komponent axiálního systému. Další část rozebírá zatížení axiálního systému v úpolech. Poté se již práce zabývá zraněními v úpolech. Výsledky: Na základě poznatků získaných z jednotlivých studií lze říct, že drtivá většina všech zranění vzniklých během juda a Brazilského jiu jitsu jsou ortopedického charakteru. Nejvíce byly zraněním postiženy velké klouby. Zranění v rámci axiálního systému se vykytovala spíše sporadicky a jednalo se většinou o poranění hlavy a krční páteře. Klíčová slova: axiální systém, zranění axiálního systému, úpoly, judo, Brazilské jiu jitsu, zranění v úpolech, fyzioterapie v úpolech
Vliv úpolů na výkon ve fotbale
Kubů, Matyáš ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Vliv úpolů na výkon ve fotbale. Cíle: Hlavním cílem je najít propojení mezi úpoly a fotbalem a představit možné benefity zařazení úpolů do tréninku fotbalistů. Najít odpověď na otázku proč, zařazovat úpolové cvičení do tréninkového procesu. Zjistit, zda úpoly mohou pomoci hráčům při zápase a jestli fungují jako prevence zranění. Představit známé sportovce, kteří začlenili úpoly do tréninkového procesu a pomohlo jim to stát se špičkami ve svém sportu. Sestavit šest cvičení, které lze zařadit do tréninku fotbalistů. Metody: V práci je využita zevrubná rešerše odborné literatury a relevantních online zdrojů. Analýza zdrojů následně umožňuje provést syntézu poznatků, které jsou popsány v teoretické části. Praktická část využívá získaný teoretický základ pro tvorbu vlastního návrhu cvičení. Výsledky: Díky důkladné rešerši zdrojů a nastudování literatury bylo vytvořeno šest cvičení, které mohou být zařazeny do tréninkového procesu. Dále byly představeny možné benefity a účinky úpolové průpravy pro fotbalisty. Klíčová slova: fotbal, úpoly, úpolové sporty, trénink
Modifikace výuky úpolů pro žáky s poruchou autistického spektra v rámci tělesné výchovy na základní škole
Cermanová, Monika ; Holá, Veronika (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Modifikace výuky úpolů pro žáky s poruchou autistického spektra v rámci tělesné výchovy na základní škole. Cíle: Cílem této diplomové práce je zprostředkovat a analyzovat základní informace týkající se úpolů, výuky úpolů v rámci tělesné výchovy na základní škole a poruch autistického spektra. Tyto získané informace následně propojit a vytvořit návrh cviků, které by modifikovaly výuku úpolů pro žáky s poruchou autistického spektra ve školní tělesné výchově na prvním i druhém stupni. Metody: Ke zpracování informací potřebných k nastínění základních jevů byla použita metoda analýzy a kritická rešerše. V závěrečné části práce byly získané informace zpracovány a shrnuty pomocí metody syntézy. Výsledky: Na základě prostudovaných materiálů k tématu byly vytvořeny obecné zásady a doporučení pro výuku úpolů u žáků s PAS. Dále bych vytvořen sborník cvičení, obsahující konkrétní modifikace jednotlivých cvičení pro žáky s PAS v rámci inkluzivní výuky na I. a II. stupni. Klíčová slova: úpoly, tělesná výchova, porucha autistického spektra
Preference a popularita úpolových aktivit u žáků na ZŠ v Čechách a na Moravě
Procházka, Pavel ; Dlouhý, Martin (oponent)
Rigorózní práce se zabývá preferencemi a oblíbeností jednotlivých úpolových aktivit u žáků druhého stupně ve vybraných školách, které byly zvoleny v závislosti na počtu obyvatel příslušných obcí na území Čech a Moravy. Vychází z diplomové práce nazvané Preference a popularita úpolových aktivit u žáků na ZŠ ve vybraném regionu. V teoretické části práce se čtenář seznámí s poznatky z prostředí úpolových systémů. Práce dále upozorňuje na důležitost pravidelného sportování u dětí a v tomto ohledu poukazuje na úpolové aktivity jako na klíčový prvek při rozvoji aktivního životního stylu. Přináší základní informace z oblasti vývojových specifik dané věkové kategorie. Výzkumná část se zaměřuje na aktivní sportovní zapojení dětí v jednotlivých úpolových aktivitách a jejich zájem o ně v hodinách tělesné výchovy i mimo ni. Porovnává rozdílnost těchto preferencí u žáků druhého stupně napříč zvolenými základními školami na území Čech a Moravy. Výzkumný vzorek škol byl určen vzhledem k odlišnému počtu obyvatel daných měst. Pozornost je věnována mimo jiné i genderovým rozdílům. Rigorózní práce je doporučením pro praxi a doplněním dosavadních poznatků v oblasti úpolových aktivit. Poukazuje na jejich význam v rámci vývoje jedince v období pubescence. Na základě postojů, které k úpolovým aktivitám žáci zaujímají, je...
Zjištění současného stavu zařazování výuky úpolů v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze
Sochor, Jakub ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...
Úpolová cvičení v hodinách tělesné výchovy na vybrané střední odborné škole
Boušková, Denisa
Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení základních pojmů úpoly, průpravné úpoly, sportovní úpoly, sebeobrana, úpolová gymnastika a pádová technika. V práci jsou vysvětleny souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými pojmy. Velice detailně je charakterizován pojem úpoly a jejich systematika, která je zásadní pro vyučování úpolů. V práci je pojednáno o otázce významu, vhodnosti a možnostech zařazení úpolových cvičení do výuky v rámci hodin tělesné výchovy, popis současné situace a je poukázáno na možnou spojitost mezi vyučováním úpolových cvičení a fyzickou i psychickou kondicí žáků a jejich zdravým sebevědomím. Využitými metodami pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, jejich analýza, srovnání a následná syntéza. Hlavním cílem praktické části je zmapování zkušeností a názorů učitelů tělesné výchovy na střední odborné škole na úpoly a na to, jak úpoly mohou působit na psychický i fyzický rozvoj žáků, na jejich zdraví, zdravý životní styl a na to, co žákům může výuka úpolů přinést i v běžném životě. Dalším cílem je zjištění, z čeho učitelé tělesné výchovy čerpají informace a co si myslí o problémech a rizicích výuky úpolů. Použit je kvalitativní metodologický přístup, nástrojem pro sběr dat je polostrukturovaný rozhovor.
Úpolová cvičení pro kondiční rozvoj fotbalisty
Khun, Lukáš ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Úpolová cvičení pro kondiční rozvoj fotbalisty Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce je navržení úpolového tréninkového mikrocyklu pro zlepšení individuálních výkonů u fotbalistů. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Na základě získaných informací hledání transferu mezi jednotlivými sporty a následné sestavení tréninkového mikrocyklu. Výsledky: Z nabitých zkušeností a nastudované tuzemské či zahraniční literatury byl sestaven týdenní úpolový mikrocyklus obsahující tři tréninkové jednotky po pěti cvičeních, který se bude na hráče aplikovat po dobu jednoho měsíce. V tréninkových jednotkách jsou vybrána po technické stránce jednoduchá cvičení ze základních úpolů, využívající přetahy, přetlaky a odpory. Klíčová slova: Úpoly, úpolové sporty, fotbal, kondice
Vývoj smíšeného bojového umění v České republice
Menšík, Lukáš ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Vývoj smíšeného bojového umění v České republice Cíle práce: Analýza informovanosti široké veřejnosti lidí v České republice o bojových uměních a sportech obecně s konkrétním zaměřením na bojový sport MMA. Zjištění obecných informací o klubech zabývající se MMA v České republice, např. jak dlouho fungují, kolik mají členů apod. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá historií úpolů a vývojem bojových uměních, jak v České republice, tak i ve světě. Výzkumná, část rozebírá dvě provedené ankety. Metody: Kvantitativní výzkum, metoda anketního dotazování. Výsledky Z průzkumu vyplynulo, že široká veřejnost lidí v České republice má poměrně vysoké znalosti o bojových uměních a MMA. V druhém průzkumu dotazovaných MMA klubů vyplývá, že většina MMA klubů působí v ČR více jak 10let, mají více jak 100 členů, ve věku 21-45let. Klíčová slova: Smíšená bojová umění, úpoly, historie, vývoj.
Kung Fu a jeho zařazení do výuky úpolů ve školní tělesné výchově
Krbcová, Pavlína ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem mé diplomové práce je analyzovat kung fu z pohledu jeho zařazení do úpolů ve školní tělesné výchově a za pomoci konzultantů uvedených v teoretické části navrhnout zásobník cviků a vytvořit modelové hodiny, které mohou učitelé v hodinách tělesné výchovy využít. V teoretické části se věnuji historii, charakteristice, taxonomii a vyučování úpolů ve školní tělesné výchově. Dále teoretická část zahrnuje popis historie, charakteristiku a dělení kung fu. Následuje výchovný a zdravotní aspekt kung fu a přínos v oblasti pohybových schopností. Výzkumná část zahrnuje navržený zásobník cviků s obrázky a charakteristiku modelových hodin. Následně jsou zde uvedeny výsledky dotazníků pro žáky a učitele zpracované pro lepší přehled do tabulek s popisem a jejich vyhodnocení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 257 žáků z 2. stupně základních škol ve Středočeském kraji a 6 jejich učitelů tělesné výchovy. Modelové hodiny a dotazníky pro žáky i učitele jsou zařazeny v přílohách. Z výzkumné části vyplývají tato fakta:  Ve školní tělesné výchově se s výukou techniky pádů setkává 28% z dotazovaných žáků, s výukou bojových umění 42,4% a s výukou sebeobrany 55,6% respondentů.  O zařazení kung fu do školní tělesné výchovy má zájem 72% respondentů z řad žáků.  Více než polovina dotazovaných žáků (57,6%) shledává...
Úpoly v tělesné výchově na 2. stupni základních škol ve vybraném regionu
Pokorný, Václav ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav výuky úpolů na druhém stupni základních škol v Jindřichohradeckém regionu. Teoretická část zahrnuje stručně popsaný vývoj úpolů ve světě i u nás, charakteristiku a taxonomii úpolů, význam úpolů a problematiku úpolů ve školství. Dále je zde zásobník úpolových cvičení, který je členěn na přetahy, přetlaky, odpory a úpolové hry. Ve výzkumné části jsme řešili zvolený problém pomocí převzatého dotazníku (Reguli, Ďurech, Vít, 2007). Jsou zde uvedeny statické výsledky dotazníků žáků a učitelů. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že oblíbenost úpolových cvičení je u žáků na velké úrovni, avšak zařazování úpolů do výuky ze stran učitelů je opomíjeno. Doufáme, že výsledky této bakalářské práce budou přínosem pro větší zastoupení výuky úpolů do školní tělesné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.