Žádný přesný výsledek pro ""multiple nebyl nalezen, zkusme místo něj použít multiple ...

Žádný přesný výsledek pro otazky" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít otazky ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.13 vteřin. 
Rozvoj čtenářských dovedností neslyšících žáků v souladu s referenční úrovní A2
Staňková, Vladimíra ; Cícha Hronová, Anna (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent)
Práce se zabývá rozvojem čtenářských dovedností neslyšících žáků na jazykové úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce. V souladu s názorem, že neslyšící žáci by měli být vzděláváni bilingválně, čerpá především ze zahraničních učebnic zaměřených na rozvoj čtenářských dovedností při výuce cizího jazyka. Uvádí podrobný postup, jak by se mělo při rozvoji čtenářských dovedností postupovat při práci s textem, jaká cvičení by měla být používána a jakým způsobem by s nimi měl učitel s žáky pracovat. V rámci charakteristik jednotlivých postupů je upozorňováno na možné chyby, kterým je třeba se při výuce čtenářských dovedností vyvarovat. S využitím poznatků, jaké dovednosti by měl žák mít pro čtení s porozuměním na úrovni A2 a jakým způsobem je vhodné při výuce čtení s porozuměním postupovat, přináší práce soubor prakticky zaměřených textů a k nim navržených aktivit. Texty jsou rozděleny do tří tematických oblastí a v rámci každé z nich jsou cvičení k textům strukturována do několika částí podle jednotlivých fází práce s textem. Cvičení jsou také doplněna metodickými doporučeními, která upřesňují způsob použití, navrhují různé modifikace a upozorňují na problematické situace.
Testování žáků v německém jazyce na základní škole.
KOSOBUD, Ondřej
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, zda úroveň jazykových znalostí německého jazyka u žáků základních škol v ČR stoupá, stagnuje či klesá a jaké faktory jejich znalosti ovlivňují. V teoretické části se budu zabývat problematikou testování žáků v Evropě a v ČR. Dále uvedu seznam všech dostupných standardizovaných jazykových zkoušek německého jazyka na úrovni A1 a A2 a porovnám mezinárodně uznávané zkoušky ?Fit in Deutsch? a ?Start Deutsch? s testem ČŠI ve školním roce 2012/2013. Ve výzkumné části se budu na základě testů zadaných v letech 2007, 2010 a 2013 zabývat vývojem jazykových znalostí němčiny u žáků na základních školách. Na základě výsledků testů a vyplněných dotazníků se budu snažit odpovědět na vytýčené výzkumné otázky a potvrdit či vyvrátit správnost vytýčených hypotéz a případně najít další faktory, které jazykové znalosti žáků ovlivňují.
Těhotenství ženy s roztroušenou sklerózou
DUBOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku roztroušené sklerózy (RS) v těhotenství, během porodu a v období šestinedělí. Jedná se o autoimunní neurologické onemocnění, které se vyznačuje vznikem mnohočetných zánětlivých ložisek v míše a bílé hmotě mozkové, které tak poškozují obal nervového vlákna. Dochází tak k definitivní ztrátě axonů, k poškození struktur a funkcí buněk, které jsou v centrálním nervovém systému. Díky vědeckému pokroku a novým diagnostickým kriteriím je dnes možné s přesností stanovit jasnou diagnózu již po prodělané první atace a po prvním vyšetření na magnetické rezonanci, což umožňuje bezodkladně zahájit léčbu, která významně oddaluje invaliditu. RS je nemocí postihující mladé lidi, dvakrát častěji ženy ve fertilním období. Do popředí tak jednoznačně vstupuje otázka těhotenství s tímto onemocněním, jako téma velmi důležité, a to nejen pro ženy postižené RS a jejich možnou životní rolí matky, ale i pro společnost.Teoretická část bakalářské práce seznamuje s onemocněním RS. V jednotlivých podkapitolách je představena epidemiologie, etiopatogeneze, formy nemoci, klinické projevy, diagnostika a léčba. Podrobněji se bakalářská práce zaměřuje na problematiku RS a těhotenství. V této části se jednotlivé podkapitoly věnují například plánování rodičovství, těhotenství při RS, způsobu vedení porodu, šestinedělí a kojení při tomto onemocnění. V závěru je teoretická část doplněna o kapitolu věnující se optimální ošetřovatelské péči porodní asistentky o ženy s RS během jejich těhotenství, porodu a v šestinedělí.Cíle této práce byly stanoveny tři. Prvním cílem bylo zpracovat literární přehled o problematice těhotenství žen s RS. Druhý cíl sledoval, zda mělo těhotenství, porod a poporodní období vliv na zhoršení stavu RS. Třetím cílem bylo zjistit, zda měly ženy s RS informace o vlivu těhotenství, porodu a šestinedělí na jejich základní onemocnění.Na teoretickou část práce navazuje praktická část s vlastním kvalitativním výzkumem. Na základě stanovených cílů byly využity položené výzkumné otázky a pomocí polostandardizovaného rozhovoru získány odpovědi od tří respondentek, které mají RS a již rodily. Odpovědi byly následně zpracovány do přehledných případových studií.Z dostupných teoretických dat lze závěrem konstatovat, že pokud se žena s RS rozhodne mít děti, měla by své těhotenství plánovat v době stabilizace nemoci, tedy v době šesti- až dvanáctiměsíčním období bez ataky. Měla by být stále pod dohledem odborníků, konzultovat svoje rozhodnutí s ošetřujícím neurologem, případně na jeho doporučení s dalšími specialisty. Před plánovaným početím by žena měla vysadit léčbu, a to i v případě léků první volby, u kterých nebyla jejich teratogenita prokázána. Plánovat rodičovství by žena měla i s ohledem na její rodinné zázemí, kdy by rodina měla být nápomocna v péči o dítě. Odborné publikace neprokazují negativní vliv těhotenství na průběh RS, naopak dokazují, že těhotenství má příznivý účinek na průběh onemocnění. Porod by měl být veden co nejšetrněji. Kojení je pro většinu žen bezpečné, ale doporučuje se díky včasnému návratu k léčbě pouze po dobu tří, maximálně pěti měsíců. Rizikovým obdobím jsou tři měsíce po porodu. V tomto období je apelováno na spolupráci s neurologem.Z výsledků výzkumu vyplývá, že i když se u respondentek v průběhu těhotenství, porodu a v době šestinedělí objevily ataky jejich základního onemocnění, neměly dopad na zhoršení neurologického deficitu.Pokud respondentky měly zájem získat informace týkající se této problematiky, obdržely je od svých ošetřujících neurologů. Informace se také snažily hledat na internetových stránkách, například na stránkách Unie ROSKA. Pouze jedna respondentka by přivítala mít tyto informace více ucelené, například v knižní podobě.porodní asistentky by měly být základně orientovány v problematice roztroušené sklerózy, protože mohou ženu s tímto onemocněním provázet jejím těhotenstvím, porodem a poporodním obdobím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.