Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 174 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Útěky dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu
Houfková, Aneta ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
V posledních letech se v České republice významně zvýšily počty útěků dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu. Přesto se tématu útěků u nás věnuje jen relativně malá pozornost. Cílem této práce je představit útěk v širších teoretických souvislostech a v praktické části práce pak zjistit, jakým způsobem se s útěky dětí pracuje v zařízeních realizujících ústavní a ochrannou výchovu v České republice. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu útěk a následně jej představuje jako proces složený z několika fází, zabývá se důvody útěků, rozlišuje jeho různé typy a představuje možné následky útěku a doporučované postupy práce s nimi. Tato práce je zaměřena na útěky dětí ze zařízení ústavní a ochranné výchovy, proto podává stručnou charakteristiku těchto dětí a věnuje se legislativnímu rámci jejich situace. V praktické části práce bylo použito kvalitativní metody výzkumu, založené na polostrukturovaných rozhovorech. Rozhovory vedené s jedenácti respondenty z osmi zařízení byly převedeny do textu, který byl zpracován otevřeným kódováním. Poté byla s pomocí další strukturace kódů určena a seskupena jednotlivá témata a jejich kategorie. Analýzou provedených rozhovorů jsme získali přehled o tom, co se v zařízeních považuje za útěk, o důvodech útěku, o postupech při útěku a po návratu dítěte a o...
Obtíže ve výuce cizích jazyků u studentů s dyslexií na HTF
Šimánková, Sylvie ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
V této práci se zabývám studenty se specifickými poruchami učení, kteří studují cizí jazyky na Husitské teologické fakultě. Rozhodla jsem se psát práci na toto téma, protože si myslím, že je nutné zabývat se jedinci se specifickými poruchami učení během studia na vysokých školách i později. V České republice péče o studenty se specifickými poruchami učení skončí odchodem ze střední školy, přestože některé jejich obtíže nemizí, ale přetrvávají po celý život (např. potíže s cizími jazyky). Tyto obtíže jsou často důvodem opakovaných neúspěchů a někdy i předčasného ukončení studia.
Dyspraxie v předškolním a mladším školním věku
Šteflová, Veronika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
This thesis deals with preschool children with dyspraxi and dyspraxi in elementary school.
Možnost pracovního uplatnění osob se zdravotním postižením v rámci městské části Praha 4
Šístková, Jarmila ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice zaměstnávání osob se zdravotním postižením na volném trhu práce. V sedmi kapitolách je obsažena organizace a řízení státní politiky zaměstnanosti, situace osob se zdravotním postižením po říjnu 2004, státní politika zaměstnanosti pro osoby se zdravotním postižením, druhy pracovně právních vztahů a služba "podporované zaměstnávání". Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníku pro osoby se zdravotním postižením.
Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení
Havlíková, Barbora ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce "Problematika výuky cizího jazyka u jedinců se specifickými poruchami učení" pojednává o vlivu nejvýznamnějších faktorů, které určují kvalitu cizojazyčného vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Předmětem mé práce jsou samotní jedinci se specifickými poruchami učení (SPD) a obtíže, které jejich porucha přináší. Dále mě zajímá vliv těchto obtíží na výuku cizího jazyka. Zaměřuji se i na rodinné prostředí jedinců se SPD, prostředí třídního kolektivu a na učitele cizího jazyka. Sleduji vliv příhraničního prostředí severních Čech na výběr cizího jazyka u jedinců se SPD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 174 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.