Žádný přesný výsledek pro ""cruel nebyl nalezen, zkusme místo něj použít cruel ...

Žádný přesný výsledek pro play"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít play ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.24 vteřin. 
Surviving the Good Life: Cruel Optimism of the American Dream in Modern American Drama
Shakurova, Daria ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
1 Resumé Od konce druhé světové války jsme byli svědky postupující krize amerického snu. I přes znatelný úbytek příležitostí k seberealizaci však představy o blahobytu, které jsou tradičně spojovány s americkým snem, nepřestaly ve společnosti dominovat. Tato bakalářská práce se zabývá tímto paradoxem a využívá k tomu konceptuální rámec, představený Lauren Berlantovou v její studii z roku 2011 Krutý optimismus. Podobně jako ostatní teoretici afektu Berlantová věří, že kolektivně sdílené afektivní reakce organizují jednotlivá historická období. Krutý optimismus je podle ní jednou z odpovědí, které formují současnost v poválečných neoliberálních společnostech: když se krize stane součástí každodenní reality, lidé mají tendenci vytvořit si citovou vazbu k dysfunkčním, ba ohrožujícím konvencím, jen aby zachovali alespoň zdání, že něco jako "normální" existence je stále možné. Zatímco Berlantová hledá exemplární případy tohoto fenoménu především v literatuře a filmu, tato práce předkládá moderní americké drama jako další bohatý zdroj. Pováleční dramatikové obrátili svou pozornost na jednotlivce jakožto občana, tentokrát se však více zaměřili na to, jakou roli hrají psychologie a osobní volba v širším sociálním a politickém kontextu. Tato obecná tendence umožňuje poohlédnout se po opakujícím se scénáři, v němž se...
Angažované drama všedního dne (Francouzské sociálně angažované drama přelomu 19. a 20. století)
Vokáč, Tomáš ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Christov, Petr (oponent) ; Kyloušek, Petr (oponent)
Mgr. Tomáš Vokáč Angažované drama všedního dne (Francouzské sociálně angažované drama přelomu 19. a 20. století) Disertační práce Abstrakt Práce popisuje zásadní ontologickou proměnu charakteru francouzského dramatu na přelomu 19. a 20. století a na základě analýzy příkladových dramat určuje sociálně angažovanou a společensko-kritickou tematiku, které je východiskem pro moderní francouzské drama 20. století. Práce definuje základní vývojovou linii společensky angažovaného dramatu, která začíná tvorbou naturalistických autorů Émila Zoly a bratrů Goncourtů, pokračuje v podobě dramatiky Henryho Becquea, odhaluje divadelní autory seskupené kolem Théâtre Libre André Antoinea, především dílo Jean Julliena a jeho teorii "živého divadla" a vyúsťuje v definici dramatu Eugèna Brieuxe, Françoise de Curela a částečně i Octava Mirbeaua. Jako pandán k této linii je pak popsán opačný charakter francouzského divadla a dramatu konce století. Práce nabízí srovnání s dobovým vlivem bulvárních a subvencovaných divadel, odkazuje k symbolistickému divadlu, k tvorbě pozdních parnasistů a detailněji popisuje drama veršovaného neoromantismu prezentované tvorbou Edmonda Rostanda, Jean Richepina a dílčím způsobem i Théodora de Banvillea. Zároveň práce zasazuje linii sociálně angažovaného dramatu do kontextů myšlenek moderny v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.